MASUKKI!!!
Oikeesti, mä en kestä. Miten kukaan aikuinen ihminen kutsuu sikiötä tuolla nimellä?
Kommentit (9)
Mä en kestä sanaa masu (paitsi lapsella) enkä masukki. Minä puhun vauvasta ja mahasta.
samaa sarjaa esikko,vuosikas, eppu?!?, hamppari, poppari, teeppari, liinailu, pottailu yms lässyn lässyn
pjyyk!
Voi helvetti, en olekaan tuota vielä kuullut, pelkän masuasukin. Luojan kiitos tein lapseni jo silloin, kun ei tiedetty liinailuista eikä teeppareista. Olisi pitänyt ruveta mykäksi.
isukki on ok, ollut jo vuosikymmeniä. äityli ja äippyli sen sijaan ei.
Miksi on niin paljon ihmisiä, jotka yököttelevät ja halveksuvat lasten hellittelynimiä, kuten masukkia tai masu-asukkia jne? Kertooko se jotakin meidän kylmästä, tunteet piilottavasta suomalaisesta kulttuurista? Eivätkö nämä yökkäilijaihmiset ole itse saaneet hellyyttä lapsina, kun pitää niin aggressiivisesti ilmaista, että minä en ainakaan tuollaisia lässysanoja käytä?
Masukki on hellittelynimi lapselle ja minusta sellaisenaan ihana ja kuvaava... :)
Minusta ainakin masukki on paljon suloisempi nimitys kuin joku kylmän lääketieteellinen sikiö. Meillä siis käytössä :)