Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää miehen edellisen suhteen lopun oikean syyn :(

Vierailija
06.12.2013 |

Mies erosi exästään 2009 ja me aloimme seurustella 2010. Mies kertoi rehellisesti että edellistä puolisoa ei kiinnostanut seksi enää ollenkaan ja reilun vuoden seksittömyyden jälkeen mies sitten oli sanonut että eiköhän tämä ollut tässä. Ymmärrän hyvin että jos keskusteluista huolimatta tilanne ei parane niin ehkä parempi erota, kun halut ei kohtaa. Minullekin seksi on tärkeä osa parisuhdetta enkä välttämättä jatkaisi jos ei ole lapsia. 

Nyt sain "kiertotietä" kuulla että miehen ex oli sairastunut 2008 sellaiseen sairauteen joka aiheuttaa paljon fyysistä kipua ja lääkkeetkään eivät juuri auta. Siis mitä, ex ollut kipeänä ja varmaan tarvinnut tukea mieheltä ja tuo jättää kun "se ei anna seksiä". En pysty katsomaankaan ukkoon päin ja inhottaa. Mitä jos jään auton alle ja halvaannun? Varmaan kerää kamppeensa ja ettii uuden panopuun! Anna mun kaikki kestää... en tiedä voiko tällaista nyt ottaa miehen kanssa oikein mitenkään puheeksi, mutta sai kyllä VÄHÄN miettimään yhteistä tulevaisuutta.  Anna mun kaikki kestää...

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä valitettavasti on puutteita empatiassa paljon useammin kuin naisilla.

Oma mieheni valittaa jatkuvasti, ettei seksiä ole tarpeeksi minun sairauteni vuoksi (aiheuttaa voimakasta väsymystä ja libidon heikkenemisen). Todellisuudessa seksiä on, mutta en itse pysty nauttimaan siitä. Eli minun pitäisi teeskennellä, jotta mies olisi tyytyväinen, läheisyys ja suostumukseni ei hänelle riitä. Hän murjottaa, mankuu ja valittaa.

Kun tulin sairaalasta isosta leikkauksesta, mies oli mankumassa seksiä heti, kun olin hetken aikaa istunut keittiön pöydän ääressä levähtämässä. Kun menin eräisiin tutkimuksiin vakavan epäilyn vuoksi, mies ei ensin olisi edes halunnut viedä minua sinne autolla, lopulta suostui, muttei kaasutti sitten vihaisesti pois, kun kysyin tulisiko hän mukaan.Jne jne.

Ja olen nähnyt tätä samaa niin monissa miehissä, vaikka kuinka mukavissa muuten, mutta... Lopulta nainen on heille vain kuin esine, joka menettää arvonsa jos rumentuu tai vahingoittuu. Nainen yksilönä ei merkitse miehelle mitään, vain naisena, johon sitten lataa odotuksia tarpeidensa täyttämisestä.

Vierailija
2/73 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi. Todella itsekästä ja kylmää touhua.

Erosin ex;stäni koska huomasin ettei häneen voi luottaa. Kuulin myöhemmin mitä oli tarinoinut eromme syyksi...täyttä valhetta. En tiedä mitä kaikkea on valehdellut sukulaisilleen ja muille minusta. Kaikki olivat suurinpiirtein, että olen se roisto kun jätän hyvän miehen vaikka todellisuus oli todella kaukana tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pinnallinen mies- tuollaisia miehet ovat- yleensä

Vierailija
4/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 22:30"]

Hyvät naiset!

Haluan kertoa teille tämän, mitä syöpäosaston sairaanhoitaja kertoi minulle: miehet usein jättävät kärsivän puolison, useammin kuin naiset. Miehen varaan ei kannata paljon rakentaa. Toki poikeuksiakin on, mutta niitä ei meille kaikille riitä. Ja ilman muuta on paskapäitä naisiakin, mutta totuus on, että paskapäitä miehiä on vielä enemmän.

[/quote]

Mutta siis eihän se ole väärin jättää vaikka toisella olisi mikä tauti. Ei kenekään ole pakko seurustella tai olla naimisissa vain siksi että toisella on syöpä.

[/quote]

Ei ole pakko, mutta kun itse on mennyt naimisiin ajatuksella että yhdessä ollaan hyvinä ja pahoina päivinä kuolemaan asti ja sitten toinen jättääkin, kun itse sairastuu vakavasti..

Vierailija
5/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 21:50"]Tuo ei kerro pelkästään miehen suhtautumisesta seksiin, vaan myös yleisestä asenteesta (oletan näin, koska et kerro millainen mies on luonteeltaan; onko lojaali tai huolehtiva jne.) mitä sitten tapahtuu suhteellenne, jos sairastut vakavasti? 

Uskomaton sika. Harkitse tarkkaan oletko rehellinen sanoessasi haluavasi jatkaa hänen kanssaan. 

[/quote]

Mies on luonteeltaan rakastava, huolehtiva, tykkää tehdä asioita yhdessä, ahkera. Mutta myös itsepäinen ja ns. Helposti masentuva. Tai siis jos jolu ei heti onnistu niin toteaa että olkoot. Mutta tuota minäkin mietin, että jos itse sairastun. Ap

[/quote]

Varmasti et voi tietää ennen kuin jotain sattuu. Mutta nuo kuvailemasi piirteet eivät kuulosta hyviltä. Voithan testata miestä, saat jonkun krempan ja katso miten hän tukee sinua. Eli kehitä itsellesi joku selittämätön vaiva, selkäkipu on hyvä. Pode pari kuukautta ja katso miten mies auttaa kotitöissä ja tukee sinua jne. Ei ehkä reilua, mutta joskus on pakko ottaa kovat keinot käytöön. 

Vierailija
6/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa mies on muka tehnyt? Toisille seksi on isompi asia kuin toisille, ja niin paljon kuin rakastankin miestäni, en pystyisi olemaan kokonaista vuotta ilman seksiä. Molemmilla on parisuhteessa tarpeensa, ja yli vuoden seksittömyys on oikeasti monelle kohtuuton vaatimus sen syistä riippumatta. On paljon kunniakkaampaa toimintaa mieheltä lopettaa suhde kuin mennä pettämään.

Vierailija
7/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 23:52"]

Ja olen nähnyt tätä samaa niin monissa miehissä, vaikka kuinka mukavissa muuten, mutta... Lopulta nainen on heille vain kuin esine, joka menettää arvonsa jos rumentuu tai vahingoittuu. Nainen yksilönä ei merkitse miehelle mitään, vain naisena, johon sitten lataa odotuksia tarpeidensa täyttämisestä.

[/quote]

Täydellistä paskapuhetta, aivan käsittämätöntä katkeruuden oksennusta. Jos olet pettynyt johonkin mieheen joskus, se ei tosiaan ole KAIKKIEN miesten syytä. Ihan sama kuin väittäisi kaikkia naisia huoriksi sen takia, että rahalla saa pillua. Vituttaa tuollainen typeryys!

t. mies

Vierailija
8/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 22:05"]

. Mutta tuota minäkin mietin, että jos itse sairastun. Ap

[/quote]

Ota asia tältä kantilta miehen kanssa puheeksi. Että sinua huolettaa, että miten teidän kävisi, jos sinä sairastuisit.

Vierailija
9/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin näin että mies ei ole rehellinen ihminen. Minua ei ehkä niinkään harmittaisi tuo hänen tekonsa, vaan Se, etten pystyisi tuommoiseen mieheen koskaan luottamaan.

Vierailija
10/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin näin että mies ei ole rehellinen ihminen. Minua ei ehkä niinkään harmittaisi tuo hänen tekonsa, vaan Se, etten pystyisi tuommoiseen mieheen koskaan luottamaan.

Vierailija
11/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toista rakastaa, niin toista rakastaa vaikka toinen sairastuisikin. 

Todella kuvottavaa jättää sairas puoliso sen takia ettei itse saa seksiä. Ja vielä kehtaa selittää että eksä yllättyi ja järkyttyi erosta kun mikään ei ollut huonosti. 

Vierailija
12/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 03:16"]

Mitä pahaa mies on muka tehnyt? Toisille seksi on isompi asia kuin toisille, ja niin paljon kuin rakastankin miestäni, en pystyisi olemaan kokonaista vuotta ilman seksiä. Molemmilla on parisuhteessa tarpeensa, ja yli vuoden seksittömyys on oikeasti monelle kohtuuton vaatimus sen syistä riippumatta. On paljon kunniakkaampaa toimintaa mieheltä lopettaa suhde kuin mennä pettämään.

[/quote]

Eli sinä et voisi olla ilman seksiä vuotta ja jättäisit toisen vaikka toinen ei KIVUILTAAN siihen pysty. Hyi helvetti. Kylläpä teille toinen ihminen merkitsee ja paljon.

Vierailija
13/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 21:33"]

Miettisin todella tarkkaan, menisinkö yhteen miehen kanssa, joka kertoo eronsa syyksi seksin puutteen. Seksin puute kun on yleensä oire jostain ongelmasta suhteessa tai esim. kumppanin terveydessä, kuten tässä tapauksessa. Se, että mies haluaa erota seksin puutteen vuoksi, kertoo vain sen, että mies ei osaa käsitellä hankalia asioita.

[/quote]

Onpas taas hieno yleistys, jolla saadaan samalla kätevästi myös kaikki miehen syyksi.

Vierailija
14/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 21:33"]Miettisin todella tarkkaan, menisinkö yhteen miehen kanssa, joka kertoo eronsa syyksi seksin puutteen. Seksin puute kun on yleensä oire jostain ongelmasta suhteessa tai esim. kumppanin terveydessä, kuten tässä tapauksessa. Se, että mies haluaa erota seksin puutteen vuoksi, kertoo vain sen, että mies ei osaa käsitellä hankalia asioita.

[/quote]

No mitäs siinä kohtaa pitää tehdä, kun seksitön kausi on jatkunut useamman vuoden? Asiasta on puhuttu ja keskusteltu asiallisesti. Vaimolla ei ole sairauksia, ei ehkäisyä käytössä, eikä osaa sanoa syytä haluttomuudelleen. Eihän seksi tietysti ole kaikki kaikessa, mutta kyllä se vain pikku hiljaa alkaa syömään miestä. Rakastan lapsiani paljon ja he ovatkin ainoa syy miksi liittomme on vielä kasassa.

Vierailija
15/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun tälläkin palstalla on ollut useita avauksia, joissa naiset valittavat seksin puutetta ja kommentoidaan, että kuusi kuukautta on ihan maksimi. Tuollaista saamatonta vätystä ei tarvitse katsella.

Mutta auta armias jos tilanne on toisinpäin. Mies on täysi sika, jos kehtaa vuoden seksittömän vaiheen jälkeen edes mainita asiasta.

Anteeksi nyt arvon leidit, mutta en oikeasti ymmärrä tätä naistenlogiikkaa.

Vierailija
16/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 10:37"]

Jännä kun tälläkin palstalla on ollut useita avauksia, joissa naiset valittavat seksin puutetta ja kommentoidaan, että kuusi kuukautta on ihan maksimi. Tuollaista saamatonta vätystä ei tarvitse katsella.

Mutta auta armias jos tilanne on toisinpäin. Mies on täysi sika, jos kehtaa vuoden seksittömän vaiheen jälkeen edes mainita asiasta.

[/quote]

Eiköhän sairaus ole _vähän_ eri asia? Vai onko logiikallasi sairaudesta johtuva seksin puute sama asia kuin se ettei huvita harrastaa?

Vierailija
17/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 03:16"]

[/quote]

Eli sinä et voisi olla ilman seksiä vuotta ja jättäisit toisen vaikka toinen ei KIVUILTAAN siihen pysty. Hyi helvetti. Kylläpä teille toinen ihminen merkitsee ja paljon.

[/quote]

No, on helppo puhua, jos asiasta ei ole omaa kokemusta.

Ensinnäkin kysymykseen liittyy myös epävarmuus. Silloin kun seksi loppuu niin skenaario ei ole todella se, että voisi tietää, jatkuuko seksielämä joskus. Jos toinen on sairas niin asiaan liittyy muutakin epävarmuutta, milloin paranee, paraneeko ollenkaan, kuinka jaksaa tuon tiedon kanssa. Seksittömyys on vielä tuohon vain yksi piinaava lisä. Jos kaikkien tilanne olisikin noissa se, että olisi tiedossa, että seksittömyys päättyy päivänä XX.XX niin tuskimpa kaikki noissa tilanteissa eroaisivat.

Minun tapauksessani taas se, että totesin, että emme voi olla muuta kuin ystäviä, merkitsee sitä, että en kuintenkaan käännä eksälleni selkääni sen vuoksi, ettemme voi olla rakastavaisia. Kyllä voin ystävänäkin välittää hänestä ja siten meillä voi olla paras mahdollinen ihmissuhde heti rakkaussuhteen jälkeen.

36

Vierailija
18/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on surullinen (tutkittu) tosiasia että jos vaimo sairastuu vakavasti niin eroriski moninkertaistuu. Jos taas mies sairastuu, eroriski pienenee.

Miehet ei kestä heikkoutta? Naisilla enemmän hoivaviettiä?

Vierailija
19/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jätint sen koko keskustelun olennaisimman kätevästi pois: Tässä tapauksessa oli oletettavasti kyse siitä, että nainen oli sairastunut, ja sen vuoksi seksi vähentynyt, ja mies kitissyt ja jättänyt. Tilanne ei siis ole verrannollinen parisuhteen normitilaan.

Vierailija
20/73 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jätint sen koko keskustelun olennaisimman kätevästi pois: Tässä tapauksessa oli oletettavasti kyse siitä, että nainen oli sairastunut, ja sen vuoksi seksi vähentynyt, ja mies kitissyt ja jättänyt. Tilanne ei siis ole verrannollinen parisuhteen normitilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme