Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi turhaa joulupöydässä?

Vierailija
05.12.2013 |

Itse en ymmärrä keitettyjä perunoita. Eikö niitä vuoden aikana jo tarpeeksi saa syödä? Sata lajia ruokaa ja sitten täytetään maha perunalla.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kerrassaan mikaa ole turhaa. keitetyt perunat menee hienosti karjalanpaistin kera. taa tietekin riippuu mita kullakin perheella on poydassa muuten.

Vierailija
2/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut noita keitettyjä perunoita joulupöydässä.

Omasta mielestäni ehkä maksalaatikko, en ole tottunut siihen, että se olisi jouluruoka. Monta lajia sillejä en myöskään välttämättä kaipaa, ne ei ole mun herkkua. Syön toki pari siivua mutta ei niitä ainakaan mulle tarvi varata useita lajeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien mielestäni ainakin anoppi, osan mielestä kaikki sukulaiset...

Vierailija
4/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa tarvitaan kalan kanssa.

Turhaa on leipä, ja liian tuhdit jälkiruuat. Maksalaatikkoa tai makaronilaatikkoa meillä ei myöskään tarjota.

Vierailija
5/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi

Vierailija
6/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset kalat kaipaavat tasapainottavaa perunaa. Määrä on vähäinen mutta tarpeellinen.

minulle turhia ovat leipä ja maksalaatikko.

Vierailija
7/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala ja liha.

Vierailija
8/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa- tai makaronilaatikkoa meillä ei ole ikinä ollut joulupöydässä, joten niitä en kaipaa.

Keitetyt perunat ovat hyviä esim. kylmäsavulohen kanssa.

Vierailija
9/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedättekö te sillin ja graavilohen pelkiltään, jos teillä ei ole perunaa tarjolla? Kalat on minusta joulupöydän parasta antia, ja kyllä niiden kanssa sen yhden perunan tarvitsee. Kinkun ja laatikoiden kanssa ei tarvitse enää.

Vierailija
10/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkanalaatikko ja perunalaatikko

Vierailija
11/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty peruna (en kaipaa edes kalojen kanssa, porkkana-, maksa- ja imelletty perunalaatikko. Sekametelisoppa ja riisipuuro jälkkärinä (lounaana ok ennen haudoilla käyntiä). Joulutortut kahvin kanssa (syön niitä mielelläni pikkujoulukautena, mutten jouluaterialla). Lipeäkala (haluan paljon muita kaloja, mutta tämä ei kuulu niihin).

Vierailija
12/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin nuo keitetyt perunat.

Vierailija
13/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki perinteiset jouluruat ovat sellaisia, etten niitä syö. Yleensä laitamme currya. Sen mausteet neilikasta ja kanelista inkivääriin ovat hyvin jouluisia, ja ruoka myös oikeasti maistuu joltakin.

Vierailija
14/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku

Vierailija
15/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:42"]Vedättekö te sillin ja graavilohen pelkiltään, jos teillä ei ole perunaa tarjolla? Kalat on minusta joulupöydän parasta antia, ja kyllä niiden kanssa sen yhden perunan tarvitsee. Kinkun ja laatikoiden kanssa ei tarvitse enää.

[/quote]

kalat ja mädit ovat parasta, mutta tasapainoa tulee "kastikkeista" ja mousseista. Keitettyjä perunoita en tarjoa. Mun suuhuni yksi parhaimpia makuja on lanttulaatikko ja kylmäsavulohi yhdessä. Oijoi! :)

Vierailija
16/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:42"]

Vedättekö te sillin ja graavilohen pelkiltään, jos teillä ei ole perunaa tarjolla?

[/quote]

Vedän. Rosollin kanssa maistuu myös.

3

Vierailija
17/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku! Inhoan porsaan lihan makua.

Vierailija
18/33 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikko. Tosin se ei ole kuulunut koskaan meidän repertuaariin, mutta jossain päin Suomea se ilmeisesti on osa joulupöytää. Se on minulle yhtä erikoinen jouluna kuin söisin peruna- , porkkana- ja lanttulaatikoita kesäkuussa.

Toinen turha on vihersalaatti. Mielestäni kannattaisi keskittyä ihan niihin olennaisiin eikä hienostella jollain rucolalla.

Vierailija
19/33 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miniälle laitetaan kanapastaa jouluksi. ei syö muuta

Vierailija
20/33 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipeäkala

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan