Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuneisuushäiriö, mikä ja millainen se on? oirekokemuksia?

Vierailija
27.09.2020 |

Mikä auttaa? Ja selvisikö miksi sellainen tuli?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena. Oireena jatkuva tuskainen, levoton ja ahdistunut olo. Kuin jännittäisi jotain pelottavaa tapahtumaa, tai nuorallakävelisi rotkon yllä peläten putoamista. Mutta tämä olo jatkuu viikkoja, kuukausia ja vuosia. Hermosto on jatkuvasti ylikierroksilla, mistä levottomuus ja univaikeudet. Paniikkikohtauksia täysin yllättävissä tilanteissa kuten kaupan kassajonossa.

En koskaan halunnut tuohon hoitoa, lääkitsin viinalla itse. Meni ohi itsestään noin 10 vuodessa.

Vierailija
2/7 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena. Oireena jatkuva tuskainen, levoton ja ahdistunut olo. Kuin jännittäisi jotain pelottavaa tapahtumaa, tai nuorallakävelisi rotkon yllä peläten putoamista. Mutta tämä olo jatkuu viikkoja, kuukausia ja vuosia. Hermosto on jatkuvasti ylikierroksilla, mistä levottomuus ja univaikeudet. Paniikkikohtauksia täysin yllättävissä tilanteissa kuten kaupan kassajonossa.

En koskaan halunnut tuohon hoitoa, lääkitsin viinalla itse. Meni ohi itsestään noin 10 vuodessa.

Komppaan. Lähes jatkuvasti ahdistunut olo, välillä tulee pahoja ahdistuskohtauksia. Kädet hikoaa päivittäin tosi paljon vaikka ei ole kuuma yms. Olen jatkuvassa stressitilassa. Mikä auttaa? No ei oikein mikään. Tässähän kärsin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kuvattu yllä. Ihan samanlaiselta tuntuu täälläkin. Fyysinen väsymys alkaa olla jo kova, koska jatkuva jännittynyt olo vie voimia.

Vierailija
4/7 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia varmasti auttaa käsittelemään ja purkamaan asioita. Lääkitys sekä itsehoidolliset neuvot kuten esimerkiksi TIP-taidot lievittävät ahdistusta. Mä lievitän ahdistusta kylmä/lämmin tekniikalla suihkussa ja kylmäpakkauksen ja piikkimaton paineen avulla. Myös kova fyysinen rasitus auttaa ahdistukseen. Googlaa progressiivinen rentoutusharjoitus netistä, jossa lihasryhmä kerrallaan rentoutetaan keho. Tsemppiä!

Vierailija
5/7 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä tulikin hyvin oireet, itsellä ollut aina taipumus stressata mutta todella suuret rahahuolet, keskenmenot, isot muutokset elämässä lyhyen ajan sisällä eli sellainen vuoristorata vailla vaikutusmahdollisuuksia laukaisi tuon jatkuvaksi tilaksi.

Tätä kestänyt nyt viitisen vuotta, masennuslääkkeet ja terapia ei auttaneet, viina auttoi n. vuoden kunnes lopetti tehoamasta ja nyt ollut ainut xanor pahassa vaiheessa mikä auttaa.

Uskon, että tasaisempi elämä ilman ikäviä yllätyksiä ainut mikä auttaisi lopulta.

Nyt mennyt jo useampi kuukausi ilman mitään erikoisen stressaavaa ja olo onkin hienan parempi.

Vierailija
6/7 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lääkitkö viinalla, myös rauhoittavilla tuppaa olemaan tapana menettää tehonsa pitkässä juoksussa...

Terapia ei auta hetkessä, joskus tää on vuosien prosessi, ei pidä lopettaa kesken liian nopeasti, kun tuntuu että ei ole apua siitä. Mielialalääkitystä on monenlaista ja merkkiä voi vaihtaa jos heti ei sopivaa löydy.

Vierailija
7/7 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikista eniten on auttanut jooga ja sittemmin meditointi. Jooga aktivoi parasympaattista hermostoa ja ahdistuneisuushäiriössä ongelmana on juuri sympaattisen hermoston liiallinen aktiivisuus eli just se kehon ylivirittyneisyys. Terapiasta oli ilman muuta apua myös. Silti ahdistuspätkiä tulee välillä, ihan hel*vetin voimakkaitakin välillä. Nykyään toisinaan ymmärrän, kun olen sellaisen keskellä, että tämä menee ohi ja toisenlaisiakin aikoja tulee. Mulla on myös traumataustaa, eli ei se tyhjästä ole tullut se ahdistuneisuuskaan.