Miten varautua huonoihin aikoihin?
Miten olette varautuneet huonoihin aikoihin?
Siis oikeasti huonoon tilanteeseen, missä esim. työttömyytenne pitkittyy ja ansiosidonnainen alkaa loppua.
Toimeentulotukeahan ei saa jos on varallisuutta. Sama ilmeisesti monien muidenkin tukien kanssa, että omaisuus vaikuttaa niihin luonnollisesti melko paljon.
Osakkeissa, tileillä tai kiinteistöissä oleva omaisuus menee siis pakkomyyntiin ennen kuin saat senttiäkään apua.
Itse olen hahmotellut sellaista, että keräisi ihan perinteisesti patjan sisään konkreettista käteistä rahaa. Tätä voisi olla ainakin 10keur. Nyt puhutaan siis normaalista keskituloisesta, ei mistään rikkaista!
Mitä muuta?
Korut ja kellot, arvoastiastot jne. on suhteellisen helposti muutettavissa rahaksi ja kohtuullisia arvon säilyttäjiä. Näitäkään ei näy kirjoissa tai kansissa - ellei ole erehtynyt vakuuttamaan niitä. Silloin nekin lähtee alta ennen kuin apua tulee.
Ennakoin että monelle koittaa todella huonot ajat lähitulevaisuudessa, ja siksi nyt on viimeiset hetket alkaa varautua.
Kommentit (22)
Mulla on tili ulkomailla, johon luottokortti. Lähes kaikki omaisuuteni siirrän tuonne, jos tiukka paikka tulee. Suomen verottaja ja sossu ei tuota löydä.
Katselemalla auringonnousua ja laskua päivä kerrallaan.