Miksi anoppi kehuu poikaansa minulle ?
Mulla on anoppi joka tykkää alleviivata minulle kuinka hänellä on hieno poika ja on niin ylpeä. Kohtelen siis miestäni hyvin eli sellaisesta ei ole kyse. En saa kiinni mistä johtuu tuollainen käytös. Hänellä on siskoja ja ystäviä joille voisi kehua. Minua tai lapsiamme ei Kehu :D. Vai onko anopit yleensä tällaisia?
Kommentit (32)
No ehkäpä hän kuvttelee, että sinä olet ainoa, joka voi ymmärtää kun todennäköisesti olet se ainoa toinen ihminen maailmassa, joka tuntee miehesi todella hyvin?
Aika ikäviä vastauksia. Minä näkisin tuon niin, että äiti luonnollisesti näkee poikansa ruusunpunaisten lasien läpi, ja haluaa kehua häntä. Mutta kun hän tiedostaa, että aihe tuskin kiinnostaa ketään muuta, eikä ole sosiaalisesti hyväksyttävää kehuskella omillaan kenelle tahansa, hän haluaa jakaa sen sen ihmisen kanssa, jonka tietää olevan samaa mieltä! Hän arvelee, että tämä toinen, joka rakastaa samaa miestä, ei ainakaan tykkää pahaa kuunnella sitä.
Kehuu ja ihailee siis samalla itseään "luvan kanssa"..?
Onks se jotain poikansa suojelua.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin anopin pojat on täydellisiä kultapoikia. Minä ryökäle tein sitten vain tyttöjä ja voi että se pettymys paistaa läpi anopista.
Taitaa paistaa itsestäsikin, kun teet tästä numeron. Vai miksi pitää haukkua rakkaimpasi äitiä?
Antaa anopin kehua, ei siinä välttämättä.ole mitään taka-ajatuksia. On vaan tyytyväinen poikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko siinä on jotain ihmeteltävää, että äiti kehuu lastansa? Että ihan mielenterveysongelmainen...
Samaa ihmettelin. Eikö ole ihan normaalia kehua lastansa, aikuistakin siis? Oudompaa olisi moittia aikuistakin lasta tai sitten olla kehumatta hyvistä suorituksista.
En tiedä. Minunkin anoppini kehuu poikaansa vuolaasti. Eihän siinä mitään, mutta kun hän kehuu miestäni ihan tavallisista asioista.
”Oi että kun olet onnekas kun sinulla on Kalle siellä! Kalle on niiin näppärä käsistään! Se ei ole kuin suit sait kun Kalle vaihtaa palaneen lampun ja niin se taas palaa! Hän ymmärtää niin hienosti että mikä lamppu käy mihinkin valaisimeen! Ja voitko kuvitella, hän osaa vaihtaa paristot jopa auton avaimeen! Kalle se on melkoinen ihmelapsi, kyllä sinun kelpaa!”
Anoppi on itsekin kovasti kehujen perään.
Minun mieheni kehui isäänsä aina niin komeaksi, kun ajatteli, että on tullut isäänsä. Myös anoppini kehui miestään. Kumpikin olivat ihan hiljaa, kun näkivät minun vanhempani. Jopa häpesivät.
Pelkää että jätät miehesi. Siksi kehuu että ymmärtäisit olla jättämättä.
Voi olla että sulle tuntemattomille kehuu lastasi.
Näkee ettei poikansa ole sinun arvoisesi.