Joulupöytämme - puuttuuko jotain olennaista?
Kinkku ja kastike, porkkana- ja lanttulaatikot, rosolli ja kastike, perunat, ruisleipä, graavilohi, vihersalaatti
Riisipuuro, kaneli-sokeri, manteli
Luumukiisseli, konvehteja, taatelikakku, piparit, joulupulla, tortut.
Juomana maito, vesi, punaviini, glögi, kahvi.
Syömässä oma perhe lapsineen, mummit, ukki, ehkä joku satunnainen ystävä saattaa käydä.
Kommentit (62)
Minun jouluni tärkeimmät ovat imellytetty perunalaatikko ja sienisalaatti. Lisäksi olisi kiva saada esim. savusiikaa, silliä, poroa, mutta eipä meillä olekaan perunoita, kastiketta eikä riisipuuroakaan kuin aamupalalla. Jälkiruokana on ollut mm. luumujäädykettä, kinuskikarpalorahkaa ja puolukkapiparikuppeja, mutta viime vuonna ei syöty jälkiruokaa, kun ei vaan jaksettu. Iltapalana on ollut juustotarjotin.
Teillä on aivan taivaallinen joulupöytä, itse laittaisin vielä suolakurkun, sillä se on mun oma "must" kinkun kanssa, mutta toki ymmärrän ettei se varmaan kaikille ole samanlainen tilanne =). Ai nii ja limu. Mutta nuo on kyllä ihan muuten just oikeat ja reilut herkut, nams.
Mä taas laittaisin enemmän kalavaihtoehtoja. Ensin syödään kaloja ja sitten kinkku.
Kiitos vastauksista! Sienisalaattia ei kukaan syö meidän perheessä, ehkä isovanhemmat söisi. Poroa ja silliä ei myöskään. Luumurahka tai jäädyke, sen voisin lisätä listaani! Kiitos siitä :)
Juustoja syödään perinteisesti uutena vuonna meillä. :)
Ap
Pöytäliina ja servetit olisivat kivat.
muikunmäti ja smetana ja imelletty perunalaatikko puuttuvat sekä sienisalaatti
Niin ja punajuurisalaatti vielä, vaikka rosolli onkin :)
Ap
Niin ja punajuurisalaatti vielä, vaikka rosolli onkin :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 20:06"]
Pöytäliina ja servetit olisivat kivat.
[/quote]
Tuskin lautasistakaan olis haittaa...
no, mulle pitäis olla mätiä, maksapasteijaa ja kylmäsavulohta lisäksi. Mutta jos ette. Tykkää, niin eihän niitä silloin tarvi olla.
7,
Pöytäliina ja serverit sekä kynttilät ovat listalla myös :)
Mulle pitäisi olla ainakin sienisalaatti, mäti-sipuli-smetana, kylmäsavulohi, silli, graavisiika ja perunalaatikko.
Mun mielestä ei puutu mitään muuta kuin mun herkku; herneet!
Riippuen ruokailijoiden mieltymyksistä, valkoviiniä kalan kanssa ja ehkä tummaa olutta kinkun kanssa? Jaan mielipiteen, että useampi kalaisa alkuruoka voisi sopia, mutta sehän riippuu täysin ruokaseurueesta. Kivalta menulta kuulostaa!
-M42
Minulle olennaista olisi perunalaatikko, silli, savustettu kala ja erilaiset silakkasäilykkeet. Juustojakin kaipaisin. Mutta en syökään esim. mitään noista mainituista leivonnaisista jouluna.
Maksalaatikko ja ne potut sekä säilyketölkkiherneet.....
Ai että vihaan suomalaista jouluruokaa. Onneksi meillä syödään ihan muunlaisia ruokia jouluna ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Sinappi puuttuu! Ja vaalea ja tumma joululimppu. Muutoin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Joku juusto (esim. piimäjuusto) voisi olla hyvä ja jotain joululimppua tms.