Uusperheiden joululahjat..
Tämä voi olla aika pikkumaista mutta kuinka toisissa uusperheissä hoidetaan joululahja asiat? Mun lasten isällä on uusi tuore vaimo ja lapset pitävät hänestä kovasti, lapset ovat joulun heidän luonaan. He muuttivat juuri kerrostalosta uuteen omakotitaloon ja soitin eilen miehelle ja kysyin että olisiko jouluksi jotain sellaisia lahjatoiveita mitä he tarvitsisivat lapsille uuteen kotiin, edellisenä vuona lapset kuitenkin saivat kaikki lahjat minun luokseni. No mies lupasi miettiä asiaa kunnes tämä uusi vaimo alkoikin laittaa viestiä että turha yrittää ujuttaa itseeni heidän jouluun mukaan ja tyrkyttää lapsille lahjoja heille, että he ostavat itse lahjat lapsille mitä haluavat ja minun tulee pitää huoli omista asioistani. Jotenkin hieman surullista että hän hyökkää minua kohtaan noin vaikka hyvää hyvyyttäni ehdotin mielestäni ihan järkevää asiaa. Monikaan äiti ei joululahjoja anna lapsen mukana isän luokse saati osta mitä isä haluaa vaikka se lasten kannalta olisi kaikkein reiluinta. Miten muilla jaetaan lahjat?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:35"]
Näistä uusperhekuvioista lukiessa olen aina tyytyväinen siihen, etten suostunut jakamaan lapsiani exän kanssa. Lapset ovat minun ja jos mies halusi vaihtaa perheen uuteen, minun lapsiani hän ei siihen sekoita. Isä voi vapaasti käydä meillä, viettää joulunsa meillä ja ostaa lapsilleen lahjat meille, lasten ainoaan kotiin. Hutsunsa voi viettää joulunsa missä haluaa äpäränsä kanssa.
[/quote]
Juurikin näin! Lapsille riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhden vanhemman perheissä. Yksinhuoltaja lasten ongelmat ova alkaneen suunnilleen niihin aikoihin kun tämä vouhutus lapsen oikeuksista molempiin vanhempiinsa valtasi alaa.
Maassa makaavan lapsen yli peruutetaan aina uudestaan ja uudestaan, kun heitä heitetään ilmaan kuten palloa, kodista kotiin ilman, että kukaan ottaa koppia. Tapaamisten päälle vielä mahdollisesti toistuvasta vaihtuvat uudet puolisot.
Kiva kuulla, että joku uskaltaa olla lastensa puolella välittämättä, että muut siitä ajattelevat.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:53"]
Näistä uusperhekuvioista lukiessa olen aina tyytyväinen siihen, etten suostunut jakamaan lapsiani exän kanssa. Lapset ovat minun ja jos mies halusi vaihtaa perheen uuteen, minun lapsiani hän ei siihen sekoita. Isä voi vapaasti käydä meillä, viettää joulunsa meillä ja ostaa lapsilleen lahjat meille, lasten ainoaan kotiin. Hutsunsa voi viettää joulunsa missä haluaa äpäränsä kanssa.
[/quote]
Juurikin näin! Lapsille riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhden vanhemman perheissä. Yksinhuoltaja lasten ongelmat ova alkaneen suunnilleen niihin aikoihin kun tämä vouhutus lapsen oikeuksista molempiin vanhempiinsa valtasi alaa.
Maassa makaavan lapsen yli peruutetaan aina uudestaan ja uudestaan, kun heitä heitetään ilmaan kuten palloa, kodista kotiin ilman, että kukaan ottaa koppia. Tapaamisten päälle vielä mahdollisesti toistuvasta vaihtuvat uudet puolisot.
Kiva kuulla, että joku uskaltaa olla lastensa puolella välittämättä, että muut siitä ajattelevat.
[/quote]
Niin onko se sitten lapsen parhaaksi että toisen vanhemman (yleensä äidin toimesta) toimesta lapsi/lapset menettävät toisen vanhemman? Eihän se ole lasten vika että vanhemmat eroavat ja mielestäni lapsilla on nimenomaan oikeus molempiin vanhempiinsa.
Toki on tilanteita että toinen vanhempi ei kykene huolehtimaan lapsista tai on heille vaaraksi (väkivaltainen,välinpitämätön,päihteiden käyttäjä).
Mutta esim. mies joka ei osaa laittaa sukkia pyykkikoriin osaa varmasti huolehtia lapsistaan vaikka ero olisikin tullut.
Jep, en yhtään ihmettele enään näitä koiranpelastajia. Vaikeaahan se on kehenkään ihmiseen turvautua jos toinen vanhempi katkaisee lapsen välit toiseen vanhempaansa ja ylpeilee sillä kuinka hän on parasta mitä lapsilla voi olla ja ex on paska...
Tarkoititko, että ostaisit jotain lastenhuoneen sisustusjuttuja sinne ex-miehen ja uusion taloon vai leluja lapsille, jotka jäävät käyttöön sinne eikä kuljeteta välillä toiseen kotiin? Jos sisustusjuttuja, niin luonteesta riippuen toisilta palaa pinna ja toiset ovat tyytyväisiä, kun ei tarvitse itse ostaa. Leluista vauhkoontumista en ymmärrä.
Siis ihan puhtaasti leluja, lapset eivät mielestäni tarvitse lakanoita ja verhoja vielä joululahjaksi tuossa iässä. Ne on isän ja uuden puolison hankittavia. Olin tosiaan ajatellut esimerkiksi katusähly/kiekko tarvikkeita tms joilla voi ulkona touhuta.
Hyvä ehdotus sinulta, et tehnyt mitään väärää. Äitipuolella on oikeus kieltäytyä siitä, mutta hän teki sen tökerösti ja käyttäytyi huonosti, syistä, jotka hän itse varmaan parhaiten tietää. Yritä olla välittämättä äläkä syyllisty, vaan anna omat lahjasi lapsille kotona joko ennen joulua tai joulun jälkeen. Älä kommentoi enää koko asiaa isälle tai äitipuolelle.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:53"]
[/quote]
[/quote]
Komppaan tätä. Mieheni on myös yh.n lapsi. Siis aidon yh.n, jota ei ole riepoteltu kahdessa kodissa. Isäänsä ei ole missään tekemisissä, eikä kaipaa koko miestä. Hänellä on ollut hyvä isäpuoli ja hyvä ns, ydinperhe-elämä, koska sai viettää kaikki viikonloput kotonaan perheensä kanssa.
Oikeasti minäkin vion tuota lasten heittelyä edestakaisin. Ja varsinkin tuota, että nämä mustasukkaiset nyxät eli äitipuolet pääsee kiusaamaan lasta. Vastahan täällä oli tosi pitkä ketju aiheesta ja ne äitipuolien mielipiteet kyllä karsi selkää. Niin kovasti he tuntuivat miehen lapsia vihaavan.
Mitä ihmettä? Miksi ostaisit lahjat isälle? Päästä nyt jo ap irti entisestä elämästä, ja hyväksy se, että he juhlivat joulua keskenään.
Ei tulisi mieleenkään exän luo lahjoja, kyllä meillä kukin ostaa lahjat ihan omaan kotiinsa, eikä tunge toisen joulunviettoon. Toki lahjoja voi kuljettaa sitten lapsi itse toiseen kotiin, mutta jos esimerkiksi ostan lapselle takin ja isä laskettelusukset, ne lahjat annetaan omassa kodissa, lapsi voi sitten itse kuskata niitä mukanansa.
Mitään autoratoja tai lakanoita meiltä ei todellakaan liiku toiseen kotiin, millä lapsi isällään nukkuisi tai leikkisi jos kaikki pois vietäisiin?
Toki joskus voi viikonlopuksi viedä sen autoradan mukanaan, mutta se palautetaan lapsen mukana kotiin. Tietenkin.
Eli ap, todellakin tuppaudut.
Meillä näin: Miehen lapset ovat jouluaaton äitinsä kanssa ja joulupäivänä tulevat meille, silloin menemme miehen vanhempien luokse. Lasten äidin luokse tulee ilmeisesti joulupukki ja he saavat sitten siellä mitä saavat. Meidän ostamat lahjat annetaan joulupäivänä, jolloin ne myös tulevat meille. Voitaisiin muuten antaa ne lahjat sinne äidille pukinkonttiin, mutta silloin ne myös varmasti jäisivät äidin luo, niin kävi jo viime jouluna.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 08:04"]
Oikeestiko isät ja äidit ei anna lastensa viedä ostamiaan lahjoja toisen vanhemman kotiin ??? Eipä ole koskaan tullut pieneen mieleenikään moinen asia - ett, kostetaan kaikella mahdollisella tavalla ! Tämä on mun ostama lahja ja sitä, et isän/äidin kämppään vie... eiks olisi kaiken edun mukaista, etteivät nämä lapselliset vanhemmat edes hankkisi lapsia ? Eikös ne ole lapsen tavaroita, joita voi sitten viedä mukanaan jos haluaa minne tahansa ?
[/quote]
Meillä ei enää viedä tavaroita kodista toiseen. Sen kerran kun on esim. vaatteita kulkeutunut lasten mukana niin eipä niitä ole koskaan takaisin tullut. Kerran jouduttiin pyytelemään talvikenkiä monta viikkoa takaisin. Miehen eksä nyhtää itselleen kaiken mitä ikinä saa. Asiat pysyvät yksinkertaisina, kun kummassakin kodissa on omat tavarat, ja vain lapset liikkuvat.
- edellinen
Meillä lapsilla on kaksi joulua tai joskus kolmekin. Jouluruuat ja lahjat on kotona, isällään ja minun äidillä. Ei puututa toistemme lahjavalintoihin. Eksä joskus saattaa kysyä vaatekokoa tai lasten toiveita jos ei itse keksi.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 11:47"]
Meillä lapsilla on kaksi joulua tai joskus kolmekin. Jouluruuat ja lahjat on kotona, isällään ja minun äidillä. Ei puututa toistemme lahjavalintoihin. Eksä joskus saattaa kysyä vaatekokoa tai lasten toiveita jos ei itse keksi.
[/quote]
Surullista.
Mikä ihme siinä on surullista? Lapset ovat aina innoissaan, että meillä onkin kolme joulua. Meillä on siis eksän kanssa ihan hyvät välit ja kumpikin hoitaa osuutensa hyvin. Miten se joulu sitten pitäisi viettää jos tämä viettotapa on niin surullista? Lapset ainakin ovat onnellisia, eikö se ole pääasia? Kun kuitenkin haluavat viettää joulua kummankin kanssa niin näin se onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 11:54"]
[/quote]
Surullista.
[/quote]
Mä en oikein usko, että kukaan lapsi surkuttelee, kun saa kaksi kertaa lahjoja ja kunnon jouluruokaa...
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:07"]
[/quote]
Surullista.
[/quote]
Mä en oikein usko, että kukaan lapsi surkuttelee, kun saa kaksi kertaa lahjoja ja kunnon jouluruokaa...
[/quote]
Niinpä. Kun ei tiedetä muusta. Ei tiedä millainen joulu voisi olla, kun on isä ja äiti, mahdollisesti vielä molempien vanhemmat viettämässä yhteistä joulua.
Surullista on myös mahdollinen kolme joulua, jota vietetään äidin äidin luona, mutta enkä isän vanhemmat, eikö lapset saa heidän kanssa viettää joulua.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:10"]
[/quote]
Surullista.
[/quote]
[/quote]
Niinpä. Kun ei tiedetä muusta. Ei tiedä millainen joulu voisi olla, kun on isä ja äiti, mahdollisesti vielä molempien vanhemmat viettämässä yhteistä joulua.
Surullista on myös mahdollinen kolme joulua, jota vietetään äidin äidin luona, mutta enkä isän vanhemmat, eikö lapset saa heidän kanssa viettää joulua.
[/quote]
Me (ydinperhe) mennään aatoksi appivanhemmille, joulupäiväksi mun äidille, ja tapaniksi mun isälle. Kaikissa jaetaan lahjat ja syödään hyvin. Mun vanhemmilla läsnä myös rakkaat serkut molempina päivinä. Onko minunkin lasteni joulu surullinen ja miten pitäisi toimia?
Tuppautuuko sitten isovanhemmat ja kummitkin toisten perheiden joulun viettoon ostamalla lapsille sellaisia lahjoja jotka koetaan tarpeelliseksi?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:10"]
[/quote]
Surullista.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Me (ydinperhe) mennään aatoksi appivanhemmille, joulupäiväksi mun äidille, ja tapaniksi mun isälle. Kaikissa jaetaan lahjat ja syödään hyvin. Mun vanhemmilla läsnä myös rakkaat serkut molempina päivinä. Onko minunkin lasteni joulu surullinen ja miten pitäisi toimia?
[/quote]
Hohhoijaa. Sekä isä, että äiti lienevät läsnä koko joulun. Eikä lasten tarvitse viettää joulua erossa toisesta vanhenmaastaan?!. Mutta hienoa, että osaat omia eroperheen surun itsellesi.
Miten pitäisi toimia?! GROW UP! Noh, sait huomiosi. Hyvää joulua sinun perheelle.
Aika erikoista että täällä koetaan että tuppaudun heidän elämäänsä ostamalla lapsillemme lahjoja. Itse kun olen ihminen joka pitää enemän käytännöllisistä lahjoista kuin mitä lahjoista joita ostetaan vain siksi että on joulu. Lasten isä koki asian hyvänä ja lupasi miettiä onko jotain suurempaa mitä lapset heille tarvitsisi jotta ei tule näitä turhia lahjoja, en tiedä miten hän asian vaimolleen on esittänyt kun hän asiasta noin kovin suuttui ja ajattelin sitä illalla kysyä kun tapaamme. Olemme vaimon kanssa olleet alusta alkaen hyvissä väleissä ja siksi ihmettelenkin tuota käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 08:04"]
Oikeestiko isät ja äidit ei anna lastensa viedä ostamiaan lahjoja toisen vanhemman kotiin ??? Eipä ole koskaan tullut pieneen mieleenikään moinen asia - ett, kostetaan kaikella mahdollisella tavalla ! Tämä on mun ostama lahja ja sitä, et isän/äidin kämppään vie... eiks olisi kaiken edun mukaista, etteivät nämä lapselliset vanhemmat edes hankkisi lapsia ? Eikös ne ole lapsen tavaroita, joita voi sitten viedä mukanaan jos haluaa minne tahansa ?
[/quote]
Meillä ei kannata viedä, koska isän uudessa perheessä kaikki on yhteistä. Jos lapsi saa paketista nuken, on se annettava ensin muiden leikkeihin ja jätettävä sinne, jos joku uussisaruksista niin haluaa. Siksi meillä lapset eivät jouluna suostu ottamaan mitään mukaansa, koska itkun kanssa ne kaikki joutuu jättämään. "Meillä opetetaan lapset jakamaan eikä itsekkäiksi" ei paljoa lohduta, kun lippu Robinin konserttiin (kummin ostama) annettiin uusperheen äidin tytölle varsinaisen lahjansaajan sijaan.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:01"]
Selvästkin tämän uuden vaimon raja nyt tuli vastaan. Nyt se selvisi. Myös miehelle tuo raja taisi tulla yllätyksenä. Selvisi siis hänellekin.
Jos keksit hienot luontevat sanakäänteet, jolla kerrot tuolle vaimolle saman kuin meille, että hän on pärjännyt loistavasti, niin se voisi rauhoittaa häntä. Ehkä mies on erehtynyt kehumaan sinua vähän turhan paljon ja vaimon kehuminen on jäänyt vähemmälle. Kehuminen kyllä usein auttaa, jollei heti niin vaikutus alkaa hetken päästä.
Ja lisäksi kannattanee vetäytyä asiassa nyt vähän. Ehkä ensi jouluna uusi vaimo on jo kypsynyt asialle.
[/quote]
tai tällä menossa uusi vaimo on jo ensi jouluna entinen