Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eronneet ja ateistit joulunvietosta

Vierailija
04.12.2013 |

Olet eronnut kirkosta/ateisti, miksi juhlit joulua? Ei ole sun juhlas kyllä juhlia jos et edes usko asiaan josta joulu on saanut syntynsä? Tiedätkö edes mikä se syy on miksi joulua juhlitaan? Ja ei, se ei ole joulupukki..... Vituttaa et ei uskota tai ei kirkkoon verojen takia mut sit juhlitaan silti joulua. Millai kehtaatte??

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:00"]

Olen samaa mieltä, että kirkollisiin juhlapyhiin kuuluvat vapaapäivät kuuluisivat  oikeasti vain kirkkoon kuuluville. Erotaan kirkosta, mutta helatorstait ym. kyllä kelpaa vapaapäiviksi. Menkööt töihin kirkollisina juhlapyhinä ne, jotka eivät kirkkoon kuulu.

[/quote]

Mää kans haluaisin käydä kaupassa pääsiäispäivänä ja loppiaisena, joulupäivästä puhumattakaan, mutta kun ne ovet ei ole auki! Kyllä tarttis saada kauppiaiksi pelkkiä ateisteja, jotka uhmaisivat ev.lut. kirkon aikaansaamia lakeja ja pitäisivät kauppansa auki silloin, kun ihmiset haluavat kaupassa käydä! :D :D

[/quote]

Onko sulla ostosriippuvuus jos et osaa suunnitella kaupassa käyntiä ennakkoon, miten pärjäät kun monet virastot on kiinni viikonloppuisin muutenkin? Ehkä tekee ne parit pyhät sullekin ihan hyvää ettet joka päivä pääse kauppoihin, on sitä elämässä muutakin kuin kaupoissa luuhaaminen.

Vierailija
42/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se rotta, joka on jättänyt uppoavan laivan (eli kirkon). Rotat on viisaita eläimiä. Kirkon koko perustahan on Raamattua, mutta nykykirkkoon Raamattu ja sen sana kuuluu enää sananlaskun muodossa "luetaan kuin piru Raamattua". Kirkko toimii päivä päivältä enemmän ja enemmän Raamatun alkuperäisen sanoman vastaisesti. Ja Suomessa on varmasti kirkon ulkopuolella paljon enemmän niitä, jotka uskoo joulun todelliseen sanomaan, kuin kirkossa, jossa 95 % sinne kuuluvista kuuluu vain sen takia, että saa kirkkohäät.

Ite en oo varma, uskonko ihan oikesti Jeesukseen, mutta kyseessä on kuitenkin kaunis, perinteinen tarina, joka kuuluu jouluun siinä missä joulupukkikin. Joulu on perheiden juhla joka tuo valoa keskelle pimeintä talvea. Ja joulu on myös sellainen hiljentymisen juhla "arkihuolesi kaikki heitä".

Ps. Jeesus ei edes syntynyt jouluna vaan lokakuussa eli sinänsä joulu on ihan väärä hetki juhlia niitä Jeesuksen synttäreitä, mutta ymmärrän tietty niitä, jotka jouluna sitä Jessen syntymää hakuavat muistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti on tyhmä, kouluttamaton ja juntti. Minulle riittää se tieto.

Vierailija
44/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 07:44"]

[/quote]

Sinä kun et nähtävästi ole yllämainittuja asioita niin voit varmasti perustella kaltaiselleni tyhmälle ateistille mielipiteesi? Vai onko evankelis-luterilaisten virallinen kanta nykyään se että möläytetään vain loukkauksia ateisteja kohtaan ja sitten kadotaan. Koen nimittäin itseni aika sivistyneeksi ja melko älykkääksi ihmiseksi, joko ateismini vuoksi tai siitä huolimatta.

Vierailija
45/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 07:44"]

[/quote]

Ja sinun mielipiteesi ei kerro kuin ainoastaan ja vain sinun tyhmyydestä, ei sillä muuta arvoa olekaan.

Vierailija
46/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ev.lut. kirkko ei ole ainoa kristillinen yhteisö Suomessa (jos sitä voi enää kirstilliseksi kutsua...). Esim. vapikset, hellarit, adventistit, baptistit ym. ovat ihan uskovia kritittyjä kuin ev.lutitkin ja uskovat siis Jeesukseen ja joulun perimmäiseen tarkoitukseen. Eli pois ne argumentit, että jos ei kuulu kirkkoon niin ei saa viettää joulua! Usko Jeesukseen ei edellytä kirkkoa. Jos kirkko tästä vielä vajoaa, niin itsekin eroan. Usko Jeesukseen ei horju, mutta kirkkoon kylläkin...

Vierailija
47/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 08:07"]

Suomen ev.lut. kirkko ei ole ainoa kristillinen yhteisö Suomessa (jos sitä voi enää kirstilliseksi kutsua...). Esim. vapikset, hellarit, adventistit, baptistit ym. ovat ihan uskovia kritittyjä kuin ev.lutitkin ja uskovat siis Jeesukseen ja joulun perimmäiseen tarkoitukseen. Eli pois ne argumentit, että jos ei kuulu kirkkoon niin ei saa viettää joulua! Usko Jeesukseen ei edellytä kirkkoa. Jos kirkko tästä vielä vajoaa, niin itsekin eroan. Usko Jeesukseen ei horju, mutta kirkkoon kylläkin...

[/quote]

miksi vihaat ateisteja?

Vierailija
48/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin vietän keskitalven juhlaa, jota on vietetty jo tuhansia vuosia ennen kristinuskoa. Mikäli raamattua olisi uskominen, niin joulun oikea aika ajoittuisi syksylle, mutta se on "sopivasti" sijoitettu ikivanhan pakanallisen juhlan kohdalle. Muita vaihtoehtoja kyseiselle juhlalle ovat mm. saturnalia, voittamattoman auringon juhla, yule (josta muuten tulee sana joulu), jne, jne, jne...

Vierailija
49/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin tyhmä? Hirveän kristillistä kiroaminen..

Vierailija
50/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä kekriä saan juhlia jos tahdon...

Vierailija
51/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jessus mikä avaus!

Vierailija
52/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaablaablaa blaa blaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset "tarkoitukset" ja historiat. Joulua juhlitaan kuten vappua ja juhannustakin ihan vain juhlimisen vuoksi.

Vierailija
53/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:56"]

Kyllähän mä kekriä saan juhlia jos tahdon...

[/quote]

Kekri on kyllä syksyllä.

Vierailija
54/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Joulu Tossa sulle vähän infoa joulusta. Joululla on muukin merkitys kuin sen kristillinen alkuperä. 

" Sana joulu tulee alun perin ennen kristinuskoa vietetyn talvipäivänseisauksen juhlan muinaisgermaanisesta nimestä. Joulussa ovat yhdistyneet kristillinen juhla, muinainen roomalainen saturnalia-juhla sekä Euroopan pohjoisten kansojen maatalousvuoden päättäjäis- ja keskitalven juhla (yule), Suomessa vanha vuodenvaihteenjuhla kekri."

Vierailija
55/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rakas pieni tyhmä, kuulun kirkkoon ja uskon mutta käyn kirkossa vain jouluaattona. En vain ymmärrä miksi otetaan aina "parhaat päältä" mutta sit kuitenkaan ei uskota tai kuuluta kirkkoon. Juhlitaan joulua vaikka ei uskota itse asiaan....

Ap

Vierailija
56/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhia tuota sinun negatiivisuutta. Eikö Jumala anna sinulle mitään positiivista?

Vierailija
57/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tääkin joku jokavuotinen provo?

Vierailija
58/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että kirkollisiin juhlapyhiin kuuluvat vapaapäivät kuuluisivat  oikeasti vain kirkkoon kuuluville. Erotaan kirkosta, mutta helatorstait ym. kyllä kelpaa vapaapäiviksi. Menkööt töihin kirkollisina juhlapyhinä ne, jotka eivät kirkkoon kuulu.

Vierailija
59/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi tietysti, että tekisin uskovaiset hulluiksi! Olen ateisti ja ihan piruuttanikin laitan ikkunaan kyntteliköt, laulan joululaulut ja annan lahjat. Pelkästä kapinamielialasta! Vietän myös pääsiäistä suklaamunien ja tipusten merkeissä.

Vierailija
60/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:58"]

En ole rakas pieni tyhmä, kuulun kirkkoon ja uskon mutta käyn kirkossa vain jouluaattona. En vain ymmärrä miksi otetaan aina "parhaat päältä" mutta sit kuitenkaan ei uskota tai kuuluta kirkkoon. Juhlitaan joulua vaikka ei uskota itse asiaan....

Ap

[/quote]

Joulu ei ole pelkästään kristillinen juhla, siihen liittyy monen eri uskonnon erilaisia perinteitä. Että jos puhutaan parhaiden päältä ottamisesta, niin sinun kristittynä pitäisi unohtaa kokonaan suurin osa jouluperinteistä ja keskittyä vaan siihen kirkossa käymiseen.

Mä voisin oikeastaan vastata, että juhlin joulua vain siksi, että se ärsyttäis sua ja sun kaltaisiasi. Mitä jos laittaisin sellainen livenettikameran kuvaamaan omaa joulunviettoani, niin sä voisit sitten polvirukoilun lomassa käydä vähän kurkkailemassa ja kiehua raivosta? Olisko hyvä juttu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän