Meillä ainakin ollaan joulupyhinä JUOVUKSISSA!
Korkit aukeavat viimeistään lauantaina 21.12 ja siitä alkaen alkoholia kuluu päivittäin seuraavan viikon lopulle saakka. Varmasti olemme myös juovuksissa tai ainakaan auto tuskin liikahtaa pihasta päiväkausiin.
Juomme etenkin olutta, mutta myös väkeviä ja liköörejä on riittävästi varastossa, sekä samppanjaa pari pulloa.
Kommentit (58)
Jostain syystä ei naurata. Ehkä siksi, että itselle tämä oli lapsena todellisuutta, joka jumalan joulu ja juhannus ja viikonloppu. Ja kun kerran lastenkodista menin jouluaattona kotiin, niin isä oli niin kännissä, että hyvä kun ovelle pääsi. Palasin sitten lastenkotiin viettämään sosiaaliohjaajan kanssa ihan mukavan leffaillan. Se olikin ehdottomasti lapsuus-nuoruuteni mukavin joulu. :)
Ei ole vielä niin kaukana se aika, et irtois huumori. Ehkä sekin aika joskus koittaa. Mutta ei tää ketju mua silti loukkaa. Kaikest saa tehdä pilkkaa.
Jouluperinteenä laitamme lasten kanssa ulkovaatteet, lämpimät peitot ja eväät valmiiksi oven suuhun ennen aattoiltaa.
Isäntä kun ottaa tarpeeksi, niin ajaa meidät kirveen kanssa lumihankeen. Mennään ulkovajaan odottelemaan että isäntä sammuu ja toivotaan ettei sytytä taloa palamaan.
Perinteissä on jouluntaikaa.
Sinulla on, ap, mielenkiintoinen tapa luokitella ihmiset: on teikäläiset, jotka läträävät viinan kanssa, ja sitten absolutistit. Ja kuitenkin suurin osa ihmisistä on jossakin siinä välillä. Ei tarvitse olla absolutisti, jos ei halua käyttää jouluna alkoholia.No, ei se mitään. Toisessa ketjussa kirjoitettiin, että absolutisti yrittää rajoittaa juomistaan. Hah, kirjoittajalla on sivistyksessä aukko: absolutisti EI juo lainkaan alkoholia.
Jos todella aiotte käyttää niin pitkäaikaisesti ja runsaasti alkoholia joulun aikaan, niin ihmettelen, jos maksanne ei jo sano poks. Ja ennen kaikkea: VOI LAPSIPARKOJANNE!
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 14:09"]
Sinulla on, ap, mielenkiintoinen tapa luokitella ihmiset: on teikäläiset, jotka läträävät viinan kanssa, ja sitten absolutistit. Ja kuitenkin suurin osa ihmisistä on jossakin siinä välillä. Ei tarvitse olla absolutisti, jos ei halua käyttää jouluna alkoholia.No, ei se mitään. Toisessa ketjussa kirjoitettiin, että absolutisti yrittää rajoittaa juomistaan. Hah, kirjoittajalla on sivistyksessä aukko: absolutisti EI juo lainkaan alkoholia.
Jos todella aiotte käyttää niin pitkäaikaisesti ja runsaasti alkoholia joulun aikaan, niin ihmettelen, jos maksanne ei jo sano poks. Ja ennen kaikkea: VOI LAPSIPARKOJANNE!
[/quote]
Tässä känniketjussa ei trolliasi ruokita.
Milläs perusteella nyt alettiin puhua alkoholisteista? Ei edes päiviä kestävä ryyppyputki tee kenestäkään sellaista, jollei toistu jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 14:28"]
Milläs perusteella nyt alettiin puhua alkoholisteista? Ei edes päiviä kestävä ryyppyputki tee kenestäkään sellaista, jollei toistu jatkuvasti.
[/quote]
alta viikon ränni on aloittelijoille
Voi vitsit, mäkin mielelläni olisin, mut oon raskaana. Mut ens jouluna sit!
On kyllä Suomessa niin tiukkapipoista porukkaa, että voi voi. Se aikuisten alkoholinkäyttö ei ole millään tavalla traumatisoivaa lapselle niin kauan kun aikuiset eivät ala esim. meuhkaamaan parisuhdeasioista, kuseskele housuihinsa, sammuile tai käyttäydy agressiivisesti. Aika moni pystyy olemaan järkevä humalassakin.
Jos vanhempanne on ollut alkon vaikutuksen alaisena agressiivinen ja hyökkäävä niin ehkä vika ei ollutkaan alkoholissa vaan siinä, että se ihminen oli päästään viallinen ja ehkä inhosi perhe-elämää. Alkoholi vain toi ne piilevät ongelmat paremmin esille.
Meilläkin aikanaan käytettiin kotona alkoholia jouluna ja muulloinkin kun olin lapsi, mutta enpä muista traumatisoituneeni siitä saati sitten mukamas pelännyt humalassa olevaa vanhempaani. Sehän on jokin av-totuus, että lapset aina muka pelkäisivät alkoholia nauttinutta vanhempaansa.
Tämä aloitus on muutenkin ihan selvästi kieli poskessa kirjoitettu.
Minua ärsyttävät sekä humalahakuiset juojat että toisiltakin absolutismia vaativat absolutistit. Minusta alkoholia voi ottaa lasten läsnäollessa jos veren alkoholi jää alle puoleen promilleen naisilla ja alle 0,7 promilleen miehillä. Aikuiset eivät saa myöskään riidellä, tupakoida tai kiroilla lasten läsnäollessa ja olen oikeasti sitä mieltä että tästä lipsuvia vanhempia pitäisi jotenkin rangaista.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 15:29"]
Minua ärsyttävät sekä humalahakuiset juojat että toisiltakin absolutismia vaativat absolutistit. Minusta alkoholia voi ottaa lasten läsnäollessa jos veren alkoholi jää alle puoleen promilleen naisilla ja alle 0,7 promilleen miehillä. Aikuiset eivät saa myöskään riidellä, tupakoida tai kiroilla lasten läsnäollessa ja olen oikeasti sitä mieltä että tästä lipsuvia vanhempia pitäisi jotenkin rangaista.
[/quote]
Sinulla on varmaankin aina myös alkometri taskussa, jotta saat mitattua tarkat lukemat :D
On aika taas nostaa tämä hieno ketju.
Kyllä meilläkin tissutellaan. Punkkua, glögiä, amarettoa. Mutta vain 24.12-26.12 ja kohtuudella vain. Ei kännejä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:48"]
Vaikka tämä on provo, niin ainakin mun kaverini kohdalla ihan totta. On tosin jo nyt aikuinen ja itsekin äiti (absolutisti) ja aloittajan kuvailun kaltaisia oli hänenkin lapsuutensa joulut. <3 Viinanhuuruista Joulua kaikille alkoholisteille, tekin olette ihmisiä, toivottavasti saatta elämäänne merkityksellisempää sisältöä. <3
[/quote]
Millä tavalla absolutisti on jotenkin parempi ihminen? Löysää nyt sitä pipoa ja ota kunnon perskännit sinäkin. Se on ikäänkuin säästöä, koska kohta eduskunta saattaa päättää viinan hinnan nostosta ;)