Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratsupoliisit jyräsivät teinin Tampereella

Vierailija
06.12.2013 |

Mitä ajattelisit jos olisi ollut lapsesi? 

Videon on näkee osoitteessa www.iltasanomat.fi

Kommentit (347)

Vierailija
181/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt järjestysnatsit kokoilevat harvoja ajatuksiaan ja koettavat pohtia, kuinka muuntaa tämän uusimman käänteen tapahtumissa jotenkin omaksi edukseen. Ehkäpä jotakin tällaista: "tyttö oli aivan väärässä paikassa." Tuo argumetti oli kovin yleinen ennen ainakin raiskausten yhteydessä.

Väärässä paikassa saavat tietenkin olla vain oikeat, kunnon kansalaiset. Äh, ai niin, sehän ei ole loogisesti mahdollista...

Oi tätä ankeaa Suomea, kuristettujen aivojen ja hitaiden ajatusten maata.

Vierailija
182/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:00"]

Nyt järjestysnatsit kokoilevat harvoja ajatuksiaan ja koettavat pohtia, kuinka muuntaa tämän uusimman käänteen tapahtumissa jotenkin omaksi edukseen. Ehkäpä jotakin tällaista: "tyttö oli aivan väärässä paikassa." Tuo argumetti oli kovin yleinen ennen ainakin raiskausten yhteydessä.

Väärässä paikassa saavat tietenkin olla vain oikeat, kunnon kansalaiset. Äh, ai niin, sehän ei ole loogisesti mahdollista...

[/quote]

Ihmisiä pelottaa, yritä ymmärtää. Keskiluokka pelkää putoavansa köyhyyteen - työttömyyttä on hirveästi ja itsekin tunnen vaikka kuinka monta 4-kymppistä ilman omaa syytään työttömiksi joutunutta, jotka ovat kyynistyneet aika rankasti. Ne, joihin yt-bingo ei ole vielä osunut, pelkäävät tulevaisuutta. Ehkä jopa porvarikin nukkuu nykyään huonosti, vaikka oma toimeentulo olisikin turvattu. Nuorempia pelottaa hyvästä syystä - tulevaisuus näyttää todella ankealta. Pelko synnyttää vihaa, ja kumpaakin on nykyään Suomessa paljon.

Loppujen lopuksi mellakointi on turhaa - paras olisi luopua toivosta, silloin tajuaa miten tyhjää materiaalinen menestys on. Vallanpitäjiämme pitäisi oikeastaan sääliä, noita ihmisen irvikuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kurkistin ketjua nyt ruokatunnilla. Huomaatteko, vain nämä poliisien vihaajat ehtivät arkipäivänä kirjoittelemaan agressiivisia viestejään. Me tavalliset ""järjestysnatsit" kun ollaan tähän aikaan töissä. Nyt kun pitää kokoilla näitä ajatuksia työnantajalle, fasistista toimintaa !! Eikä voida myöskään kirjoitella netissä aamuyöstä, kun pitää olla nukkumassa. Varsinaisia vauva-palstalaisia nämä urheat sankarit : )

Vierailija
184/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 11:12"]

[/quote]

Kurkistin ketjua nyt ruokatunnilla. Huomaatteko, vain nämä poliisien vihaajat ehtivät arkipäivänä kirjoittelemaan agressiivisia viestejään. Me tavalliset ""järjestysnatsit" kun ollaan tähän aikaan töissä. Nyt kun pitää kokoilla näitä ajatuksia työnantajalle, fasistista toimintaa !! Eikä voida myöskään kirjoitella netissä aamuyöstä, kun pitää olla nukkumassa. Varsinaisia vauva-palstalaisia nämä urheat sankarit : )

[/quote]

Huomaatteko kuinka nämä omasta mielestään työn sankarit ovat aina tietämässä, mitä muut ihmiset tekevät. Pitkään ne "ruokatunnit" venyvät kun vesitykki-intoilijat ja muu roskaporukka tekee kirjoituksiaan aina keskiyön jälkeen. Outo piirre näillä järjestysnatseilla on se, että heillä on kristallipallo! He näkevät sieltä sen mitä ihmiset tekevät, ovatko he töissä, mikä on koulutustausta jne.
Se on ihan hyvä että sinun kaltaisellasi kritiikittömällä poliisifanilla on töitä. Voit ihan rauhassa "ajatella ajatuksiasi työnantajallesi." Ei se ole fasistista. Ehkä kuitenkin kannattaisi jättää se "ajattelu" sinne työpaikalle, eikä jakaa niitä julkisesti.

Se alkuperäinen juttu oli se kuorotytön tyrmääminen. Sinun mielestäsi se oli oikein, koska sinä olet töissä "keräilemässä ajatuksia", vai mitä?

Vierailija
185/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin aikuisella pitäisi olla joku "fiksumpi" holhooja, jolta pitää pyytää lupa palstailuun. Ettekö te aikuiset ihmiset ymmärrä, että monet niin sanotut kunnolliset ihmiset eivät elä 8-16 elämää? Meillä on monia eri syitä olla hereillä siihen aikaan kuin ollaan ja se ei tee meistä roskasakkia.

Minun mielestäni on oikein ihan uhrille vieraana aikuisena puolustaa jyrättyä teiniä. Puolustaisin omaanikin.

Vierailija
186/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuorotyttö ei liene tuo, joka jää pollen alle alkuperäisessä videossa?

On tietysti ikävää, että viaton sivullinen joutui kärsimään, mutta edelleenkään tilanne ei ole poliisin vika, vaan mielenosoittajien vika: jos siellä ei olisi mellakoitu, ei olisi tarvittu voimatoimia poliisinkaan taholta.

Kyllä minä voin sanoa ihan vilpittömästi uskovani, että virkavalta on Suomessa suomalaisten puolella. Jotkut kansalaiset taas, kuten tämä mellakkaroskasakki, ovat paljon suurempi uhka minulle ja yhteiskunnalle kuin virkavalta. Anarkismiinhan tietysti kuuluu se, että nähdään yhteiskunta vihollisena. Sikäli se on kyllä omituista, että samaan hengenvetoon vaaditaan siltä yhteiskunnalta tukea ja apua.

Vierailija
187/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään poliisin vihaaja. Poliisesissa on erinlaisia ihmisiä kuten muissakin ihmisryhmissä. Minusta kuitenkin mielenosoitukseen jossa tiedetään olevan riski mellakointiin on vielä mailoja on edesvastuutonta viedä hevosia. Poliisin on turha hurskastella olevansa eläinystävä.

Mielenosoittajia ymmärrän koska täällä ei saa ääntään kuuluville ja epätoivoisia alkaa olla jo aika paljon.

Rauhallinen vakaa yhteiskunta on paras. Kun osaa ihmisä aletaa kohdella "roskasakkina" on kuitenkin aika palauttaa kunnioitus...vaikka väkisin.

Vierailija
188/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuorotyttö ei tullut poliisin jyräämäksi vaan videolla näkyy, kuinka hevonen töytäisee tyttöä (Katso I-S:n sivulta). Mutta mä sanon, että aivan tytön oma vika, mitä oikaisi puiston läpi, jossa on mellakka meneillään?? Ei hirveästi järki päätä pakottanut. 

"Hmmm, mitäs meillä on täällä?? Mellakka?? No minäpäs oikaisen tämän puiston läpi!" Aivan kuin sieltä Tampere-talolta ei olisi ollut muuta reittiä pois...Jokainen joka sai runttua poliisihevosilta saavat syyttää ihan itseään, mitä menivät hengailemaan mellakka-alueelle.

Vierailija
189/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsupoliisin jyräämiä oli siis ainakin kolme ja läheltäpiti tilanteita varmasti enemmänkin. Kuorotyttö oli tietysti räikein esimerkki, mutta minusta kukaan ei ansainnut tulla jyrätyksi. Poliisit tietysti jälkeenpäin pahoittelivat tytön jyräystä, mutta tilanteen olessa vielä  päällä tyttö kertoi poliisien kironneen heille.

Pinkissä eläinhatussa tanssiva humalainen mies ei ollut tietysti yhtä sympaattinen tapaus, mutta onko bongorumpujen tahdissa tanssiminen niin paha rikos että joutaakin jäädä hevosen alle? Eikä se toinekaan jyrätty mies tainnut syylistyä muuhun kuin hitaisiin reflekseihin. Näitä tapauksia poliisi ei ole edes pahoitellut.

Minua rehellisesti sanottuna kummaksuttaa feisbookissa ynnä muussa mediassa tapahtuva kritiikitön poliisin ylistäminen. Koko ratsupoliisn käyttäminen oli vakava virhe ja jos samalla linjalla jatketaan tulee vakavia sivullisten ja mielenosoittajien loukkkaantumisia ennemmin tai myöhemmin.

Koko tapaus muistuttaa taannoista sankariopettajan tapausta. Teinit ja nuoret nähdään aina vihollisina ja virkavalta tai muu auktoriteetti sädekehät loistaen toimivina sankareina, jotka nuorisoa ojantaessaan estävät maan luisumisen helvettiin. Toinen on aina uskottava ja oikeassa toinen ei. Seuraavaksi joku persu onkin jo rustaamassa lakialoitetta poliisien oikeuksien lisäämisestä  vesitykkeihin ja kovapanosammuntoihin ja kansalaiset tärisevät kiihkopissan lämmitäessä alusvaatteita. Saadaan nuoriso kuriin!

Vierailija
190/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsupoliisit on yleensä hyvä rauhoittaja, koska tähän mennessä, vaikka kuinka olisi ääliöt liikenteessä, ihmisten kynnys satuttaa hevosta on aika korkea. Ehkä siksi poliisi on näin hämmästynyt siitä, että nyt käytiin eläinten kimppuun tällä tavalla.

Minäkin saattaisin ymmärtää mielenosoittajia, jos he olisivat tuoneet äänensä kuuluville. Mielenosoittajien illan aikana esittämä viesti oli rikottuja ikkunoita ja hakattuja eläimiä - syy ei käynyt selville. Nyt jälkeenpäin selitellään, että mutku mutku kaikki on niiii väärin. Tuolla tavalla ei saa kunnioitusta, vaan menettää sen. Mielenosoittajat tekivät ihan itse itsestään roskasakin.

Vierailija
191/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten on sen ihan enimmäisen videon (ja uhrin) laita, siinä kun selvästi joku jää jalkoihin, ei siis "pupupoika" - video, ei kuorotyttö- video. Siinä hevoset laukkaavat ja näyttää siltä, etti poliisi edes huomaa. Videossa ei soi bingo banga pongot, hevoset laukkaavat suoraan jonkun yli, eivät mene ohjakislla kiristettyä ravia (hevosihmiset tietää mitä se on, minä en)

Vierailija
192/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo joka kyttää mihin kellonaikaan ihmiset viestejä kijoittavat:

-Tämä on VAUVA palsta =aika monella on varmaan pieniä lapsia, ja heidän kanssaan saattaa esim. joutua valvomaan yöt.

-Minä olen hieman yli 30-v, olen ollut tähän mennessä n. 10-vuoden ajan työelämässä (eri työpaikoissa) enkä ole vielä kertaakaan tehnyt säännöllistä 8-16 työaikaa. Ylipäätään aika harva nykyään tekee tuollaista työtä (ainakaan omassa lähipiirissäni) vaan useimmilla on jonkinlainen "vuorotyö". Ja nekin joilla työ päivätyötä, on yleensä liukuvat työajat/työaikapankit, eli töitään voi tehdä muulloikin kun sillä 8-16 välillä. Itse asiassa yt kun mietin, en keksi oikein mitään työtä jota tehtäisiin VAIN ma-pe klo 8-16 välisenä aikana ilman joustoja, mutta kai sellaisiakin on olemassa.

Vierailija
193/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää että 14-vuotias ei itse ymmärrä olla kävelemättä suoraan mellakka-alueelle, kun aikuinen on sanonut että se on Ainoa Oikea Tie Kotiin. Hän mahtaa sitten olla suomen kuuliain lapsi.

Vierailija
194/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:56"]

Jännää että 14-vuotias ei itse ymmärrä olla kävelemättä suoraan mellakka-alueelle, kun aikuinen on sanonut että se on Ainoa Oikea Tie Kotiin. Hän mahtaa sitten olla suomen kuuliain lapsi.

[/quote]

Jos asuisin tuolla niin että lapsen pitäisi kävellä sieltä puisto läpi josta tulee koko ajan päivitystä että mitä siellä huligaanit kohta tekee ja sitten tulee sitä tietoa mitä hajoaa ja keihin osuu ja sitten infoa miten ratsupoliisit ja mellakkopoliisitkin osallistuu niin kai nyt täysipäinen vanhempi HAKEE sen lapsensa jonka on "pakko" kävellä juuri sieltä Sorsapuistosta -eikä näin Tamperelaisittain sitten käsittäisi kiertää niitä kerrostaloja ja mennä vaikka Itsenäisyydenkadulle tuossa iässä.. Mutta ehkä sitä olisi pitänyt hakea jos ei osaa olla menemättä Sorsapuistoon jos näkee että ahaa, siellä on melko paha paikka.

Vierailija
195/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:15"]

Naurattaa tuo joka kyttää mihin kellonaikaan ihmiset viestejä kijoittavat:

-Tämä on VAUVA palsta =aika monella on varmaan pieniä lapsia, ja heidän kanssaan saattaa esim. joutua valvomaan yöt.

-Minä olen hieman yli 30-v, olen ollut tähän mennessä n. 10-vuoden ajan työelämässä (eri työpaikoissa) enkä ole vielä kertaakaan tehnyt säännöllistä 8-16 työaikaa. Ylipäätään aika harva nykyään tekee tuollaista työtä (ainakaan omassa lähipiirissäni) vaan useimmilla on jonkinlainen "vuorotyö". Ja nekin joilla työ päivätyötä, on yleensä liukuvat työajat/työaikapankit, eli töitään voi tehdä muulloikin kun sillä 8-16 välillä. Itse asiassa yt kun mietin, en keksi oikein mitään työtä jota tehtäisiin VAIN ma-pe klo 8-16 välisenä aikana ilman joustoja, mutta kai sellaisiakin on olemassa.

[/quote] Enpä usko, että kaikilla tänne kirjoittajilla on pieniä lapsia, uskon että monilla ei ole lapsia ollenkaan. Itse kolmen lapsen äitinä rohkenen väittää, että se jolla on pienet lapset ja vaikka ne valvoisivatkin, ei kirjoittele tulikivenkatkuisia viestejä nettiin klo 2-3-4 aamuyöstä. Et kai mene nettiin, jos lapsi valvottaa sinua?? Uskosin , että sellainen äiti on yleensä niin väsymyksestä pyörryksissä, että mikään mekkala Tampereella EVVK.

Tiedän toki itse vuorotyöläisenä, että työvuoroja on muitakin kuin 8-16, työtä tehdään myös viikonloppuisin. Mutta kyllä virastotyöaika  on ( voi olla tietysti liukumalla ) Suomessa edelleen tuo päiväaika, on sellaisia töitä olemassa, usko vaan. Kaikki sairaaloiden polit, sossu, työkkäri, Kela, kaikki kaupunkien toimistot yms. pankit, ei niissä olla illalla, viikonloppuna eikä  yöllä työssä, vai ollaanko?

Vierailija
196/347 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:56"]

[/quote]

Tuo on sellainen paikka, että jos satut olemaan menossa tuohon suuntaan, muut reitit ovat paljon pidempiä. Nyyrikintiellä pitkään asuneena ymmärrän oikein hyvin miksi tyttö oikaisi puiston poikki.

Vierailija
197/347 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottaa, elinikäiset vammat jäävät jos huonosti käy.

Vierailija
198/347 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottaisi todellakin jos teinini olisi tuollaisessa idiotismissa mukana mitä Tampereella nyt käynnissä.

Vierailija
199/347 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoivat päälle:-o

Vierailija
200/347 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö tosiaankin suomalaisten nuorten tulevaisuudennäkymiä hyvinä? Ajatelkaa, kuinka velkainen tämä maa on Brysselin rahaston vuoksi. En ihmettele etteivät nuore pidä tätä maata itsenäisenä kotinaan jonka päättäjiä kannattaisi puolustaa.