Olen 47-vuotias nuorekkaana pysynyt nainen, mutta sairaala ei suostu aloittamaan hedelmöittämistäni. :-(
Että ottaa kaaliin. Kuitenkin munasoluja vielä on!!!
Kommentit (85)
Mä voin hoitaa homman, siittiöissä on voimaa ku pienessä kylässä 🍆💪
T. M42
Aika vanha oot äidiksi. Etkö pelkää?
Vierailija kirjoitti:
Mä voin hoitaa homman, siittiöissä on voimaa ku pienessä kylässä 🍆💪
T. M42
Päivän kommentti😂😂❤️
Valitettavasti sinun aikasi meni jo! 60 v ja lapsi korkeintaan 12 v!
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on kuule niin paljon, että ei paskalle taivu.
AP
Saanko kysyä, miksi olet hakeutumassa hoitoihin vasta nyt?
Toivottavasti et tule raskaaksi millään konstilla (ikä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No sitten menet ulkomaille. Yksi ystäväni kävi Latviassa. Luovutettu munasolu. Oli mahtavan hyvä onni, heti ekalla kerralla tuli raskaaksi. Oli 50 kun lapsi syntyi. Nyt tyttö on viisi.
Suomessa saa YKSITYISpuolelta hoitoja eikä ole ikärajaa. 47v on vielä oikein hyvä ikä. Mun suvussa on vielä 51v iässä tehty lapsi ja nyt kun lapsi on 29 niin se äiti on vieläkin elossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
kyllä lääkäreille raha kelpaa. suomessa ne saavat buranareseptien kirjoittamisesta jo ökypalkkaa eivätkä viitsi muuta tehdäkään, mutta mene viroon. siellä rahalle saa vastinetta
Tiedän yhden joka sai 46-vuotiaana lapsen, joten ihan mahdollista, jos on tutkittu hormonitasot ja ne ovat ok.
On myös ihan järjetöntä, että hedelmöityshoitoja saa julkisella vain alle 40-vuotiaaksi, kun sen jälkeenkin voi tulla raskaaksi. Kuinka paljon lapsia menetetäänkään näiden jäykkien sääntöjen takia. Virossa saa muistaakseni 50-vuotiaaksi hoitoja. Lahjamunasoluilla raskaaksi on todella vielä hyvät mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Rahaa on, mutta vingut kunnan terveydenhoitoa apuun. Ne ei anna hedelmöityshoitoa enää vanhoille/40v.
Rahalla ei ole mitää tekemistä sen kanssa jos on maho, valakka, tuhkamuna, aro...
Olet vähän myöhässä.
Miksi tarvitset hedelmällisyyshoitoja jos olet kerran nuorekas? Eikun niin... Ethän sä ole NUORI, vain "nuorekas", jolla on iän tuomia hedelmällisyysongelmia ja iän tuomat kohonneet riskit. Sori, olisin ehdottanut luomukonsteja, mutta ei tainnut enää toimia. Mutta hyvä äiti olisit varmasti jos saisit vaikka adoptiosta lapsen. Koska kuka ei toivoisi tervettä lasta?
Mene Tanskaan tai Latviaan. Rahalla saa eikä turhia kysymykisä/byrokratiaa. En ymmärrä miksi joku jäisi vääntäämään asiasta sääntö-Suomen kanssa. Et ainakaan nuoruu joten tartu toimeen ja heti.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa YKSITYISpuolelta hoitoja eikä ole ikärajaa. 47v on vielä oikein hyvä ikä. Mun suvussa on vielä 51v iässä tehty lapsi ja nyt kun lapsi on 29 niin se äiti on vieläkin elossa!
Ei yli 47-vuotiaille taideta tehdä hoitoja Suomessa, vaikka laissa ei ole määritelty ikärajaa.
Mä en ymmärrä yhtään tätä ”sitten kun lapsi on 18 on äiti jo yli 60”!!
No MITÄ SITTEN?
Mun äiti sai mut nuorena, 20v, ja oli paska surkea äiti ja vielä onnettomampi isovanhempana, ei ole ollut lapsenlasten elämässä ollenkaan.
Mun nuorimmainen syntyi luomusti kun olin 44 eli kun lapsi on 18 olen 62v.
62v on vielä nuori, loistokunnossa, ja TYÖELÄMÄÄ VIELÄ 6 VUOTTA jäljellä. Eläkeikäni on 67v9kk eli käytännössä 68.
Aion olla ehkä vielä pitempäänkin töissä, lääketieteellisen alan tutkijana kun voi tehdä joustavaa työaikaa.
Mun suvussa keskimäärin naiset elää ysikymppiseksi tai piirun verran alle, joten ehdin nähdä vielä loistavasti lapsenlapsetkin ja hoitaakin niitä. (Huomatkaa että se mun nuori äiti ei ”jaksanut” ollenkaan auttaa lastenlasten kanssa kertaakaan mitenkään).
Äiti on oikein hyvä äidiksi niin kauan kun on hedelmällinen. Jos joku saa lapsensa vaikka 50v iässä niin ikä on juuri oikea.
Apn ei kannata luopua haaveestaan. Kysäisepä suomen klinikat, erittäin moni hoitaa vielä 50v ikäisiäkin. Voi olla suositusikäraja mutta lääkäri voi myös tapauskohtaisesti hoitaa vaikka ikäraja ylittyisi.
Taas joku tampio joka ei tajua hedelmällisen ajan jo menneen eikä julkinen terveydenhoitokaan tue enää tuon ikäistä keinohedelmöitystä.
Sama tampio luulee että ulkoisesti nuorekas olisi sama kuin hyvä lapsentekokone.
Ehkä vain painelet nyt menemään luonnollisin menetelmin, ja jos onnaa, niin onnaa. Ikää sinulla on kyllä jo aika tavalla. Eikö adoptio ole vaihtoehto? Jos rahakaan ei ole este.
Hoida homma ulkomailla yksityisellä.