Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ainakin ollaan joulupyhinä JUOVUKSISSA!

Vierailija
04.12.2013 |

Korkit aukeavat viimeistään lauantaina 21.12 ja siitä alkaen alkoholia kuluu päivittäin seuraavan viikon lopulle saakka. Varmasti olemme myös juovuksissa tai ainakaan auto tuskin liikahtaa pihasta päiväkausiin.

Juomme etenkin olutta, mutta myös väkeviä ja liköörejä on riittävästi varastossa, sekä samppanjaa pari pulloa.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 14:09"]

Sinulla on, ap, mielenkiintoinen tapa luokitella ihmiset: on teikäläiset, jotka läträävät viinan kanssa, ja sitten absolutistit. Ja kuitenkin suurin osa ihmisistä on jossakin siinä välillä. Ei tarvitse olla absolutisti, jos ei halua käyttää jouluna alkoholia.No, ei se mitään. Toisessa ketjussa kirjoitettiin, että absolutisti yrittää rajoittaa juomistaan. Hah, kirjoittajalla on sivistyksessä aukko: absolutisti EI juo lainkaan alkoholia.

Jos todella aiotte käyttää niin pitkäaikaisesti ja runsaasti alkoholia joulun aikaan, niin ihmettelen, jos maksanne ei jo sano poks. Ja ennen kaikkea: VOI LAPSIPARKOJANNE!

[/quote]

Ööh..missä minä olen ketään luokitellut? Olen kirjoittanut tähän ketjuun vain aloituksen ja toisen viestin, jossa kerroin lastemme iät. Eikä tämä ole provo, miksi olisi? Huom., tuskin kuitenkaan olemme kaatokännissä mutta pienet promillet on päällä kyllä päiväkausia.

ap.

Vierailija
2/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat on olleet joulusin juovuksissa niin kauan kuin muistan. PAITSI viimevuonna, se oli varmasti paras joululahja. Toivon, että tänä vuonna on samanlaista kuin viimevuonna. Ei niistä lahjoista voinut iloita, kun myöhemmin vanhemmat tappelivat kaatokännissä ja sitä piti pelätä, etteivät tee toisilleen mitään. 

Seuraavana jouluna sitä pelkää samaa.. Vaan toivottavasti ei taas tänä jouluna..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 15:18"]

On kyllä Suomessa niin tiukkapipoista porukkaa, että voi voi. Se aikuisten alkoholinkäyttö ei ole millään tavalla traumatisoivaa lapselle niin kauan kun aikuiset eivät ala esim. meuhkaamaan parisuhdeasioista, kuseskele housuihinsa, sammuile tai käyttäydy agressiivisesti. Aika moni pystyy olemaan järkevä humalassakin.

Jos vanhempanne on ollut alkon vaikutuksen alaisena agressiivinen ja hyökkäävä niin ehkä vika ei ollutkaan alkoholissa vaan siinä, että se ihminen oli päästään viallinen ja ehkä inhosi perhe-elämää. Alkoholi vain toi ne piilevät ongelmat paremmin esille.

Meilläkin aikanaan käytettiin kotona alkoholia jouluna ja muulloinkin kun olin lapsi, mutta enpä muista traumatisoituneeni siitä saati sitten mukamas pelännyt humalassa olevaa vanhempaani. Sehän on jokin av-totuus, että lapset aina muka pelkäisivät alkoholia nauttinutta vanhempaansa.

Tämä aloitus on muutenkin ihan selvästi kieli poskessa kirjoitettu.

[/quote]

Minun vanhempani eivät käyttäneet alkoholia jouluna eikä koskaan muulloinkaan ja olen siitä näin vuosikymmeniä myöhemmin hyvin iloinen. Itse käytän, mutta onneksi en ole alkanut väkivaltaiseksi tai vittumaiseksi koskaan kotona.

Vierailija
4/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 16:27"]

Sinulla on, ap, mielenkiintoinen tapa luokitella ihmiset: on teikäläiset, jotka läträävät viinan kanssa, ja sitten absolutistit. Ja kuitenkin suurin osa ihmisistä on jossakin siinä välillä. Ei tarvitse olla absolutisti, jos ei halua käyttää jouluna alkoholia.No, ei se mitään. Toisessa ketjussa kirjoitettiin, että absolutisti yrittää rajoittaa juomistaan. Hah, kirjoittajalla on sivistyksessä aukko: absolutisti EI juo lainkaan alkoholia.

Jos todella aiotte käyttää niin pitkäaikaisesti ja runsaasti alkoholia joulun aikaan, niin ihmettelen, jos maksanne ei jo sano poks. Ja ennen kaikkea: VOI LAPSIPARKOJANNE!

[/quote]

Ööh..missä minä olen ketään luokitellut? Olen kirjoittanut tähän ketjuun vain aloituksen ja toisen viestin, jossa kerroin lastemme iät. Eikä tämä ole provo, miksi olisi? Huom., tuskin kuitenkaan olemme kaatokännissä mutta pienet promillet on päällä kyllä päiväkausia.

ap.

[/quote]

Minua hiukan naurattaa tämä pelleily yhdestä lasista :)

Ihan oikeasti. Nyt on joulua ennen viikonloppu. Me ja moni muukin ottaa viikonloppuna vinkkua iltaisin. Jouluna taatusti otetaan lasi ja pari ruoalla ja lllalla keveät hiprakat.

Tyhjää hurskastelua. Joka mamma ja varsinkin mammojen miehet ottaa hiukan enemmän kuin sen lasillisen pikkusormi pystyssä

Vierailija
5/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap.

[/quote]

Yök. Kiva pikku wt-perhe?

Vierailija
6/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 17:57"]

[/quote]

ap.

[/quote]

Ihan oikeasti. Nyt on joulua ennen viikonloppu. Me ja moni muukin ottaa viikonloppuna vinkkua iltaisin. Jouluna taatusti otetaan lasi ja pari ruoalla ja lllalla keveät hiprakat.

Tyhjää hurskastelua. Joka mamma ja varsinkin mammojen miehet ottaa hiukan enemmän kuin sen lasillisen pikkusormi pystyssä

[/quote]

Ap ei jätä hommaa vain iltaan ja aterioille. Lisäksi ällöttää moisen jouluiloin odotus. Tai surettaa, riippuu ajatteleeko aikuisia vai lapsia. Häpeäisit ap edes hiljaa, jos et halua muutosta.

Vierailija
7/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä muista, mutta aattelin 24. pv ennen ruokailua vetästä 12 kaljaa ja loput 12 ruokailun jälkeen. Sama kuin viime vuonnakin, liekkö tuo ketään haittasi vaikka kännissä olinkin viikon verran.

Lapsena meillä ei juotu jouluisin ollenkaan

Vierailija
8/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aina ei huomaa juodessa
että joulu on kerran vuodessa
Ja Aulikki-tädin kotiviinistä
Koko suku jouluaattona kännissä

Vierailija
9/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 17:57"]

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

Ap ei jätä hommaa vain iltaan ja aterioille. Lisäksi ällöttää moisen jouluiloin odotus. Tai surettaa, riippuu ajatteleeko aikuisia vai lapsia. Häpeäisit ap edes hiljaa, jos et halua muutosta.

[/quote]

Ai onko viinan juonti jotenkin hyväksyttävämpää ruuan kanssa :D?

Meillä aloitetaan jo aamusta jägerteellä ja pikkutissuttelua iltaan asti, myös ruokailujen välillä. Todennäköisesti aatonaattona meilläkin otetaan löysät pois eli kunnon tumut, aattona on sitten mukava jatkaa :)

Vierailija
10/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan menen kapakkaan jouluaattona.

Nyt saa mammat kivittää maitolaseillaan :D

Lapset on isällään. Joten ei tarvi tehdä ls ilmoitusta

Vierailija
11/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ränni tulee kestämään vähintään viikon, toisin sanoen promillet tuskin edes käväisee nollassa. Siksipä on jo huolehdittu kaappiin diatsepaamia, jotta alasajo ja paluu arkeen sujuu suht tuskattomasti!

Vierailija
12/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kuulosta hauskalta, kun on alkoholisti-isä, joka joi itsensä penkin alle. Ja ei ollut edes aggressiivinen eikä mitenkään riehuva. Oli aina tasaisesti humalassa, itki ja puhui itsekseen, surkutteli itseään, muisteli vanhoja. Miten itse juoksi lumihankeen omaa väkivaltaista isäänsä pakoon. Tämän jälkeen jatkoi omaa surkutteluaan, kaatui lattioille eikä päässyt pystyyn. Aina sai pelätä, että mitä jos se kuolee just sillon, kun vaikka äiti on pesutuvassa. Mitä teen, jos se kaatuu ja kuolee oven eteen, en uskalla mennä edes katsomaan. Ja sitten kusi ja paskoi housuunsa eikä vessaan uskaltanut mennä, kun siellä oli isän ripulipaskaa, jota äitini (joka ei juo) pesi luutulla pois lattioilta. Ja isäni ei koskaan lyönyt eikä haukkunut ketään vihaisena. Eipä ollut silti kivaa.

Vierailija
13/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:47"]

Joo ei kuulosta hauskalta, kun on alkoholisti-isä, joka joi itsensä penkin alle. Ja ei ollut edes aggressiivinen eikä mitenkään riehuva. Oli aina tasaisesti humalassa, itki ja puhui itsekseen, surkutteli itseään, muisteli vanhoja. Miten itse juoksi lumihankeen omaa väkivaltaista isäänsä pakoon. Tämän jälkeen jatkoi omaa surkutteluaan, kaatui lattioille eikä päässyt pystyyn. Aina sai pelätä, että mitä jos se kuolee just sillon, kun vaikka äiti on pesutuvassa. Mitä teen, jos se kaatuu ja kuolee oven eteen, en uskalla mennä edes katsomaan. Ja sitten kusi ja paskoi housuunsa eikä vessaan uskaltanut mennä, kun siellä oli isän ripulipaskaa, jota äitini (joka ei juo) pesi luutulla pois lattioilta. Ja isäni ei koskaan lyönyt eikä haukkunut ketään vihaisena. Eipä ollut silti kivaa.

[/quote]

Tajuat varmaan, että tuo ei ole normaalin humalaisen aikuisen käytöstä vaan isälläsi oli henkisiä ongelmia. En ymmärrä miksi sinua haittaisi vaikka muissa perheissä aikuiset joisivat jouluna alkoholia, koska normaali tasapainoinen aikuinen ihminen ei itkeskele humalassa tai pasko pitkin asuntoa. Tietenkin sinun kokemuksesi on hyvin negatiivinen, mutta sitä on turha yleistää kaikkiin ihmisiin. Jokaisen aikuisen pitäis punnita onko hän sellainen ihminen, että alkoholia kannattaa ottaa kun joillekin alkoholi aiheuttaa negatiivista häiriökäytöstä kuten isäsi tapauksessa.

Vierailija
14/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:47"]

[/quote]

menkää alkkisten kakarat muihin ketjuihin riehumaan.

Yrittäkää uskoa, että me muut osaamme ottaa maltillisesti. Ei tarvitse tulla nipottamaan.

Kippis ja kulaus., Tekis terää sullekin, ettet olisi noin nipo

Vierailija
15/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:58"]Korkit aukeavat viimeistään lauantaina 21.12 ja siitä alkaen alkoholia kuluu päivittäin seuraavan viikon lopulle saakka. Varmasti olemme myös juovuksissa tai ainakaan auto tuskin liikahtaa pihasta päiväkausiin.

Heh hee. Melko mautonta läppää. Suomalainen todellisuus kun on todella monessa perheessä juuri tuota. Perseet olalle, viis siitä että lapset pöyrivät jaloissa. Usein touhua vielä maustetaan väkivallalla. Alkoholia ostetaan jouluna enemmän kuin vappuna. Turvakodit täyttyy. Tosi hauskaa kaikin puolin siis.

Juomme etenkin olutta, mutta myös väkeviä ja liköörejä on riittävästi varastossa, sekä samppanjaa pari pulloa.

[/quote]

Vierailija
16/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile hetkeäkään.

Vierailija
17/58 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 15:29"]

Minua ärsyttävät sekä humalahakuiset juojat että toisiltakin absolutismia vaativat absolutistit. Minusta alkoholia voi ottaa lasten läsnäollessa jos veren alkoholi jää alle puoleen promilleen naisilla ja alle 0,7 promilleen miehillä. Aikuiset eivät saa myöskään riidellä, tupakoida tai kiroilla lasten läsnäollessa ja olen oikeasti sitä mieltä että tästä lipsuvia vanhempia pitäisi jotenkin rangaista.

[/quote]

Tuollaiset promillet tulee jo aika pienistä määristä alkoholia. Ap:han juuri mainosti, että viinaa ja likööreitä ja vaikka vallan mitä kuluu kaikki joulun pyhät ja koko ajan känni päällä. Pari lasia viiniä tai lasillinen likööriä on ihan ok, vaikka en itse välttämättä ottaisi sitäkään noin pienten lasten seurassa.

Vierailija
18/58 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että juopot yleensä tiedostavat ongelmansa itse... Not.

Vierailija
19/58 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:58"]

Korkit aukeavat viimeistään lauantaina 21.12 ja siitä alkaen alkoholia kuluu päivittäin seuraavan viikon lopulle saakka. Varmasti olemme myös juovuksissa tai ainakaan auto tuskin liikahtaa pihasta päiväkausiin.

[/quote]

Kukin tavallaan. Meille humala ei ole itsetarkoitus eikä mitenkään ihannoitava tila.

Jouluna juodaan toki glögiä, viiniä ruuan kanssa ja tilkka konjakkia tai likööriä mutta nautiskellen.

Vierailija
20/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:58"]

[/quote]

Pääseekö teille kylään? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi