Mikä on mielestäsi turhaa joulupöydässä?
Itse en ymmärrä keitettyjä perunoita. Eikö niitä vuoden aikana jo tarpeeksi saa syödä? Sata lajia ruokaa ja sitten täytetään maha perunalla.
Kommentit (33)
Meillä ei ole koskaan ollut noita keitettyjä perunoita joulupöydässä.
Omasta mielestäni ehkä maksalaatikko, en ole tottunut siihen, että se olisi jouluruoka. Monta lajia sillejä en myöskään välttämättä kaipaa, ne ei ole mun herkkua. Syön toki pari siivua mutta ei niitä ainakaan mulle tarvi varata useita lajeja.
Monien mielestäni ainakin anoppi, osan mielestä kaikki sukulaiset...
Perunaa tarvitaan kalan kanssa.
Turhaa on leipä, ja liian tuhdit jälkiruuat. Maksalaatikkoa tai makaronilaatikkoa meillä ei myöskään tarjota.
Suolaiset kalat kaipaavat tasapainottavaa perunaa. Määrä on vähäinen mutta tarpeellinen.
minulle turhia ovat leipä ja maksalaatikko.
Maksa- tai makaronilaatikkoa meillä ei ole ikinä ollut joulupöydässä, joten niitä en kaipaa.
Keitetyt perunat ovat hyviä esim. kylmäsavulohen kanssa.
Vedättekö te sillin ja graavilohen pelkiltään, jos teillä ei ole perunaa tarjolla? Kalat on minusta joulupöydän parasta antia, ja kyllä niiden kanssa sen yhden perunan tarvitsee. Kinkun ja laatikoiden kanssa ei tarvitse enää.
porkkanalaatikko ja perunalaatikko
Keitetty peruna (en kaipaa edes kalojen kanssa, porkkana-, maksa- ja imelletty perunalaatikko. Sekametelisoppa ja riisipuuro jälkkärinä (lounaana ok ennen haudoilla käyntiä). Joulutortut kahvin kanssa (syön niitä mielelläni pikkujoulukautena, mutten jouluaterialla). Lipeäkala (haluan paljon muita kaloja, mutta tämä ei kuulu niihin).
Oikeastaan kaikki perinteiset jouluruat ovat sellaisia, etten niitä syö. Yleensä laitamme currya. Sen mausteet neilikasta ja kanelista inkivääriin ovat hyvin jouluisia, ja ruoka myös oikeasti maistuu joltakin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:42"]Vedättekö te sillin ja graavilohen pelkiltään, jos teillä ei ole perunaa tarjolla? Kalat on minusta joulupöydän parasta antia, ja kyllä niiden kanssa sen yhden perunan tarvitsee. Kinkun ja laatikoiden kanssa ei tarvitse enää.
[/quote]
kalat ja mädit ovat parasta, mutta tasapainoa tulee "kastikkeista" ja mousseista. Keitettyjä perunoita en tarjoa. Mun suuhuni yksi parhaimpia makuja on lanttulaatikko ja kylmäsavulohi yhdessä. Oijoi! :)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:42"]
Vedättekö te sillin ja graavilohen pelkiltään, jos teillä ei ole perunaa tarjolla?
[/quote]
Vedän. Rosollin kanssa maistuu myös.
3
Kinkku! Inhoan porsaan lihan makua.
Makaroonilaatikko. Tosin se ei ole kuulunut koskaan meidän repertuaariin, mutta jossain päin Suomea se ilmeisesti on osa joulupöytää. Se on minulle yhtä erikoinen jouluna kuin söisin peruna- , porkkana- ja lanttulaatikoita kesäkuussa.
Toinen turha on vihersalaatti. Mielestäni kannattaisi keskittyä ihan niihin olennaisiin eikä hienostella jollain rucolalla.
miniälle laitetaan kanapastaa jouluksi. ei syö muuta
ei kerrassaan mikaa ole turhaa. keitetyt perunat menee hienosti karjalanpaistin kera. taa tietekin riippuu mita kullakin perheella on poydassa muuten.