Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Illanistujaiset - mitä suolaista ja mitä makeaa haluaisit syödä?

Vierailija
07.12.2013 |

Värkkään pikkujouluja pienelle porukalle (4 henk.) ja sinulla on mahdollisuus vaikuttaa nyt tarjottaviin, joista kutsuvieraani saavat nauttia!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin useimmilla: Suolainen piirakka tai pari, juustotarjotin, makeaksi riittää vähempikin, juustokakku on mieleinen. Mutta tää kokoonpano on kaikkinensa liian raskas, joten joku hyvä, raikas salaatti sopisi piirakan kaveriksi ja makeksi vaihtoehdoksi myös jonkun mainitsema hedelmäsalaatti oli hyvä idea. Karkkia on aina kiva napostella.

Vierailija
22/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen: voileipäkakku 

Makea: Lime-juutokakku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain missä on vähän hiilareita ja ei turvota. Varsinkin jos ollaan lähdössä jonnekin jatkamaan iltaa, on monelle tuskaa se turvonnut olo.

Mä tarjosin kesäkääryleitä eli kypsentämättömiä kevätkääryleitä. Jokainen sai itse täyttää. Oli lasinuudeleita, kanaa, tofua ja katkarapua. Korianteria, salaattia ja muita kasviksia. Kahta kastiketta l. satay ja hoi sin.

jälkkäriksi raakasuklaakakku.

Olen itse vegaani ja syön paljon raakaravintoa, vältän sokeria ja turhia hiilareita. Mietitytti, miten muut suhtautuu, mutta kaikki saivat suolaisesta säätää sellaisia kääryleitä kuin halusivat ja kakku oli menestys. Kakusta ei alkuun kukaan edes tajunnut, että sitä ei oltu kypsennetty lain :)

Kakku:

http://www.lily.fi/blogit/aerials/paras-raakasuklaakakku

rullat:

http://trialx.org/wp-content/uploads/2012/11/recipes/Thai_Summer_Rolls-4.jpg

kuvat tässä :)

Vierailija
24/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi helpot:

Voileivät (esim. saaristolaisleivällä graavilohta, salaattia, suolakurkkua ja koristeeksi mustaa merilevämätiä), ruissipsit joihin pursotimella pursotettu täyte (esim. tuorejuusto-smetana-seos, koristeeksi herneenversoa tai basilikaa)

Pappilan hätävara-tyyppinen jälkkäri (creme vanillaa, rahkaa, piparimurskaa kinuski ja/tai krpalokastiketta)

"Itse tehty"-suklaa (sulata suklaa vesihauteessa, sekoita joukkoon pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä karkkirouhetta tms. Kaada laakealle alustalle jähmettymään kylmään, paloittele ennen tarjoilua rouheiksi paloiksi)

Vierailija
25/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin erilaisia pieniä suolapaloja, joista valita. Marinoituja sieniä, oliiveja, juustoja, pieniä rieskapaloja ja salaattia.... Myös sushi olisi hyvää! Olen kasvis-kalasyöjä, arvostan tosi paljon sitä, että tarjoiltavista voi poimia itselleen sopivat asiat herättämättä sen kummempaa huomiota seurueessa.

Makeaa en niin kaipaa, mutta voisin ottaa palan erittäin suklaista kakkua tai juustokakkua. Makean voi korvata myös kermaliköörillä.

Vierailija
26/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin syödä pieniä ruisleivästä muotilla painettuja leipäpaloja, joissa päällä graavilohta ja herneenversoja. Ehkä myös viinirypäleitä . Mitään makeaa en kaipaa.

Vierailija
27/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipiirakoita, kiitos!

Vierailija
28/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tekisi mieli: juustoja hillolla, falafelpullia, ruisnappeja savuporotahnalla, caesar-salaattia, blinejä eri päällisillä, suklaata, macaroneja, tuoreita marjoja...

Vierailija
29/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pitäisin makeastakin, eivät kaikki ole samanlaisia. En viitsi leipoa itselleni, joten "saan" sitä kotona harvoin. Juustokakku maistuu, tai vaikka tiramisu tai creme brulee tai... Red Velvet -kakkua lienee harvempi vielä maistanut. Myös jotkin itsetehdyt erikoisemmat keksit, jos osaat. Karkeista tai sipseistä en niin välitä. Niitä tulee syötyä sitten liikaa, ja niitä saa kyllä kaupastakin.

Ruokaisa piiras tai perinteiset koristellut leivät maistuisivat myös, voileipäkakkukin. Itse haluaisin sellaisen dippilautasen, johon voisin laittaa kasviksia ympärille dipattavaksi. Salaatti on muuten hyvä, mutta sellaisia tulee tehtyä itsekin, joten vähän ehkä tylsä.

Vierailija
30/31 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 18:41"]

Minä kyllä pitäisin makeastakin, eivät kaikki ole samanlaisia. En viitsi leipoa itselleni, joten "saan" sitä kotona harvoin. Juustokakku maistuu, tai vaikka tiramisu tai creme brulee tai... Red Velvet -kakkua lienee harvempi vielä maistanut. [/quote]

En edes tajunnut ensin, mutta tuo Red Velvet -kakkuhan sopisi väreiltään loistavasti jouluun! Punainen kakku ja valkea kuorrutus, sitten vihreää ja punaista koristeluun.

Vierailija
31/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset piiraat, juustoja ja keksejä/ patonkia ja rypäleitä, ruokaisia salaatteja..Ja hyvää viiniä tietysti 😎. Makeata en pahemmin kaipaa!