Ruuan lähettäminen takaisin ravintolassa
"Saako" ravintolassa palauttaa ruoka-annos keittiöön jos siinä on jotain vikaa?
Entä kahvilassa, jos pullat on selvästi väärin leivottu?
Kommentit (36)
Tietysti saa palauttaa, varsinkin jos syytä on todella. Ravintolassa kun tarjoilijalle kerrot syyn palautukseen niin on täysin ok. Kyllä sitä tapahtuu säännöllisesti. Yleisiä syitä esim. pihvi väärää kypsyysastetta pyydettyyn nähden, liikaa suolaa, liikaa valkosipulia tai jotain muuta maustetta...
Kahvilassakin toki voi palauttaa, selkeästä virheestä, mutta "väärin leivottu" pulla kyllä kuulostaa vähän erikoiselta... Mikä se on? Toki jos sen maussa on jotain oikeasti pahasti pielessä, saa palauttaa.
Joo, ilman muuta palautus heti, kun vian ruuassa huomaa. Koska nykyään on paljon ihmisiä, jotka vetävät ruuan napaansa ja alkavat valittaa kuinka pahaa oli. Ja vaativat korvauksia, esim. ilmaista kahvia/jälkiruokaa. Ai että maistui kuitenkin, vaikka pahaa oli? Jos ruuassa on selkeä vika, niin ilman muuta sen saa palauttaa, ei siitä kukaan loukkaannu.
Terv. Ravintolatyöntekijä
Tottakai saa jos siinä on jotain vikaa. Sinähän maksat siitä! Kaverin luona kylässä ei ole sopivaa lähettää ;)
Mitä tarkoittaa "selvästi väärin leivottu pulla"?
En käy räkälöissä syömässä, ei ole tarvinnut palauttaa.
No mä kerran pyysin annoksen ilman oliiveja, kun normaalisti annokseen kuului oliivit ja se kuulemma onnistui. Sitten kun se annos kuitenkin tuli oliiveilla niin kyllä mä nykäsin tarjoilijaa hihasta, että mä tilasin tähän ilman oliiveja ja sitten se vaihdettiin annokseen ilman oliiveja.
Ehdottomasti. Itselleni tarjottiin hyvämaineisessa ravintolassa pihvi jonka sisältä paljastui kalvot, suonet ja tirskuva veri. Siinä meni jo ruokahalu tyystin. Ja kyseessä siis lampaanliha...Ranskalaiset raakoja ja lautasen nurkkaan heitetty revitty salaatinlehtikasa!
Mä sain taannoin pizzassa paprikan sijasta pepperonimakkaraa, se oli jo aika iso virhe.
Saa toki jos haluat kohottaa itsetuntoasi. Fiksut ihmiset äänestävät jaloillaan, ei toista kertaa paikkaan jossa hinta ja laatu eivät vastaa toisiaan. Eri asia ehkä on jos ruoka on esim täysin kylmää tai kerrottua allergiaa yms. ei ole huomioitu. Valittaminen on jotenkin vain niin noloa ja saitaa...
Ei valittaminen ole mielestäni nolo. Nolompaa on syödä kylmää tai raakaa,tai jotain, jota ei tilannut ja puhista itsekseen.
Vai ihan suonet ja tirskuva veri? Mites jos ne oli jänteet ja lihasneste??
Tottakai ruuan saa lähettää takaisin ravintolassa, jos siinä on jotain vikaa. Ihan pari yksittäistä kertaa olen niin joutunut tekemään, esim kun maitoallergisen lapsen annoksessa olikin juustoa, vaikka oli pyydetty ilman maitotuotteita. Ihan pikkuviasta tuskin pyytäisin uutta annosta. Esim kerran pähkäilin kahden juoman välillä, tilasin toisen mutta sainkin juuri sen toisen, mainitsin asiasta mutta sanoin sen kelpaavan yhtä hyvin.
liika suola tai liiat mausteet ei kylla ole peruste takaisin lahettamiselle.
Kannataa palauttaa, kiva saada uusi annos "lisä"mausteilla ;)) näin meillä...
joo, väärin.. mut hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:55"]Kannataa palauttaa, kiva saada uusi annos "lisä"mausteilla ;)) näin meillä...
joo, väärin.. mut hauskaa.
[/quote]
Oletpa lapsellinen. Toivottavasti jäät kiinni ja saat potkut.
Itse olen palauttanut väärin tehdyn risoton. Riisi oli täysin puuroutunut ja ruuassa ollut juusto maistui pilaantuneelle. Tarjoilija ei pyytänyt edes anteeksi, sanoi vain poistavansa sen laskusta. No, toiste ei mennä kyseiseen paikkaan ja palautettakin laitoin kyseisestä asiakaspalvelijasta :)
16, no, aika yleinen tapa ketjussa. Se mitä ei tiedä ei varmaan ällötäkään?? *=))
Viimeksi palautin kun lapsen pasta- annoksen oli laitettu chilikastiketta päälle. Ihan pyytämättä. Siis annos oli ihan normaalilta listalta, eikä siinä mainittu chiliä. Ei kyllä mielestäni sovi kermakastikkeen kanssa, siis oli varmaan viimeinen amarillo käynti.
Kerran sain pohjaan palaneen lasagnen, mutta en uskaltanut siitä sanoa, kun pelkäsin joutuvani sitten syömään uuden lisämausteineen..
Joten söin siitä ympäriltä mitä irti sain ja siihen keskelle jäi sellainen musta hiiltynyt möykky. Kyllä tarjoilijankin sen huomas, muttei sekään viittinyt sitten kysyä asiasta.
Mä olin silloin viisitoista ja ekaa kertaa kavereiden kanssa ulkona syömässä hienossa ravintolassa. Eli siis Hyvinkään Martinassa. ;D
Ei menty enää sinne uudestaan, vaihdettiin siihen toiseen hienoon eli Paladinoon. Yhä kuola valuu, kun ajattelen niiden kylmäsavulohisalaattia.
Kerran sain pohjaan palaneen lasagnen, mutta en uskaltanut siitä sanoa, kun pelkäsin joutuvani sitten syömään uuden lisämausteineen..
Joten söin siitä ympäriltä mitä irti sain ja siihen keskelle jäi sellainen musta hiiltynyt möykky. Kyllä tarjoilijankin sen huomas, muttei sekään viittinyt sitten kysyä asiasta.
Mä olin silloin viisitoista ja ekaa kertaa kavereiden kanssa ulkona syömässä hienossa ravintolassa. Eli siis Hyvinkään Martinassa. ;D
Ei menty enää sinne uudestaan, vaihdettiin siihen toiseen hienoon eli Paladinoon. Yhä kuola valuu, kun ajattelen niiden kylmäsavulohisalaattia.
Kyllä mä olen palauttanut,jos siinä on ollut jotain vikaa, tai on ollut jotain, mitä en tilannut.