Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostatte joululahjaksi (lapsille)?

Vierailija
05.12.2013 |

Eli otsikossa kysymys jo tuleekin.

Itse väsyin tavarapaljouteen ja kärräsin suurimman osan leluista joilla ei leikitä eri suuntiin (on kokeiltu myös sitä että niitä on kaapissa ja sitten ovat kuin uusia mutta ilmeisesti meillä on silti ollut niitä aivan l-i-i-k-a-a)...miehelle tilasin lehden ja sioin saa lahjakortin ja pienimmät saavat liput teatteriin hevimusikaaliin. Ostin perheenisälle samalla (kuulun samaan porukkaan jotka aktiivisesti valittaa kun mies ei osallistu lasten kanssa, nytpä osallistuu hähää...)Hitto vie, tavaraa ei tule ja se piti:D mietin enää mitä keksisin tuolle koululaiselle, meniskö sekin samaan mukaan...ehkä musiikin puolesta. Itselle (joo, ostan myös itselle lahjoja vaikka se ketju olikin hyvä idea jossa täälä sai viime jouluna kertoa mitä haluaisi ja sitä sitten vaivihkaa näytti miehelle;D meillä onnistui noin niinkun puoliksi, joku muu oli toivonut melkein samoja eli puolet osui kohdilleen omista toiveista, mies kiltisti hankki kaikki) ostin samoin hemmotteluhoitoja.

Tietysti kaikki saavat vielä suklaata ym ym perusjutut pesuaineista lähtien mutta pääpiirteissään rojua ei tule.

Mutta siis mitä olette hankkineet ja mitä vielä aiotte hankkia? Sori jos oli jo useampi ketju aiheesta. Onko muita jotka ei aio hankki ns. tavaraa vaan suosii "aineettomia" lahjoja??

-ap

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, isoin siis tietysti...

-ap

Vierailija
2/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me yhdet lelut ostetaan lapsille mutta siihen se jääkin...loppu onkin sitten vaatetta ja saippuaa/voidetta ym. tarpeellista. Meilläkin on tosiaan roinaa ihan liikaa, joten leluvuoria ei haluta lisää..ennen joulua aion myös kärrätä osan vanhoista leluista/roinasta pois jotta saadaan lisää tilaa.

Miehelle ajattelin leffalippuja tai lahjakorttia, vaikka toivookin kyllä playstationia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v. Duploja ainakin

4 v. toiveiden mukaan

7 v. Lego Chima leijonalinnake, Furby

9 v. Furby ja sille aurinkolaseja

En taida ostaa tänä vuonna mitään vaatteita lahjaksi, niitä saa sitten alesta, jos tarvitsee. Jotain namia kaikille, mutta lelulahjoja ehkä 5/lapsi. Osa saa jotain kummeiltaan, isovanhemmilta tulee yhteensä kaksi pakettia. 

Meillä on paljon leluja, mutta ei silti mitään krääsää ihmeemmin. Lapsilla on omat huoneet, joissa lelut säilytetään.

Vierailija
4/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kysyi lapsilta mitä haluavat ja lupasi ostaa ne, toiselle jotain legoja ja toiselle barbia. Itse en vielä tiedä. Pikkulegoja? Palapelejä? Ööh. Hyviä ideoita?

Vierailija
5/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien syömään hyvin.

Joulun vietämme koko porukka kylpylässä.

That's it.

Niin tapana täällä rapakon takana.

Vierailija
6/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluvälineitä, pelejä ja kirjoja saavat. Ja vaatteita, kosmetiikkaa.

Vierailija
7/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina annan miehelle ja lahisukulaisille (lapset mukaanlukien) AINA jotain muuta kuin tavaraa. Yleensa lippuja (teatterit, konsertit, urheilutapahtumat) tai palveluja (lahjakortti kauneushoitolaan, hierojalle, siivouspalveluun, herkkukauppaan, valokuvaamoon...). Lehtia olen myos tilannut.

Ja tunnustanpa tassa nyt senkin, etta meidan omat lapset (3 kpl) eivat saa meilta vanhemmilta MITAAN. Nain on tehty jo muutaman vuoden ajan. Lasten mielesta kaikki lahjat ovat joka tapauksessa "Joulupukilta", eivat he tieda/huomaa mita me ollaan hommattu vai ollaanko mitaan. Sukulaisilta tulee joka tapauksessa lahjavuori (jonka sisallosta puolet paatyy muutamassa viikossa/kuukaudessa kierratykseen).

Vierailija
8/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 18:59"]

Naapuri kysyi lapsilta mitä haluavat ja lupasi ostaa ne, toiselle jotain legoja ja toiselle barbia. Itse en vielä tiedä. Pikkulegoja? Palapelejä? Ööh. Hyviä ideoita?

[/quote]

Onpa outoa. Onkohan ihan ok?

Vierailija
9/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:17"]

[/quote]

[/quote]

Onko naapuri ehkä pedofiili?

Vierailija
10/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Onko naapuri ehkä pedofiili?

[/quote]

Ei ole, naapuri kertoi siis oman perheensä tilanteesta. Ei osta minun lapsilleni.

-5

Vierailija
11/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:16"]

Mina annan miehelle ja lahisukulaisille (lapset mukaanlukien) AINA jotain muuta kuin tavaraa. Yleensa lippuja (teatterit, konsertit, urheilutapahtumat) tai palveluja (lahjakortti kauneushoitolaan, hierojalle, siivouspalveluun, herkkukauppaan, valokuvaamoon...). Lehtia olen myos tilannut.

Ja tunnustanpa tassa nyt senkin, etta meidan omat lapset (3 kpl) eivat saa meilta vanhemmilta MITAAN. Nain on tehty jo muutaman vuoden ajan. Lasten mielesta kaikki lahjat ovat joka tapauksessa "Joulupukilta", eivat he tieda/huomaa mita me ollaan hommattu vai ollaanko mitaan. Sukulaisilta tulee joka tapauksessa lahjavuori (jonka sisallosta puolet paatyy muutamassa viikossa/kuukaudessa kierratykseen).

[/quote]

Hei kivaa joku oli vastannut! Tätä justiin tarkoitan! Sillä roinalla ei tee mitään! Päätin juuri että koululainenkin saa lipun samaan musikaaliin, en löytänyt hakemalla vaihtoehtoa ja on vähän liian nuori rock-konsertteihin...

-ap

Vierailija
12/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän lapset leiki? Meillä leikkivät kaikki neljä, ja siksi ostan kaikille niitä leluja. Ja kirjoja toki myös. Leikki on lapsen työtä! Se kehittää kognitiivisia ja sosiaalisia taitoja sekä tunne-elämän hallintaa paremmin kuin mikää muu toiminta.

Vierailija
13/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto!Leikkii leikkii mutta rojua on enemmän ku laki sallii!Ymmärrän aptä, tsekkaanpa itsekin tuon vaihtoehdon, en ollut tullut edes aatelleeksi.Toinen kysis tietty on kandeeko ostaa täydellä hinnalla.

Vierailija
14/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen turhaa roinaa vastaan, mutta ostan kyllä lapsille lahjoja. Lähinnä kirjoja, äänikirjoja, pelejä, palapelejä, legoja, musiikkiin liittyviä lahjoja. Noista tiedän, että tulevat takuulla pidempiaikaiseen käyttöön. Lapset (alakoululainen ja päiväkotilainen) voisivat ihmetellä pelkästään aineettomia lahjoja, vaikka teatterissa/museoissa/leffoissa muuten käydäänkin. Millä sitä leikkisi joulunpyhinä?

Muutenkin olen kyllä iloinen niin kauan kuin lapset jaksavat leikkiä.

Vierailija
15/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annetaan Tukholman reissu hiihtolomalle. Mietin myös lahjatilausta ja jotain pientä vaatetta, mitä tarvitsevat. Kumpikaan ei toivo mitään.

Vierailija
16/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot mitä ruotsissa on nähtävää hiihtolomalla?

itse olen miettinyt legolandia, kuinka hirveän kalliiksi tulisi..

Vierailija
17/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä niin pienet lapset, että Junibacken on kova juttu. Laivassakin tykkäävät ihan katsella siitä hytin ikkunasta ja pääasia tietty, että ollaan yhdessä kaikki.

Vierailija
18/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja noilla laivoillahan on aina erikseen jotain hiihtoloman puuhakerroksia yms. Siis kaikkinensa sellasta lasten ehdoilla reissaamista.

Vierailija
19/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan teineilleni uudet kännykät, pari pc-peliä ja leffaliput. Sitten tottakai kaikkea tilpehööriä sukista lapasiin, kirjoihin ym.

Vierailija
20/31 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan teineilleni uudet kännykät, pari pc-peliä ja leffaliput. Sitten tottakai kaikkea tilpehööriä sukista lapasiin, kirjoihin ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme