Mies lopetti yhtäkkiä juomisen, alkoholista ja parisuhteesta pohdintaa
Mies on juonut enemmän vähemmän viimeiset 15 vuotta. On ennenkin ollut joitain jaksoja juomatta, mutta nyt on mennyt kohta jo kuukausi. Silti vain odotan, että koska se taas alkaa. Ja alkaahan se jossain vaiheessa, tiedän sen.
Mutta juuri kun ihan oikeasti ajattelin mielessäni, että en enää jaksa katsoa juomista hetkeäkään ja aloin suunnitella eroa, mies lopettikin juomisen. En eroaikeista ole puhunut ääneen, mutta mies on ehkä vaistonnut että olen ollut ajatuksissani.
En edes tiedä mikä tämän kirjoituksen tarkoitus oli. Ehkä vain purkaa mieltäni. Olin ajatellut, että ero olisi helppo perustella juomisella, mutta nyt asia onkin muuttunut. Jos nyt eroaisin, niin ajaisinko miehen taas juomaan? Tunteet on silti kadonneet ja luottamus mennyt tässä vuosien varrella, joten en näe suhteella tulevaisuutta.
Kommentit (47)
Sun ei tarvi sitä eroa tai eroamattomuutta perustella kenellekään. Teet kuten parhaalta tuntuu. Tottakai suhteessa voi olla muutakin vialla, kuin alkoholismi.
Ja jos alkaa sen vuoksi uudelleen, ei sillekään voi mitään. Lähtö voi olla myös viimeinen niitti siihen, että lähteekin hakemaan apua.
Mun mies selittää, että kaksi lasia viiniä päivässä on terveellistä. Maksa-arvoissa oli vikaa, niin se kuulemma johtui vihreä tee-kapseleista. Oli jonkin aikaa vähemmällä juomisella, niin maksa-arvot olivat parantuneet. Juhli sitä sitten isolla viskillä. On kuulemma ihan normaalia juoda tiukkaa viinaa pitkin viikkoa. Joo, en tiedä jaksanko.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies selittää, että kaksi lasia viiniä päivässä on terveellistä. Maksa-arvoissa oli vikaa, niin se kuulemma johtui vihreä tee-kapseleista. Oli jonkin aikaa vähemmällä juomisella, niin maksa-arvot olivat parantuneet. Juhli sitä sitten isolla viskillä. On kuulemma ihan normaalia juoda tiukkaa viinaa pitkin viikkoa. Joo, en tiedä jaksanko.
Vähän samaa täälläkin. Kaikkiin terveysvaivoihin löytyy joku muu syy tai selitys kuin alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
En oikein osaa keskustella tästä tai muustakaan mieheni kanssa. Hän on vuosia hyökännyt aina vastaan, jos olen yrittänyt keskustella asioista, en enää osaa ja tiedä kuinka avata keskustelu.
Ap
Katsokaapa nyt just tanskalainen maajussi! telkkarissa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein osaa keskustella tästä tai muustakaan mieheni kanssa. Hän on vuosia hyökännyt aina vastaan, jos olen yrittänyt keskustella asioista, en enää osaa ja tiedä kuinka avata keskustelu.
Ap
Katsokaapa nyt just tanskalainen maajussi! telkkarissa tulee.
Mitä siinä maajussissa oli?
Niin kuin kaikki muutkin elämän vastoinkäymiset joita jokaiselle tulee 100 % varmuudella.