Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kristitty toivoa omaa kuolemaansa ja rukoilla sitä

Vierailija
27.09.2020 |

vai onko ns ”syntiä”, kiittämättömyyttä, heikkoutta koska ei jaksa elämää kärsimyksineen?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toivoa, rukoilla. Jumala kuulee tämänkin rukouksen. Itsellä kivuissa tulee hetkiä jolloin pyydän kipujen loppumista tai pääsyä pois, taivaan kotiin. Pimeässä mustassa möykyssä,, masenuksessa ei muuta toivokkaan, rukoilen huudan ota pois.

Silloin ei näe elämän arvokkuutta tai mielekkyyttä.

Voimia💜

Vierailija
22/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskotte johonkin ihmeelliseen rankaisevaan isäukkoon?

Ihminen saa ajatella ihan mitä haluaa. Ei tule rangaistuksia mitään ajatuksista tai teoista. Uskonnot on ihan fos.

En usko rankaisevaan isäukkoon. Uskon siihen, että elämä on arvokasta. Armoon. Mutta uskon myös, että välillä annetaan enemmän kuin jaksaa kantaa. On henkistä väkivaltaa pyytää päästämään irti kärsimyksestään, egostaan - tämä on kermaperseisen idiootin puhetta. Kyllä saa toivoa ja rukoilla armoa päästä pois. Elämä on arvokasta, mutta myös raskasta.

No sehän on just se joku rankaiseva iskä joka sulle muka tunkee kannettavaa! Miksi ajattelet että joku ulkopuolinen taho laskee sun päälle taakan? Uskonnot on TYPERIÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minä joka tapauksessa pyydän sitä joka päivä, useasti. En halua jatkaa, en tulla ”autetuksi”, haluan pois. En ole vuosiin halunnut enää elää, kärsin. Ymmärsin jossakin kohtaa, että tärkeintä on rakastaa ja tuoda se julki. Viime viikolla olen kertonut rakastavani ihmiselle jolle halusin sen vielä sanoa; vastarakkautta en odota enkä oikeastaan enää tarvitse. Nyt kaikki on tehty.

Pelkäätkö kuolemaa, jos saa kysyä? Kertomasi mukaan olet kovaa vauhtia kulkemassa kohti valaistusta jos jo oivalsit tuon rakkaudesta. Googlaa huvin vuoksi Dark Night Of The Soul.

Sivusta: tuo sielun pimeä yö - käsite on aika hankala erottaa masennuksesta.

Vierailija
24/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja ei. 

Kristityllä on liian kristillinen virhearvio. 

Ei elämä ole kärsimystä. 

Se on väärin tulkittu. 

Elämä on. 

Sataa. Elämä on.

Paistaa. Elämä on.

Ruoka jota tänään söit aiheutti vatsakipuja. Elämä on.

Ystävä ei vastannut puheluusi. Elämä on.

Koirasi puri sinua. Elämä on.

Työpaikka jota halusit, et saanut sitä. Elämä on.

Mikä kärsimys?

Elämä on. 

Kiitä että elät.

Lopeta tämä ego-stoori. Elämä ei tapahtu napasi ympärillä. Elämä tapahtuu.

Lopeta luokittelemasta asioita hyviin ja huonoihin. Elämä on.

Lopeta vertailu. Eilinen meni jo.

Kyllä, olet sokea. 

Et halua kuolla, vaan haluat kärsimyksen loppuvan. 

Herää todellisuuteen.

Aivan. ”Maailmassa teillä on ahdistus, mutta älkää pelätkö; minä olen voittanut maailman.” - Jeesus, raamattu

Vierailija
25/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskotte johonkin ihmeelliseen rankaisevaan isäukkoon?

Ihminen saa ajatella ihan mitä haluaa. Ei tule rangaistuksia mitään ajatuksista tai teoista. Uskonnot on ihan fos.

En usko rankaisevaan isäukkoon. Uskon siihen, että elämä on arvokasta. Armoon. Mutta uskon myös, että välillä annetaan enemmän kuin jaksaa kantaa. On henkistä väkivaltaa pyytää päästämään irti kärsimyksestään, egostaan - tämä on kermaperseisen idiootin puhetta. Kyllä saa toivoa ja rukoilla armoa päästä pois. Elämä on arvokasta, mutta myös raskasta.

No sehän on just se joku rankaiseva iskä joka sulle muka tunkee kannettavaa! Miksi ajattelet että joku ulkopuolinen taho laskee sun päälle taakan? Uskonnot on TYPERIÄ.

Oletko tyhmä? Ei minulle mikään ”rankaiseva iskä” kannettavaa änkeä vaan ihan elämä itse! Jumala on minulle lähinnä vain käsitteitä, kuten armo ja rakkaus. Ei hahmo, vielä vähemmän iskä. Josta tulikin mieleeni; onko sinulla ollut vaikea isäsuhde kun pakkomielteisesti projisoit noista isihommeleita? Siihen auttaa ihan vaan terapia - ei länkytys uskontoja vastaan anonyymipalstalla.

Vierailija
26/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shjsjs kirjoitti:

Oisit ees iloinen et pääset taivaaseen,, minä meen helvettiin koska en ole uskossa

No eikö tuo kuulosta uskomiselta? Kuka ei-uskova sanoisi noin. Tai mistä minä toisten uskosta tiedän. Ei kellään ole itsessään uskoa. Jumala antaa sen. Pyydä Pyhä Henki häneltä.

Vierailija
27/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minä joka tapauksessa pyydän sitä joka päivä, useasti. En halua jatkaa, en tulla ”autetuksi”, haluan pois. En ole vuosiin halunnut enää elää, kärsin. Ymmärsin jossakin kohtaa, että tärkeintä on rakastaa ja tuoda se julki. Viime viikolla olen kertonut rakastavani ihmiselle jolle halusin sen vielä sanoa; vastarakkautta en odota enkä oikeastaan enää tarvitse. Nyt kaikki on tehty.

Pelkäätkö kuolemaa, jos saa kysyä? Kertomasi mukaan olet kovaa vauhtia kulkemassa kohti valaistusta jos jo oivalsit tuon rakkaudesta. Googlaa huvin vuoksi Dark Night Of The Soul.

En todellakaan pelkää.

Toivon ettei minua nyt heitetä pihalle taas täältä tämän takia, (selvennän vielä etten tue h*umeiden väärinkäyttöä missään muodossa tai tilanteessa) sanon tämän puhtaasta rakkaudesta: Kertomasi perusteella haluaisin suositella sinulle sieniä ennenkuin teet mitään peruuttamatonta. Ne antavat sinulle mahdollisuuden tuntea miltä tuntuu kuolla ennenkuin kuolet fyysisesti. Vaikka olisit kuinka peloton tässä hetkessä, oikea kuoleman kokemus on silti jotain mitä ei voi edes kuvitella, ja se antaisi sinulle vielä uusia oivalluksia ennen sitä lopullista poismenoa. Olet rakastettu, me kaikki olemme yhtä.

Vierailija
28/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perisyntikäsityksen mukaan jokainen ihminen on automaattisesti Jumalan vihollinen, ja perisynnin ansiosta Jumala vihaa koko ihmiskuntaa, paitsi niitä, jotka hän on kaikkivaltiudessaan predestinoinut eli ennaltamäärännyt pelastukseen.

Ei vaan Jumala rakastaa ihmisiä ja antoi siksi Jeesuksen joka kärsi rangaistuksen synneistä puolestamme, jotta kaikki voivat siihen pelastukseen tarttua. Raamatussa vielä erikseen lukee Jumalan tahdon olevan että kaikki pelastuisivat.

Molemmat näkemykset voivat elää rinnakkain. Eivät sulje toisiaan pois. Kuka se olikaan joka sanoi että helvetti on lukittu sisäpuolelta?

Jumala tosiaankin haluaa pelastaa kaikki, siksi Jeesus tuli ja teki koko homman niin helpoksi; eihän ainoa raamatun mukaan varmasti taivaassa oleva ristiinnaulittu roistokaan tehnyt muuta kuin pyysi ”Jeesus, muista minua valtakunnassasi!” Ja heti aukesi paratiisi.

Että älkää nyt kulkeko Jeesuksen ohi; tuhlaajapojat, -tytöt, rosvot, hiihtohuijarit, seksuaalirikolliset - kaikki saavat tulla ja elää ikuisesti!

Vierailija
29/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shjsjs kirjoitti:

Oisit ees iloinen et pääset taivaaseen,, minä meen helvettiin koska en ole uskossa

No eikö tuo kuulosta uskomiselta? Kuka ei-uskova sanoisi noin. Tai mistä minä toisten uskosta tiedän. Ei kellään ole itsessään uskoa. Jumala antaa sen. Pyydä Pyhä Henki häneltä.

Jos joku pyytää Jeesusta auttamaan itseään, hänellä on jo Pyhä Henki itseään auttamassa! Nimittäin kukaan ei lähesty Kristusta ”ellei Isä häntä vedä”.

Vierailija
30/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on joillain ongelmat..

Vierailija
31/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perisyntikäsityksen mukaan jokainen ihminen on automaattisesti Jumalan vihollinen, ja perisynnin ansiosta Jumala vihaa koko ihmiskuntaa, paitsi niitä, jotka hän on kaikkivaltiudessaan predestinoinut eli ennaltamäärännyt pelastukseen.

Ei vaan Jumala rakastaa ihmisiä ja antoi siksi Jeesuksen joka kärsi rangaistuksen synneistä puolestamme, jotta kaikki voivat siihen pelastukseen tarttua. Raamatussa vielä erikseen lukee Jumalan tahdon olevan että kaikki pelastuisivat.

Molemmat näkemykset voivat elää rinnakkain. Eivät sulje toisiaan pois. Kuka se olikaan joka sanoi että helvetti on lukittu sisäpuolelta?

Jumala tosiaankin haluaa pelastaa kaikki, siksi Jeesus tuli ja teki koko homman niin helpoksi; eihän ainoa raamatun mukaan varmasti taivaassa oleva ristiinnaulittu roistokaan tehnyt muuta kuin pyysi ”Jeesus, muista minua valtakunnassasi!” Ja heti aukesi paratiisi.

Että älkää nyt kulkeko Jeesuksen ohi; tuhlaajapojat, -tytöt, rosvot, hiihtohuijarit, seksuaalirikolliset - kaikki saavat tulla ja elää ikuisesti!

En olekkaam kuullut tuota ennen (Helvetti on lukittu sisäpuolelta), mutta äärettömän osuvasti sanottu!

Vierailija
32/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Job muistaakseni Raamatussa kirosi syntymänsä kun hän oli aivan poikki saatanan koeteltua häntä. Jobin vaimo sanoi "kiroa Jumala ja kuole pois" mutta sitä hän ei tehnyt. Myöhemmin Jobin onni palautettiin.

Sarjassa satuja ja tarinoita...olet lukenut

juutalaisten vanhaa testamenttia, lue lisäksi myös muslimien koraania, mormonien pyhää kirjaa. Sama tarina eri muodoissa.

Vierailija
33/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina Inkeri Ankeinen pyytää tätä koko ajan. 

Vierailija
34/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on joillain ongelmat..

Kaikki on subjektiivista. Jollekin kynnen katkeaminen voi tuntua yhtä misertavalta kuin toiselle käden menetys.

Vierailija
35/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shjsjs kirjoitti:

Jos joku pyytää Jeesusta auttamaan itseään, hänellä on jo Pyhä Henki itseään auttamassa! Nimittäin kukaan ei lähesty Kristusta ”ellei Isä häntä vedä”.

Sanoin Raamatussa sanotaan "jokainen joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu" ja Jeesuksen puheista saa sen kuvan että Pyhää Henkeä pyytävälle annetaan.

Vierailija
36/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Job muistaakseni Raamatussa kirosi syntymänsä kun hän oli aivan poikki saatanan koeteltua häntä. Jobin vaimo sanoi "kiroa Jumala ja kuole pois" mutta sitä hän ei tehnyt. Myöhemmin Jobin onni palautettiin.

Sarjassa satuja ja tarinoita...olet lukenut

juutalaisten vanhaa testamenttia, lue lisäksi myös muslimien koraania, mormonien pyhää kirjaa. Sama tarina eri muodoissa.

Ei kiinnosta kun totuus on jo löytynyt.

Vierailija
37/39 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiä ei ole olemassakaan.

Jotkut uskovaiset haluavat pelotella helvetillä jotta he voisivat kuvitella itse olevansa parempia ihmisiä ja pääsevänsä "taivaaseen"

Jumala on rakkaus joka ei hyljeksi ketään.

Kun tutkii kuolemanlähikokemuksia, niissä useimmat kehostaan irtautuneet ja henkimaailman päätyneet kuvaavat mieletöntä kaiken kattavaa rakkaudenkokemusta,

kauneutta, iloa, jälleennäkemisen riemua.

Tämä maapallo raskaine energioineen on monelle herkälle ihmiselle aivan kamala paikka, jopa helvetiksi luokiteltava.

Minä uskon Jumalaan, Kristukseen, enkeleiden ja henkimaailman olemassaoloon.

Haluan myös pois täältä mutta omin toimin se tulee tehdä, ei rukous ketään siinä auta.

Vierailija
38/39 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on pitkään pitänyt itsemurhaa syntinä, mutta Raamatussa ei liene suoraa kantaa. Toki kymmenessä käskyssä todetaan Älä tapa, mutta lasketaanko itsemurha vai ei? Lisäksi kristilliset maat ovat pitkään ongelmitta sotineet niin hyökkäys- kuin puolustusmielessä kirkonkin siunauksella.

Vierailija
39/39 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskolla on monia eri oppisuuntia ja raamatun tulkintoja, kuka sinä olet sanomaan että tämä väite on väärä kalvinistille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän