Nolointa, mitä sinulle tapahtui yo-kokeessa?
Aloitan; stressivatsa joka mourusi hullun lailla. Ääntä pystyi helposti luulemaan pieruiksi, ja tunsin kanssakirjoittajien paheksuvat katseet niskassani.
Muita jotka nolanneet itsensä tässä stressaavassa tilanteessa?
Kommentit (31)
Järjetön aivastuskohtaus, jota en lainkaan pystynyt hillitsemään, sen loputtua aloin hihittämään noloudesta. Onneksi valvojat tuttuja, kivoja opettajia jotka ymmärsivät että ei ollut tahallaan!
Onnistuin huitasemaan vesipullon alas pöydältä, joka vieri vierustoverin pöydän alle. Valvoja tuli antamaan sen takaisin.
Kirjoitin äidinkielestä C:n, vaikka olen oikeasti hyvä siinä.
Kirjoitin penkin alle, se oli ehkä noloa. Ainoa asia joka jäi mieleen oli se että siellä kirjoitussalissa oli jostain syystä jäätävän kylmä. Tärisin ja hytisin siellä kirjoituksia tehdessä.
Nousin tuolita ylös mennäkseni vessaan, samalla päästinkin äänekkään pierun.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin penkin alle, se oli ehkä noloa. Ainoa asia joka jäi mieleen oli se että siellä kirjoitussalissa oli jostain syystä jäätävän kylmä. Tärisin ja hytisin siellä kirjoituksia tehdessä.
Ikävää että oli kylmä sali, olisi pitänyt järjestäjien huolehtia että olosuhteet sopivat!
Vessassa käymisen valvomista iskostettiin päähän niin kovasti, että kun jouduin kesken kokeen käymään vessassa, menivät pasmani pahasti sekaisin ja jätin wc-kopin oven auki jotta valvoja näkee etten lunttaa.
Ujostuttamaanhan siinä alkoi, eikä tarpeiden teko meinannut onnistua.
Jälkeenpäin ymmärsin, että ei sitä ovea kuulunut auki jättää. Hävetti, enkä ole kehdannut kertoa tästä koskaan kenellekään.
Ihmettelwn kyllä näin aikuisena, että miksei valvoja laittanut ovea kiinni tai sanonut mitään, vai sotkiko odottamaton käytökseni hänenkin ajatukset?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin äidinkielestä C:n, vaikka olen oikeasti hyvä siinä.
Sama. Äidinkielen opettaja murjotti vielä lakkiaisissakin tuosta.
Se kun oltiin siirrytty kesäaikaan ja rehtori soitteli kotiin vartin yli kokeen alkamisajan, että aiotko ollenkaan tulla kirjoittaan äikkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että oli kylmä sali, olisi pitänyt järjestäjien huolehtia että olosuhteet sopivat!
No ei sinne saanut mennä kengät jalassa tai toppatakki päällä. Jalassa oli villasukat ja tavallisetkin sukat, ja silti paleli jalkoja. Olisi pitänyt laittaa useampi paita.
Vierailija kirjoitti:
Se kun oltiin siirrytty kesäaikaan ja rehtori soitteli kotiin vartin yli kokeen alkamisajan, että aiotko ollenkaan tulla kirjoittaan äikkää.
Apua, punastuin itsekin! 😅
Yo92 kirjoitti:
Vessassa käymisen valvomista iskostettiin päähän niin kovasti, että kun jouduin kesken kokeen käymään vessassa, menivät pasmani pahasti sekaisin ja jätin wc-kopin oven auki jotta valvoja näkee etten lunttaa.
Ujostuttamaanhan siinä alkoi, eikä tarpeiden teko meinannut onnistua.Jälkeenpäin ymmärsin, että ei sitä ovea kuulunut auki jättää. Hävetti, enkä ole kehdannut kertoa tästä koskaan kenellekään.
Ihmettelwn kyllä näin aikuisena, että miksei valvoja laittanut ovea kiinni tai sanonut mitään, vai sotkiko odottamaton käytökseni hänenkin ajatukset?
Sellasta sattuu... xD 🤣🤣🤣
Pudotin ison pyyhekumin, joka pomppi pitkin lattiaa toisen kokelaan tuolin alle. Nousin vaistomaisesti hakemaan sitä ja vasta parin askeleen jälkeen tajusin pysähtyä ja valvoja haki minulle kumin.
Jännitti aamulla niin, että vatsaa väänsi. Ehdin olla kokeessa jo jonkin aikaa, mutta sitten alkoi vatsaa vääntää niin, että piti mennä vessaan. Vessassa vierähti tovi jos toinenkin ja valvoja alkoi jo koputella ja kysellä onko kaikki hyvin. Luulen, että se kuului saliin asti. Ymmärrettävää, mutta noloa itselle, kun ei viitsi sanoa, että oli p*skalla.
Leila Koo kirjoitti:
Pudotin ison pyyhekumin, joka pomppi pitkin lattiaa toisen kokelaan tuolin alle. Nousin vaistomaisesti hakemaan sitä ja vasta parin askeleen jälkeen tajusin pysähtyä ja valvoja haki minulle kumin.
Tuo vaisto on petollinen, itsekin olin sortua siihen. Varmaan on moni saanut hylsyn ton takia.
Olin niin stressaantunut, että menin vääränä päivänä paikalle. Onneksi oikea oli vasta edessäpäin.
KlLLNlGGERS kirjoitti:
nolointa olisi olla YO kokeessa jotenkin nolottaa vain suuruudenhullujen puolesta kuvitellaan olevan jtn ylioppineita
Et selvästikään ole ylioppinut. Tuskin edes peruskoulu läpäisty.
Vierailija kirjoitti:
Olin niin stressaantunut, että menin vääränä päivänä paikalle. Onneksi oikea oli vasta edessäpäin.
Saitpahan harjoitella paikalle saapumista henkisesti! 😅
Selvisin yo-kokeiden reaalista nopeasti. Olin vaan iloinen, että nyt tää on ohi, homma hoidettu ja rupesin kerämään kamojani (en ollut edes syönyt eväitä), kun tajusin että kukaan muu ei ollut läheskään valmis ja olin ensimmäinen joka lähtee pois. Muistan vielä ne tuijotukset, joku tuijotti raivona, joku paniikissa, joku ihmeissään.
No, ei siinä sitten mitään voinut kuin lampsia ulos ja laitoin salin oven erityisen hiljaisesti kiinni.
Rupesin sitten myöhemmin illalla ihmettelemään että olinko todella ollut niin nopea vai jäikö multa montaa tehtävää tekemättä. Mutta ei, olin vaan tehnyt reippaaseen tahtiin ja reaaliaineet oli mun lemppareita ja useat kysymykset sellaisia joihin oli varustautunutkin.
Noloa oli se, että olin lisännyt monen koulukaverin jännitystä ja paniikkia, mistä sainkin kuulla jälkikäteen.
Jännitti niin, että ruikulipee pyrki housuun