Mikä on jouluherkkujesi ehdoton ykkönen?
Mikä on se ruokalaji, leivonnainen tai muu herkku, jota ilman joulu ei ole sinulle joulu?
Entä minkä jättäisit mieluiten väliin (vaikka ehkä sitä sinulle joulupöydässä tarjotaankin tai joudut sitä muiden takia siihen kattamaan)?
Kommentit (71)
Mun herkku on rosolli ja lanttulaatikko, miksei sillikin. Kinkusta voisin luopua minäkin.
Suklaata ilman ei ole joulua. Kinkusta luovun hyvillä mielin.
Lohipatee ja mätikastike ovat se, josta en luopuisi.
Imelletty perunalaatikko ei ole mun juttu.
Vihreät kuulat ykkönen, alimmaisena kinkku.
Punaviini :D No ei, ehdoton on kalalautanen, jossa kylmäsavulohta ja savusiikaa. Kinkun jättäisin pois, en yleensä syökään sitä kuin 1-2 siivua. Myöskään jälkiruokapöydästä piparit ei uppoa.
Pääruuista se kinkku on mulle kyllä tärkein. Voisin aivan hyvin luopua kaikista laatikoista ja rosollista.
Makeista sitten taas perinteinen hakaristitorttu luumulla on mun suurinta herkkuani. Taatelikakusta voisin luopua (mutta en siitä taikinasta, jota syön kakkua tehdessä =)).
Skagenröra Polarbrödin päällä. Siihen vielä reilusti katkarapuja, tuorekurkkua ja sitruunamehua päälle. Mmmmmmm... Ihan parasta. Rosollista en taas tykkää yhtään. Siitä ollaankin luovuttu. Samoin silli ei ole mun juttu. Kinkkukaan ei ole mikään must-juttu. Mutta kaloja eri muodoissa, mätiä ja maustettuja katkaravun pyrstöjä pitää olla.
Aattoaamuna uunituoretta lämmintä kinkkua karjalanpiirakalle ja siihen hyvää sinappia päälle. Telkkarista joulupukin kuumalinja. Kuka lie pukkina?
imelletty perunalaatikko ja natsitortut on mun suosikkeja. Kinkkua en syö,siitä voisin luopua.
Imelletty perunalaatikko on tärkeä. Ja hyvät alkupalat. Kinkkua hiukan perunalaatikon knassa, muusta ollaankin melkein luovuttu. Panostamme monipuoliseen alkupalaoöytään ja jälkkäreihin:-). joulupäivänä syödään kuiteskin brittiläinen jouluateria, sattuneesta syytä. Mies toki kokkaa sen.
Sinsalla on ykkönen. Kinkun syöntiä en harrasta.
Kalat ja mäti.Kinkku on ukon herkku.
Kinkku ja itsetehty sinappi ja hyvänä kakkosena tulevat pakasteherneet ja lanttulaatikko :)
Lanttulaatikko on ykkönen (jo siksikin, että sitä saa vain ja ainoastaan jouluna).
Luumukiisselistä en välitä, sen poistaisin pöydästäni, jos ei tarvitsisi ottaa huomioon muiden mielipidettä.
Maksalaatikko ja sallatti ykkösiä.
Lanttu- ja perunalaatikko ehdoton nounou
Kinkku on ykkönen, rosollista en välitä. Lipeäkalaa inhoan.
Olen poikkeava: lipeäkala on parasta (kunnolla pippuroidun kastikkeen kera). Sitä on tarjolla vain kerran vuodessa, harvinainen herkku.
Porkkanalaatikko on sen sijaan inhokkini.
Rosollia ja poroa täytyy olla. Kinkun jätän kauppaan.
Meillä on runsas kalapöytä kaikilla herkuilla, eli se ja sienisalaatti ovat ehdottomia. Kaiken muun voi jättää pois. No okei, kinkku ja lanttulaatikko on myös aika must.
Mäti on mulle ykkönen.
Kinkusta luopuisin heti.