Tänään työkkärissä... Virkailija sanoi, että työn täytyy olla
elämässä ykkös,sijalla, tai muuten ei voi saada työttömyyskorvausta? Hei, työttömät...käsi pystyyn, kenenkä elämässä tärkein asia on työpaikan saanti ?
Kommentit (76)
Miksi käyt työkkärissä, jos työnteko ei kiinnosta?
Ja mitenköhän ne siellä työkkärissä mittaa tuota sijoitusta? :D Kyllä mulle perhe on ykkönen. Piste.
Minulla ainakin oli. Liikaa oli pelissä että olisi vaan passiivisena epäonnistunut kun oli alan koulutus ym.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 14:53"]
[/quote]
Ap. Mä kyllä kavahdan ihmisiä jotka sanoo työnteon olevan elämässä ykkös.sijalla. Eikö terveys pitäisi olla se ykkönen ja sitten perhe ja lähimmät ihmiset,,,
Ap. Mä kyllä kavahdan ihmisiä jotka sanoo työnteon olevan elämässä ykkös.sijalla. Eikö terveys pitäisi olla se ykkönen ja sitten perhe ja lähimmät ihmiset.
Toki näin on, mutta jos käyt työkkärissä ja saat korvausta niin eikö silloin pitäisi myös työnteko kiinnostaa. Eihän vastikkeetonta rahaa olekaan?
Työkkärissä pitää sanoa, että tietysti työ on ykkössijalla ja työttömyys on suurin murhe ja että teet koko ajan kaikkesi saadaksesi työtä.
Totuus saa sitten olla mitä on mutta työkkärissä kuuluu sanoa noin.
Ei minunkaan elämässä työ näyttele enää mitään osaa, olen ollut ilman työtä jo niin kauan, että olen täyttänyt ajatukseni ja päiväni kaikella muulla.
Ap. Mut nyt olikin kyse, että mikä on elämän ykkösasia.... En mä halua olla esim.syöpäsairas, että kyllä terveys on mulle tärkein + rakkaitteni terveys.
Ap. Mut nyt olikin kyse, että mikä on elämän ykkösasia.... En mä halua olla esim.syöpäsairas, että kyllä terveys on mulle tärkein + rakkaitteni terveys.
Minulla ykkösasia on itsestäni huolehtiminen ja lapsi tietysti.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 14:53"]
[/quote]
Ei ap ole sanonut, ettei työ kiinnosta. Työ vaan ei ole KAIKKEIN TÄRKEIN. Logiikkasi mukaan voisi tehdä jänniä tulkintoja ihmisistä. Terveys tärkein --> oma perhe eikä työ kiinnosta. Perhe tärkein --> ei välitä terveydestään eikä työstä.
No, jos työkkäristä annetaan joku työharjoittelupaikka tms. minulle, joka olen yliopistosta valmistunut, niin ei kiinnosta.
Työn pitää olla sellainen, että siitä saa oikean palkan ja eläkettä kertyy. Ei mitään näpertelyä 9 euron päivä"palkalla".
Aika on minulle tärkeää ja en myy aikaani tuohon hintaan.
Moni muu asia on työtä tärkeämpää. Työn ainoa syy on raha.
Minulle ainakin on työ on yksi tärkeimmistä asioista elämässäni. Tottakai terveys on aina tärkeintä, mutta työ tulee kyllä heti sen jälkeen. Sen vuoksi panostankin erittäin paljon uraani. Vietän suurimman osan ajastani työpaikalla, joten olisi hullua olla esimerkiksi sellaisessa työpaikassa, jonne vituttaisi mennä aamulla. Huh.
No mullekin tärkeintä on terveys, mutta pidän työtä ja siitä saatavaa palkkaa merkittävänä osatekijänä terveyden ylläpitämisessä (psyykkisesti sekä myös fyysisesti, pystyy satsaamaan omaan terveyteensä paljon enemmän), joten sen vuoksi työ on omalla tavallaan myös tärkeintä. Tai pitäisikö sitten sanoa raha, sitä vain on vaikea saada ilman työtä
Ap, virkailija epäilemättä tarkoitti, että työvoimatoimiston asiakkaan ykköstavoitteena pitää olla työpaikan saaminen. Ei esimerkiksi työttömyyskorvauksen saaminen eikä millekään kurssille osallistuminen.
Totta kai elämässä yleensä useimmat ihmiset asettavat ykköseksi terveytensä ja perheensä, niin varmaan tuo virkailija itsekin. Perhe on itsellenikin tärkein ja sen samaisen perheen elättäminen. Sen voin tehdä vain tekemällä työtä. Siinä mielessä työ on ykkönen, ilman työtä ei pysy pystyssä yhteiskunta eivätkä yksittäiset perheetkään.
Minulle työ on erittäin tärkeää, mutta edes työssä olessani se ei ole koskaan ollut ykkössijalla kuin enintään väliaikaisesti. Vaikka kuinka tykkäisin työstä ja haluaisin siinä menestyä, yritän silti pitää mielessä, että perhe ja terveys ovat kuitenkin ne oikeat ykköset.
Ilman työtä ei pysy yhteiskunta pystyssä, mutta ei pysy myöskään, jos emme huolehdi lapsistamme, perheestämme ja itsestämme.
Itse olin työvoimaneuvoja 4kk ja kun asiakas jolle jolle piti laittaa karenssi, niin teki itsemurhan ,niin lopetin työn. Ei ole mun työtä. Nyt mielenterveyspotilaana vuosia.