Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb-kirppareilla varaukset ja kommentit "Pitää kysyä isännältä"

Vierailija
06.12.2013 |

Pistää naurattamaan, kun joku varaa vaikkapa lastentarvikekirpparilta Facebookissa jonkun vitosen tai kympin jutun ja laittaa alustavan varauksen, koska pitää keskustella isännän kanssa ensin. Eikö teillä mutseilla oikeasti ole valtuuksia ostaa lapselle omin päin mitään?? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
2/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei pikkuostoksista keskustella mutta isommista kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kaikkein hauskimpia on nää jotka tulevat hakemaan tavaraa, esim pinnasänkyä ja siinä katsellessa kysyvät selvästi vaivaantuneelta mieheltään että "noh, mitäs isäntä sanoo?". Mies sitten nyökyttää, mumisee ja pahimmassa tapauksessa tinkaa.

Miehille kun ne ostokset on yleensä aikalailla ihan sama..:D 

Vierailija
4/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä siitä itse ostoksesta kysele saanko ostaa vaiko en. Mies nyt sattuu olemaan perheessä ainoa jolla on ajokortti niin pakko siltä on ensin varmistaa ehtiikö lähteä noutamaan, milloin jne.

Vierailija
5/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi nojatuoli, kysyisin mieheltä, jos kyseessä olisi esim. itkuhälytin, todennäköisesti kysyisin mieheltä, mutta en nyt sentään vaatekappaleiden takia.

Vierailija
6/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato kun on se pyha ja ainoa oikea tapa hoitaa raha-asiat, eli autuaasitekevä yhteinen taloustili, niin eihän sieltä niin vaan oteta ilman perheenpään lupaa.

Huvittavaa tosiaan, mutta itsepä moiseen ovat alistuneet.

Vierailija
7/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te siltä "isännältä" sitten kysytte, tarvitaanko me itkuhälytintä vai mitä? Kai te ite tiedätte mitä teille tarvitaan, ja jos maksatte itse niin ihan sama mitä maksaa? Ja vaikka "isäntä" maksais, niin jos lapselle jotain tarvitaan niin hankittavahan se on. Tuskin se mies tietää yhtään paremmin lastentarvikkeiden hintaluokista, että onko kallista vai ei.

Ymmärrän tuon, että pitää kysyä ehtiikö hakea silloin ja silloin jos miehellä vain ajokortti. Mutta silloinkin kai sen voi ostaa ilman varausta, ja myöhemmin sopia kuljetukset tarkemmin? Ei kai se mies niin kiireinen ole, että viikkotolkulla pitää odotuttaa?

Itsekin kyllä kertoisin miehelle, että tällaista ostin. Mutta lupaa en kysyisi. Ei mieskään tarvitse lupaa jos ostaa ruuvimeisselin, jolla sitten kasataan se pinnasänky.

Vierailija
8/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitäisi kysyä vaikkapa tavaran hakemisen vuoksi mieheltä niin en mä nyt kehtaisi laittaa sinne että "pitää jutella isännän kanssa". Näin esimerkiksi tapauksen, jossa ensin varattiin tällä ko. kommentilla syöttötuoli ja myöhemmin varaus peruttiin. Olis tehnyt hirveesti mieli kysyä että eikö miestä miellyttänyt malli vai hinta? :D

Vierailija
9/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 12:53"]

Ei mieskään tarvitse lupaa jos ostaa ruuvimeisselin, jolla sitten kasataan se pinnasänky.

[/quote]

:D Joo kuvitelkaa jonkun äijän varaus fb-kirpparilla porakoneeseen "pitää jutella emännän kanssa ensin" :'D

Vierailija
10/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi pahimmillaan venyä parikin viikkoa ennenku sopiva rako löytyy. Siksi kysyn AINA ensin mieheltä miten ehtisi, jotta voin myyjälle kertoa milloin aikaisintaan pääsen hakemaan. Jos hänestä haku menee liian pitkälle, saa itse päättää myykö mulle vai jollekkin joka noutaa nopeammin. Mielestäni reilua eikä vain varata tuotetta ja ilmoitella jälkikäteen voiko hakea 2 viikon päästä.

Vierailija
11/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ylipäätään en tajua kuka jaksaa ravata sovittamassa jotain euron maksavaa riepua. "Av! Käyn sovittamassa tänään illalla!!" Siis tietenkin ymmärrän ettei viitsi ostaa halvallakaan sellaista mitä ei sitten tule käytettyä, mutta oikeasti, välillä tuntuu että vois ihmiset niitä ostopäätöksiään tehdä vähän uskaliaammin. Tietenkään se ei ole mun ongelma jos jollain ei ole elämässään muuta tekemistä kuin ravata vieraiden nurkissa kokeilemassa josko 2 euroa maksavat kengät ovat sopivat. Epäilen kyllä että myyjälle voi muodostua vähän riesaksi jos kymmenen "alustavasti varannutta" käy peräjälkeen kuukauden sisään empimässä ja miettimässä, että oliko se 0,50snt pöytäliina nyt just sellainen ku piti.

Vierailija
12/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kyseessä naiset jotka joutuvat kerjäämään rahat mieheltään. Nainen itse lapsen kanssa kotona käytännössä rahatta ja mies ainut työssäkäyvä ja päättää kaikki ostokset. Tämän kaltaisia perheitä on tänä päivänäkin mikä käsittämätöntä. Näissä perheissä varmasti nainen joutuu kerjäämään jokaiseen ostokseensa "isännän" luvan koska tämän tililtä rahat. Eikä puhettakaan mistään yhteisestä tilistä koska silloin pienen pieni riski että se alempiarvoinen nainen saattaisi omin luvin mennä "isännän" palkkarahoihin käsiksi ja ostaa vaikka lapselle jotakin.

Vierailija
13/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan jonkun vaatteen niin ostan sen, mutta jos olen epävarma kyselen ensin mieheni mielipidettä. En kyllä laita mitään varauksia sitä ennen. Miehelläni nimittäin on yleensä mielipide näistä asioista, ja on kivempi ostaa silloin kun hänkin pitää jotain vaatetta hienona.

Mun mielestä on kyllä ihan hyvä, että jos sattuu olemaan sekä köyhä että himoshoppailija niin "suodattaa" päätöksensä. Jos niitä vitosen juttuja lähtee ostelemaan oikein urakalla niin äkkiä siinä kotihoidontuki katoaa. Enemmän harmitaa sitten kun kuun lopussa ei ole varaa ruokaan ja kasa söpöhköjä vaatteita lojuu laatikossa käyttämättömänä.

Vierailija
14/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko pakko laittaa se "kysyn isännältä" sinne varaukseen!? Eikö nämä naiset tajua, miten alistettu vaikutelma siitä tulee? Missä on viimeinenkin ylpeys?

Vierailija
15/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 13:03"]

Mutta onko pakko laittaa se "kysyn isännältä" sinne varaukseen!? Eikö nämä naiset tajua, miten alistettu vaikutelma siitä tulee? Missä on viimeinenkin ylpeys?

[/quote]

Eivät edes itse ymmärrä asiaa vaan heistä ihan normaalia.

Vierailija
16/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa absurdia :D

Vierailija
17/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on yhteiset rahat, niin noin toimitaan. Minusta ei ole reilua, että toinen käyttää yhteisiä rahoja miten tahtoo ja toiselle jää pelkkä maksajan rooli. Kyllä se on toiselta kysyttävä ihan jokainen euro, muuten kyse ei ole yhteisestä rahasta lainkaan.

Vierailija
18/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 12:59"]

Mä ylipäätään en tajua kuka jaksaa ravata sovittamassa jotain euron maksavaa riepua. "Av! Käyn sovittamassa tänään illalla!!" Siis tietenkin ymmärrän ettei viitsi ostaa halvallakaan sellaista mitä ei sitten tule käytettyä, mutta oikeasti, välillä tuntuu että vois ihmiset niitä ostopäätöksiään tehdä vähän uskaliaammin. Tietenkään se ei ole mun ongelma jos jollain ei ole elämässään muuta tekemistä kuin ravata vieraiden nurkissa kokeilemassa josko 2 euroa maksavat kengät ovat sopivat. Epäilen kyllä että myyjälle voi muodostua vähän riesaksi jos kymmenen "alustavasti varannutta" käy peräjälkeen kuukauden sisään empimässä ja miettimässä, että oliko se 0,50snt pöytäliina nyt just sellainen ku piti.

[/quote]

No niinpä. Ja se tinkiminen. Joku lapsen paita makaa 2,5 e niin se on pakko tinkiä 1,5 euroon. Tai siihen 2 euroon. Vain periaatteesta. 

Vierailija
19/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 13:26"]

Kun on yhteiset rahat, niin noin toimitaan. Minusta ei ole reilua, että toinen käyttää yhteisiä rahoja miten tahtoo ja toiselle jää pelkkä maksajan rooli. Kyllä se on toiselta kysyttävä ihan jokainen euro, muuten kyse ei ole yhteisestä rahasta lainkaan.

[/quote]

Miten niin toiselle jää maksajan rooli jos molemmat tienaa sinne yhteiselle tilille? Ei me todellakaan mistään vitosen ostoksista keskustella. 

Vierailija
20/28 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 13:26"]

[/quote]

Oikeasti? Kysyt mieheltäsi saatko tankata auton kun mittari punaisella tai ostaa uudet sukkahousut? Miehesi taas tiedustelee sinulta voiko käydä vessassa kauppareissullaan yleisövessassa kun sinne mennee lantti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme