Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilla on niin suuri tarve sortaa valtavirrasta poikkeavia naisia, juoruilla ja joukosta eristämisellä?

Vierailija
27.09.2020 |

Tätä näkee naisten joukossa usein. Suljetaan joukon ulkopuolelle se erilaisesti ajatteleva tai muita kauniimpi yksilö.. Syitä hakisin käytökselle?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia. Haluaisivat itse erottua massasta.

2/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että tällainen ikävä käytös olisi naisten kesken sen yleisempää kuin miesten kesken. Samat ryhmädynamiikan lait koskevat kaikkia ihmisryhmiä. Vakiintumisvaiheessa olevan ryhmän toimintaan mukaan pääseminen on aina haaste esimerkiksi uudelle työntekijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen feminiinisyys on juuri. esim. tuota. Vallankäyttöä. 

Vierailija
4/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kenen sortamista tarkoitat, mutta ihmiset ovat erilaisia. 

Minä tunnen ihmisiä, joita kiinnostaa lukeminen, taide, ulkoilu, ooppera jne. 

Joku toinen pitää tatuoiduista ihmisistä, jotka keräävät viskipulloja ja lemmikkinä on kaksi frettiä. 

Vierailija
5/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miesporukoissa hieman eri keinot käytössä. Suorempi väkivalta ja aggressiivisuus jne.

Vierailija
6/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen haluaa tuhota kaiken hyvän ja kauniin. Se on ominaisuus kummassakin sukupuolessa. Vain keskinkertainen, samaa toistava ja tylsä kelpaa. Se ei ole uhka. Olen aina ihmetellyt sitä kun ihmiset eroaa. Vaihtavat toisensa ihan toisiin samanlaisiin. Yhtä tylsiin, mitättömiin ja siis mikä järki? Vai eikö tusinanaamat ja sielut tajua olevansa kaikki samanlaisia? Samaa ihmisyyden kiinakrääsää jokainen.

Vierailija
7/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus että tuo uskaltaa jotain mitä minä en, katkeroittaa.

Vierailija
8/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset? Kokeilepa miehenä vetää pinkki takki niskaan ja mene pikkupaikkakunnan baariin, niin näet kunnon erilaisuuden hyväksymistä.

Vierailija
9/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toksinen feminiinisyys on niin yleistä?

Vierailija
10/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisen aggression tulee esiin siten. Ei voi oikein nekkuunkaan laittaa jos on pienempi. Pitää olla kiero.

Vierailija
11/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen haluaa tuhota kaiken hyvän ja kauniin. Se on ominaisuus kummassakin sukupuolessa. Vain keskinkertainen, samaa toistava ja tylsä kelpaa. Se ei ole uhka. Olen aina ihmetellyt sitä kun ihmiset eroaa. Vaihtavat toisensa ihan toisiin samanlaisiin. Yhtä tylsiin, mitättömiin ja siis mikä järki? Vai eikö tusinanaamat ja sielut tajua olevansa kaikki samanlaisia? Samaa ihmisyyden kiinakrääsää jokainen.

olisin voinut itse kirjoittaa tämän :D voisipa naida itsensä

Vierailija
12/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

En ole huomannut, että tällainen ikävä käytös olisi naisten kesken sen yleisempää kuin miesten kesken. Samat ryhmädynamiikan lait koskevat kaikkia ihmisryhmiä. Vakiintumisvaiheessa olevan ryhmän toimintaan mukaan pääseminen on aina haaste esimerkiksi uudelle työntekijälle.

Näin. Ihan  sama homma miesvaltaisissa työ- ja muissa yhteisöissä. Itse olen it-alalla, ainoana naisena firmassa. Ja joo kyllä siellä täytyy olla tietynlainen, eli "ydinporukan" kanssa riiittävän samanlanen jotta ei syrjitä ja jopa kiusata. Minä nyt vanhana ämmänä olen suoraan outsider, mutta niin on myös miespuoliset ne jotka on erilaisia kuin se menestyjä/oikeistolainen/hillitysti hipster/metroseksuaali jengi mitä on enemmistö.

Vierailija
13/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että pari naistakin vastasi palstamiehen aloitukseen katkerien palstamiesten lisäksi. 

Vierailija
14/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toksinen feminiinisyys on niin yleistä?

Vain teidän kahden maailmassa. Vain teidän kahden. :)

Vierailija
15/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kuuluisi käyttäytyä toisia kohtaan kuin sisarta kohtaan.

Vierailija
16/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Outojen" tyyppien kanssa hengaaminen voi olla sosiaalinen itsemurha. Jos haluaa olla ns. suuremman porukan suosiossa kaverit on valittava huolella. Ei ole mitään erikoisia naisia vastaan. En vain halua jäädä porukan ulkopuolelle vaan juuri tutustua mahdollisimman moniin tyyppeihin.

En sanoisi että kauniita naisia syrjittäisiin automaattisesti, ainakin täällä missä opiskelen nyt ne luokan kauneimmat ovat myös suosituimpia koska he ovat karismaattisia, hauskoja ja omaavat hyvät sosiaaliset taidot. Porukka kerääntyy heidän ympärilleen kuuntelemaan heidän juttujaan.

Vierailija
17/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Näin. Ihan  sama homma miesvaltaisissa työ- ja muissa yhteisöissä. Itse olen it-alalla, ainoana naisena firmassa. Ja joo kyllä siellä täytyy olla tietynlainen, eli "ydinporukan" kanssa riiittävän samanlanen jotta ei syrjitä ja jopa kiusata. Minä nyt vanhana ämmänä olen suoraan outsider, mutta niin on myös miespuoliset ne jotka on erilaisia kuin se menestyjä/oikeistolainen/hillitysti hipster/metroseksuaali jengi mitä on enemmistö.

Miesvaltainen työpaikka, raskas konepajateollisuus. Ikäjakauma noin 30-55 v. eikä ole tuollaista. Tuotekehityshommia.

Vierailija
18/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät halua tulla häväistyksi olemalla nolon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme