Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ANTIBIOOTTIKUURI AKNE - DOXIMED

aknekuriin
28.09.2020 |

Onko kellään kokemuksia tästä antibiootista? Onko vastetta? Millaisia sivuvaikutuksia? Jännittää aloittaa..

Minulle määrättiin lievään akneen doximed 100mg kerran vrk. Tätä ennen minulla oli Avitcid-voide, mutta siitä ei ollut mitään apua. Roaccuttania lääkäri ei halunnut määrätä, sillä koki minun akneni olevan niin lievä, että menisi miedommalla antibiootilla ohi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää aknea ei kannata antibiootilla hoitaa, nää kuurit ei ole esim. vatsalle hyväksi ja lisäksi antibioottiresistenssi on yksi haitta puoli.

Kannattaa katsoa tarkemmin mitä syö, itse oon jo kolmekymppinen mutta naamasta näkyy heti jos sokeria, rasvoja tai viljoja on syönyt runsaammin. Eli mahdollisimman puhdasta ruokaa, tuoreista aineksista.

Vierailija
2/8 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tehoaa eikä sivuvaikutuksia. Kyllä se akne häviää niin kauan kuin syö antibiootteja mutta valitettavasti tulee takaisin kun lopetat kuurin. Jos sinulla teiniakne niin antibiootti on ihan hyvä ratkaisu koska monella teiniakne menee ohi.

Ja jos vertaa voiteisiin niin antibiootti on paljon tehokkaampi, joten tilapäiseen akneen on kyllä hyvä valinta. Itse pelleilin ihan liian kauan voiteiden kanssa kun antibiootilla olisi saanut heti aknen pois.

Sitten jos tuon kuurin jälkeen tulee takaisin, kysy isotretinoiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. Minulla ei ole ollut ikinä ihon kanssa mitään ongelmia, ennen kuin otin hormonikierukan ja siitä tämä kierre sitten lähti.

Sepä minua huolestuttaakin, että syönkö sitten vähän turhaan muutaman kuukauden ja sitten palaakin takaisin akne, mutta kokeilemallahan se selviää. Toivotaan parasta ja, jos ei muuten, niin vahvempi kuuri seuraavaksi. 

Kaikkea on kyllä yritetty, voiteet ja kosmetologin hoidot yms. Siksi päädyin tähän antibioottikuuriin, vaikka en olekaan ollut halukas ennen sitä ottamaan erityisesti herkän vatsanikin vuoksi. 

Vierailija
4/8 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään kenellä olisi pysynyt akne poissa vastaavien antibioottikuurien myötä?

Vierailija
5/8 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
6/8 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain muutama vuosi sitten akneen Tetralysal-kuurin (antibiootti). Kuuri kesti kolme kuukautta, eikä minkäänlaisia, antibiooteille tyypillisiä, sivuvaikutuksia tullut. Akneni parani kuurin myötä, joskin ei ihosta sillä täydellisen näpytöntä tullut.

Miinuspuoli noissa antibiooteissa olikin se, minkä joku täällä jo aikasemmin mainitsi, eli akne pysyi poissa ainoastaan sen ajan kun niitä antibiootteja söi. Kuurin loputtua ei mennyt kuin kuukausi, ja finnejä alkoi jälleen puskemaan. Muutaman kuukauden ajan katsoin ihon kunnon huononemista, mutta kun tilanne alkoi näyttää pahasti siltä, että palattaisiin lähtöpisteeseen, menin uudestaan ihotautilääkärin pakeille. Sain kolmen kuukauden kuurin Acnatac-antibioottivoiteeseen, ja se auttoi akneeni todella hyvin. Voiteen käytön aikana iho rasvoittui aluksi voimakkaasti, mutta kyllä sen kanssa pärjäsi. Kolmen kuukauden jälkeen ihoni oli tasainen ja lähes täysin näpytön. Omalla kohdallani akne pysyi poissa tuon voiteen käytön lopettamisen jälkeen yli kaksi vuotta, jonka jälkeen finnejä on silloin tällöin tullut. Ihon kunto ei kuitenkaan ole missään vaiheessa huonontunut sellaiseksi mitä se alussa oli.

Omalla kohdalla antibiootti siis selkeästi vei pahimman tulehduksen pois ja auttoi akneen, mutta apu oli vain hyvin väliaikainen. Myöskään tuolla antibiootti-voiteella ei akneani taltutettu lopullisesti, mutta jos noista kahdesta pitäisi valita, oli tuolla voiteella selkeästi parempi vaikutus. Näpyt katosivat lähes kokonaan voiteen ansiosta ja vaikutus kesti paljon pidempään.

Vierailija
7/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos paljon vastauksista ja kokemuksen jakamisesta! Syön tämän kuurin loppuun ja katson sitten tilanteen mukaan uudelleen aikaa ihotautilääkärille..👍🏽

Minulla oli Avitcid-voidetta, mutta se ei käynyt yhtään kasvoilleni 🥺

Vierailija
8/8 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miten kävi, auttoiko kuuri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä