Kauheaa nähdä ex jossakin sattumalta
Tänään se tapahtui. Asutaan niin lähellä toisiamme että olenkin jo ihmetellyt (ja ollut hyvilläni) ettei olla törmätty. Tänään hän sitten kulki edelläni Prismasta ulos ja vaihdoin äkkiä suuntaa takaisin sisälle Prismaan kun näin että hän jäi ulos tupakalle. Hetken aikaa istuin Prisman penkillä ja onneksi hän oli lähtenyt kun menin ulos, näin hänet vieläpä kävelevän kauempana. Huhhuh. Hengitys salpautui ja vieläkin vähän tärisyttää. Tämä ex ei todellakaan kuulu niihin exiin, joita haluan tavata.
Onko teille käynyt näin, kertokaa tarkemmin. Olisi kiva kuulla muiden vastaavia kokemuksia.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä jo uus? Mun exällä on, enkä todellakaan haluais törmätä.
Ei taida olla. On lähetellyt minulle viestejä viime kuukausien aikana.
Ap
Joidenkin exien näkeminen ei kummempia tunteita herätä. Joitakin voi olla todella tuskallista nähdä tietyssä elämäntilantessa. Olemme tuntevia olentoja.
Saat Ap tuntea ihan kaikkia tunteita nähdessäsi hänet. Muista kuitenkin, että aikoinaam te valitsitte toisenne, rakastitte ja halusitte. Vaikka asiat menivät mönkään sittemmin, niin se ei poista mennyttä, joka kuuluu vain ja ainoastaa teille.
Pidä exä sydämen sopukoissa, anna pieni pala sieltä hänelle. On sen ansainnut. Mutta katso eteenpäin sinä, uuteen rakkauteen. Takaisin emme voi palata enää.
Minulla ei ole sellaisia eksiä, joiden näkeminen tuntuisi pahalta. Useimpien näkemisestä jopa ilahtuisin, niin kuin yleensä vanhan tuttavan näkemisestä.
Näin yhden exäni, tosin vain nuoruuden aila pitkäaikaisen miesystäväni, mutta hän ei nähnyt minua. Tiesin missä hän on töissä ja joudun ajamaan siitä muutaman kerran viikossa ohi, mutta onneksi en ollut törmännyt häneen muutoin. Kerran tunnistin hänet jo kaukaa. Hän käveli täsmälleen sillä omalla tavallaan samalla tavoin kuin silloin yli 20 vuotta sittenkin, kun yhdessä olimme. En tykännyt yhtään siitä minkä näköinen hän oli, sillä hänestä oli tullut juuri sellainen taiteilijaheppuliini, minkälaisia oudoksun.
Ensimmäinen reaktioni oli siis sellainen spontaani "hyi hele!" ja sen jälkeen helpotus, että minun ei tarvitse enää sitä tyyppiä katsella, vaan löysin ihanan miehen vierelleni. Miehen, jonka ulkonäöstä tykkään aina ja jonka kanssa olen onnellinen. Tuon exän kanssa en ollut onnellinen, vaan melkein menetin hänen kanssaan itseni melkein kokonaan ja hyväksyin häneltä nuoruuteni ja silloisen sinisilmäisyyteni takia aivan liikaa, kuten esimerkiksi huumeiden käytön. Muistan kun pääsin hänestä eroon ja näin hänen kävelevän luotani pois, niin melkein kiljuin ja hypin riemusta.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin exien näkeminen ei kummempia tunteita herätä. Joitakin voi olla todella tuskallista nähdä tietyssä elämäntilantessa. Olemme tuntevia olentoja.
Saat Ap tuntea ihan kaikkia tunteita nähdessäsi hänet. Muista kuitenkin, että aikoinaam te valitsitte toisenne, rakastitte ja halusitte. Vaikka asiat menivät mönkään sittemmin, niin se ei poista mennyttä, joka kuuluu vain ja ainoastaa teille.
Pidä exä sydämen sopukoissa, anna pieni pala sieltä hänelle. On sen ansainnut. Mutta katso eteenpäin sinä, uuteen rakkauteen. Takaisin emme voi palata enää.
No höpö höpö, ei exiä tarvitse missään sydämen sopukoissa säilytellä ja antaa heille pienintäkään palasta sieltä. Historia on historiaa ja menneeseen ei tarvitse palata. Nyt on nyt ja exät saavat mennä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko aineissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vastaatko niihin? Kauan on erosta?
Yksi exäni, valehteleva juoppo pettäjä, tuli vastaan kaupassa. Hän oli jo yhdessä ollessamme iso mies vatsaltaan, mutta nyt massu oli vieläkin pulleampi ja miehen nassu myös. Naama oli myös sen näköinen, että viina ja kalja maistuivat vieläkin. Hymy oli sama, mutta en sitä viitsinyt kauan katsoa, kun iljetti niin, että oli pakko lähteä. Kaikkea sitä nuorena tulikin katseltua.
Ette ole koskaan kokeneet rakkautta vielä, jos exän näkeminen ei mitään tunteita herätä. Tai olette narskuja/kautta psykoja. En puhu joistain muutaman kk tapailusuhteista nuorilla, vaan ihmisistä, jotka ovat vannoneet ikuista rakkautta toisilleen. Näissä on suht iso ero.
On näitä taka-aasikkoja jotka juoksevat entisen miesasiakkaan perässä polvetkin hajalle, asuinalueelle vaikka asuntojen katsomis tekosyyllä. Mitäs jos mekin sitten?
Vierailija kirjoitti:
Ette ole koskaan kokeneet rakkautta vielä, jos exän näkeminen ei mitään tunteita herätä. Tai olette narskuja/kautta psykoja. En puhu joistain muutaman kk tapailusuhteista nuorilla, vaan ihmisistä, jotka ovat vannoneet ikuista rakkautta toisilleen. Näissä on suht iso ero.
Minäkin olen juuri samaa mieltä, kyllä siellä aina joku pikku tunne on jos tosi rakkaudesta on kyse..mutta se kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vastaatko niihin? Kauan on erosta?
En ole vastannut. Erosta on hieman yli kolme vuotta.
ap
Jostain syystä nyt melkein itkettää. Muistan kuinka kävimme aina yhdessä Prismassa. Minulla on jo uusi mies, ihan täysi vastakohta tämän exän kanssa. Haikea olo tuli. Olen pelännyt häneen törmäämistä, koska tuntuu niin pahalta hänen puolestaan.
ap
Jos näen ex:n, olen helpottunut, ettei tarvitse enää olla läheisissä tekemisissä. Ihan vieras ihminen, vaikka oltiin 25 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi exäni, valehteleva juoppo pettäjä, tuli vastaan kaupassa. Hän oli jo yhdessä ollessamme iso mies vatsaltaan, mutta nyt massu oli vieläkin pulleampi ja miehen nassu myös. Naama oli myös sen näköinen, että viina ja kalja maistuivat vieläkin. Hymy oli sama, mutta en sitä viitsinyt kauan katsoa, kun iljetti niin, että oli pakko lähteä. Kaikkea sitä nuorena tulikin katseltua.
Anteeksi, mutta tämä pisti naurattamaan 😄
Olin eronnut eksästä 8 vuotta aikaisemmin, valmistunut ammattiin ja muuttanut työn perässä toiselle puolelle Suomea. Menin siellä keskustelutilaisuuteen ja ihmettelin, kun joku mies katsoo minua koko ajan ja hymyilee.
Tilaisuus päättyi ja mies tuli juttelemaan, sanoi etunimensä ja kysyi enkö tunne häntä enää. En tosiaan tuntenut, vaikka oli oltu yhdessä 4 vuotta.
En tietenkään ollut osannut odottaa törmääväni häneen juuri siellä, mutta erikoisinta oli, että hän oli niin täysin jo pyyhkiytynyt mielestäni. Aika parantaa haavat, vaikka eromme oli ollut raastava. Ei kiinnostanut lähteä yhdessä kahville tilaisuuden jälkeen, vaikka hän ehdotti.
Mulla on erista 10v ja edeleen jos exän näen lyö sydän tyhjää ja hiki nousee otsalle. Enkä ikävöi tai muuta mutta hänen teot nousee aina pintaan,eikä missään hyvässä mielessä.