Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 47-vuotias nuorekkaana pysynyt nainen, mutta sairaala ei suostu aloittamaan hedelmöittämistäni. :-(

Vierailija
28.09.2020 |

Että ottaa kaaliin. Kuitenkin munasoluja vielä on!!!

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sinun aikasi meni jo! 60 v ja lapsi korkeintaan 12 v!

Rahaa on kuule niin paljon, että ei paskalle taivu.

AP

Rahaa on, mutta vingut kunnan terveydenhoitoa apuun. Ne ei anna hedelmöityshoitoa enää vanhoille/40v.

Rahalla ei ole mitää tekemistä sen kanssa jos on maho, valakka, tuhkamuna, aro...

Olet vähän myöhässä.

Kyllä viisikymppisetkin tulee raskaaksi ja sen ikäisiä synnyttäviä äitejä on.

Itse olen 53 eikä minulla ainakaan ole vielä vaihdevuosia edes alulla. Hormonitasot juuri mitattiin.

Kyllä kai tuossa rahalla sinänsä on merkitystä, jos tehdään hedelmöitys yksityisellä. Ja se maksaa.

Vierailija
22/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitset hedelmällisyyshoitoja jos olet kerran nuorekas? Eikun niin... Ethän sä ole NUORI, vain "nuorekas", jolla on iän tuomia hedelmällisyysongelmia ja iän tuomat kohonneet riskit. Sori, olisin ehdottanut luomukonsteja, mutta ei tainnut enää toimia. Mutta hyvä äiti olisit varmasti jos saisit vaikka adoptiosta lapsen. Koska kuka ei toivoisi tervettä lasta?

Ei ap ehdi enää adoptioprosessia aloittaa, ikärajat on siinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtut ne munasolun mitään priimaa enää ole.

35v munasolut on 75% sellaisia että niistä EI VOI saada lasta. Nelikymppisillä tämä %-luku vain nousee.

Yli 40v suurin osa tulee raskaaksi luovutetuilla munasoluilla, ei omilla.

Lue ja selvitä asioita.

Oletko ollut biologian tunnilla sormi korvassa ja perseessä.

Taas joku on hieman pihalla lisääntymisestä.

Vierailija
24/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ettei tuollaisiin yli-ikäisiin käytetä yhteiskunnan rahoja.

Vierailija
25/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Rahaa on, mutta vingut kunnan terveydenhoitoa apuun. Ne ei anna hedelmöityshoitoa enää vanhoille/40v.

Rahalla ei ole mitää tekemistä sen kanssa jos on maho, valakka, tuhkamuna, aro...

Olet vähän myöhässä.

Itse olen 53 eikä minulla ainakaan ole vielä vaihdevuosia edes alulla. Hormonitasot juuri mitattiin.

Kyllä kai tuossa rahalla sinänsä on merkitystä, jos tehdään hedelmöitys yksityisellä. Ja se maksaa.

Kyllä ne on aluilla. Oireet van sellaisia että tyhmemmät eivät niitä tajua. Vaihdevuodet ovat kolmeosaisia.

Voi saatana sentään. Miten tyhmiä ihmiset on.

Yksi luulee että kuudella kympillä käymällä ole edes (esi)vaihdevuosia ja toinen 50v luulee saavansa vielä lapsen.

Vierailija
26/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vain painelet nyt menemään luonnollisin menetelmin, ja jos onnaa, niin onnaa. Ikää sinulla on kyllä jo aika tavalla. Eikö adoptio ole vaihtoehto? Jos rahakaan ei ole este.

Mitä luulet onnaako.

Yli 40v tulee enää raskaaksi muutama % ja nekin luovutetuilla munasoluilla.

Vierailija
27/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden joka sai 46-vuotiaana lapsen, joten ihan mahdollista, jos on tutkittu hormonitasot ja ne ovat ok.

On myös ihan järjetöntä, että hedelmöityshoitoja saa julkisella vain alle 40-vuotiaaksi, kun sen jälkeenkin voi tulla raskaaksi. Kuinka paljon lapsia menetetäänkään näiden jäykkien sääntöjen takia. Virossa saa muistaakseni 50-vuotiaaksi hoitoja. Lahjamunasoluilla raskaaksi on todella vielä hyvät mahdollisuudet.

Osittain samaa mieltä. Eihän se ole järkevää, että lisääntyminen on jätetty tuohon ikään, mutta kun kerran syntyvyys pitäisi saada nousuun, niin avittaisivat julkisella puolella niitä, jotka haluaa lapsen ja tarvitsevat siihen hoitoa. Uskoisi sen olevan toimivampaa kuin yrittää houkutella lisääntymään niitä nuorempia, jotka ei tahdo.

Vierailija
28/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset havahtuvat liian myöhään näihin asioihin? Minua lääkäri hoputti jo 25-vuotiaana. Muistutti, että hedelmällisyys alkaa laskea. Kolmekymppisenä sitten sain ensimmäisen lapsen. Sitä ennen ei löytynyt sopivaa isäehdokasta. Mutta viimeistään 35-vuotiaana olisin varmasti pyytänyt joltakulta tutulta mieheltä apua, ja hoitanut asian. Ei sen niin vaikeaa tarvitse olla.

Vierailija
29/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä yhtään tätä ”sitten kun lapsi on 18 on äiti jo yli 60”!!

No MITÄ SITTEN?

Mun äiti sai mut nuorena, 20v, ja oli paska surkea äiti ja vielä onnettomampi isovanhempana, ei ole ollut lapsenlasten elämässä ollenkaan.

Mun nuorimmainen syntyi luomusti kun olin 44 eli kun lapsi on 18 olen 62v.

62v on vielä nuori, loistokunnossa, ja TYÖELÄMÄÄ VIELÄ 6 VUOTTA jäljellä. Eläkeikäni on 67v9kk eli käytännössä 68.

Aion olla ehkä vielä pitempäänkin töissä, lääketieteellisen alan tutkijana kun voi tehdä joustavaa työaikaa.

Mun suvussa keskimäärin naiset elää ysikymppiseksi tai piirun verran alle, joten ehdin nähdä vielä loistavasti lapsenlapsetkin ja hoitaakin niitä. (Huomatkaa että se mun nuori äiti ei ”jaksanut” ollenkaan auttaa lastenlasten kanssa kertaakaan mitenkään).

Äiti on oikein hyvä äidiksi niin kauan kun on hedelmällinen. Jos joku saa lapsensa vaikka 50v iässä niin ikä on juuri oikea.

Apn ei kannata luopua haaveestaan. Kysäisepä suomen klinikat, erittäin moni hoitaa vielä 50v ikäisiäkin. Voi olla suositusikäraja mutta lääkäri voi myös tapauskohtaisesti hoitaa vaikka ikäraja ylittyisi.

Njaa. Minun äitinikin sai lapset nuorena ja on mitä parhain äiti. Ei ikä kerro sitä onko hyvä vai huono äiti.

Vierailija
30/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa YKSITYISpuolelta hoitoja eikä ole ikärajaa. 47v on vielä oikein hyvä ikä. Mun suvussa on vielä 51v iässä tehty lapsi ja nyt kun lapsi on 29 niin se äiti on vieläkin elossa!

Mitä väliä sillä on, minkä ikäisenä sinun suvussasi on vielä lisäännytty? Ap on viisi vuotta nuorempi, eikä ole tullut raskaaksi. Tuskin tuokaan 29-vuotias on äitinsä esikoinen.

Vierailija
31/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset havahtuvat liian myöhään näihin asioihin? Minua lääkäri hoputti jo 25-vuotiaana. Muistutti, että hedelmällisyys alkaa laskea. Kolmekymppisenä sitten sain ensimmäisen lapsen. Sitä ennen ei löytynyt sopivaa isäehdokasta. Mutta viimeistään 35-vuotiaana olisin varmasti pyytänyt joltakulta tutulta mieheltä apua, ja hoitanut asian. Ei sen niin vaikeaa tarvitse olla.

Kaikilla ei vain biologinen kello tikitä. Itse olin 40+, kun ensimmäisen kerran aloin haluta lasta. Ihme kyllä tulinkin raskaaksi, mutta raskaus meni kesken. Ja sen jälkeen en enää tullut raskaaksi.

Julkiselta puolelta hoitoja ei saanut ja päädyimme puolison kanssa siihen, että jätämme lapsiasian herran haltuun.

Koska äitiys ei ole mulle koskaan elämän suuri tavoite, olin aika ok lapsettomuuden kanssa. Mutta nyt kun syntyvyys halutaan nousuun, luulisi että näihin lapsettomuushoitoihin yhteiskunnan kannattaisi satsata.

Vierailija
32/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole neljäänkymppiin mennessä halunnut lasta niin ei halua lasta vieläkään. Kyllä se 45 v iskevä vauvakuume on sitten parhaillaankin psykoottisen narsistin iki-nuori-muori-todistelua ja lapsihan siitä eniten kärsii. Siksi ei kyllä yhteiskunnan pidä lähteä tukemaan tällaisten sekopäiden raskautumista millään tavoin.

Jos lasta taas on yritetty pitkään eikä ole napannut tai raskaus jatkunut loppuun asti niin toivottavasti pian onnistuu luomusti. Jos ei ole ikinä onnistunut luomusti niin lähtökohdat hoidoille 40+ ovat hyvin huonot. Valitettavasti yhteiskunnan on ihan hyvä tässäkin tapauksessa asettaa joku raja (suositus) sille kuinka paljon yksityiset klinikat saavat hedelmättömien parien lapsitoiveilla rahastaa. Eikä se ole muutenkaan järkevää toimintaa tukea juuri parhaillaankin sikiön abortoitumiseen tai myöhemmin liian aikaiseen syntymään ja kuolemaan päätyviä raskauksia.

Vierailija
33/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei vain biologinen kello tikitä. Itse olin 40+, kun ensimmäisen kerran aloin haluta lasta. Ihme kyllä tulinkin raskaaksi, mutta raskaus meni kesken. Ja sen jälkeen en enää tullut raskaaksi.

Julkiselta puolelta hoitoja ei saanut ja päädyimme puolison kanssa siihen, että jätämme lapsiasian herran haltuun.

Koska äitiys ei ole mulle koskaan elämän suuri tavoite, olin aika ok lapsettomuuden kanssa. Mutta nyt kun syntyvyys halutaan nousuun, luulisi että näihin lapsettomuushoitoihin yhteiskunnan kannattaisi satsata.

Ok. Minulle oli jo siinä 25:n ikävuoden korvilla selvää, mitä toivon. Ikävää, ettei toiveesi toteutunut.

Vierailija
34/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olet vähän myöhässä.

Kyllä ne on aluilla. Oireet van sellaisia että tyhmemmät eivät niitä tajua. Vaihdevuodet ovat kolmeosaisia.

Voi saatana sentään. Miten tyhmiä ihmiset on.

Yksi luulee että kuudella kympillä käymällä ole edes (esi)vaihdevuosia ja toinen 50v luulee saavansa vielä lapsen.

Onko sinulla sellainen käsitys, että kiroamalla ja sadattelemalla totuus muuttuu haluamaksesi?

Niin ei ole.

Lue tutkimuksia ja tee ihan empiiristä havainnointia.

Vierailija
35/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tullut luomusti raskaaksi kolme kertaa 39-41-vuotiaana.  Ensimmäinen raskaus 18-vuotiaana. 

Kaksi keskenmenoa ja kolme lasta joista kaksi sain kun olin 40 täyttänyt.

Yksilöllistä on miten kauan nainen on hedelmällinen, työkaverini vaihdevuodet alkoi täytettyään 34-vuotta.

Tunsin kauan sitten suurperheen äidin joka saanut nuorimmaisen lapsen 50-vuotta täytettyään - ihan luomusti.

Vierailija
36/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vain sitä seisoaltaan ulostamista. Lapset eivät ole leluja, joita käydään kaupasta ostamassa.

Vierailija
37/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitset hedelmällisyyshoitoja jos olet kerran nuorekas? Eikun niin... Ethän sä ole NUORI, vain "nuorekas", jolla on iän tuomia hedelmällisyysongelmia ja iän tuomat kohonneet riskit. Sori, olisin ehdottanut luomukonsteja, mutta ei tainnut enää toimia. Mutta hyvä äiti olisit varmasti jos saisit vaikka adoptiosta lapsen. Koska kuka ei toivoisi tervettä lasta?

Ei ap ehdi enää adoptioprosessia aloittaa, ikärajat on siinäkin.

No onpa typerää. Jos ap olisi kaikin puolin hyvä äitiehdokas, niin miksi ei saisi adoptoida. On paljon kotia tarvitsevia lapsia.

Vierailija
38/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tuosta "nuorekas"-sanasta ekana mieleen sellainen ylimeikattu pubiruusu, koppuraksi blondattu tukka ja kulutetut pillifarkut. Pari suttuista tatuointia, solariumrusketus ja röökistä karhea ääni. Harrastuksena karaoke.

Sori ohis.

Vierailija
39/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö yhtään ajattele että olisitte lapsesi kanssa niin eri aaltopituudella joka asiassa? Ja mieti murkkuikäistä kun lähentelet eläkeikää. Lapsi häpeää liian vanhoja vanhempiaan, usko vaan.

Ja mikä riski saada vammainen lapsi.

Vierailija
40/85 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäänlaisiin hedelmöityshoitoihin minkään ikäisille ei pitäisi käyttää verorahoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä