Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eronneet ja ateistit joulunvietosta

Vierailija
04.12.2013 |

Olet eronnut kirkosta/ateisti, miksi juhlit joulua? Ei ole sun juhlas kyllä juhlia jos et edes usko asiaan josta joulu on saanut syntynsä? Tiedätkö edes mikä se syy on miksi joulua juhlitaan? Ja ei, se ei ole joulupukki..... Vituttaa et ei uskota tai ei kirkkoon verojen takia mut sit juhlitaan silti joulua. Millai kehtaatte??

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap. Sinulla Jouluna kuusi? Tsot tsot jos on, ei ole kristillistä. Miksi te kirkkoon kuuluvat teette syntiä? Itse olen eronnut kirkosta. Pari kaveria kyllä joka vuosi pyytää mukaan kirkkoon kuuntelemaan kauneimpia joululauluja. He kuulemma tarjoaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap. Sinulla Jouluna kuusi? Tsot tsot jos on, ei ole kristillistä. Miksi te kirkkoon kuuluvat teette syntiä? Itse olen eronnut kirkosta. Pari kaveria kyllä joka vuosi pyytää mukaan kirkkoon kuuntelemaan kauneimpia joululauluja. He kuulemma tarjoaa

Vierailija
24/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä kirkolla on uskonnon kanssa? Mietippäs nyt hetki vaikka katolista kirkkoa ja vatikaania, lasten hyväksikäyttö rehottaa jne.

Kirkko on järjestö joka kerää rahaa mm. turhia rakennuksia ylläpitääkseen ja myydäkseen aneita (verot) joita maksamalla ihmiset luulevat lunastavansa taivaspaikkansa.

Jos uskot aidosti et uskosi ylläpitämiseen tarvitse kirkkoa!

Vierailija
25/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkolliset juhlapyhät ovat vapaita vasemmistolaisen työväenliikkeen ansiosta, joka hyvin perinteisesti on ollut pitkälti ateistista. Ei niitä porvarit ole hyvää hyvyttään vapaapäiviksi antaneet. Että mitenkä se niiden vapaapäivien pitäminen pitäis mennä kirkkoon kuuluvien ja ateistien kohdalla? Noissa ehdotuksissa, joissa aina lässytetään, että ne kuuluisivat vain kirkkoon kuuluville, unohdetaan se aina kenen ansiosta ne ovat nykyään mitä ovat. Tai ei unohdeta, tuskin edes tiedetään. Ja tuo vaatimus sinänsä kertoo kaiken nk uskovien sekä ateistien maailmankuvasta. Kummat ne halusivatkaan kahmia vain itselleen ja kummat jakavat myös muille??

Vierailija
26/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkolliset juhlapyhät ovat vapaita vasemmistolaisen työväenliikkeen ansiosta, joka hyvin perinteisesti on ollut pitkälti ateistista. Ei niitä porvarit ole hyvää hyvyttään vapaapäiviksi antaneet. Että mitenkä se niiden vapaapäivien pitäminen pitäis mennä kirkkoon kuuluvien ja ateistien kohdalla? Noissa ehdotuksissa, joissa aina lässytetään, että ne kuuluisivat vain kirkkoon kuuluville, unohdetaan se aina kenen ansiosta ne ovat nykyään mitä ovat. Tai ei unohdeta, tuskin edes tiedetään. Ja tuo vaatimus sinänsä kertoo kaiken nk uskovien sekä ateistien maailmankuvasta. Kummat ne halusivatkaan kahmia vain itselleen ja kummat jakavat myös muille??

Vierailija
27/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon enkä kyllä voi sanoa viettäväni jouluakaan. Se on päivä kalenterissa niin kuin mikä tahansa muu päivä, minulle.

SIlti ihmettelen näiden tapauskovaisten touhuja ja mielipiteitä, jouluna mennään kirkkoon, kun sinne kuuluu mennä, ollaan niin jeesuslasta ja kirkkoperinnettä kunnioittavia. Miksi näin? Kaiken lisäksi uskovaiset ovat todella ahdasmielisiä vaikka kristinuskosta sanotaan sen olevan raukkauden usko, kaikkea muuta.

Mitä muuten tulee kristinuskoon, niin onhan se pelkkää fuulaa koko homma. Ajatelkaas nyt vaikka sitä, että saman katon alla on protestantit, katoliset, evankelisluterilaiset ja kaikki muut, jokaisella kuitenkin eri tavat ja säännöt vaikka iso kirja sama.

EN ole edes ateisti, en uskovainen, jostakin sieltä välistä, eikä kiinnosta uskonnot. Niillä ei ole ollut mitään annettavaa, sen sijaan otetavaa niillä kyllä on ollut, kirkollisvero, mutta ei enää vuosiin.

Joku sanoikin, että jos jumala on niin häntä ei kiinosta minunkaan olemiseni, ei ole puuttunut elämääni enkä minä hänen.

Vierailija
28/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on huvittavaa kuinka nämä "ateistit" ym. hikeentyvät näistä provoista. Jos kerran asia noin nostaa tunteet pintaan niin ei taidakaan olla ihan sinut oman uskonsa kanssa. Tai siis uskottomuuden :D

Itse uskon Jumalaan, mutta mulle on aivan yksi ja sama mihin muut uskoo tai on uskomatta. Ei nosta tunteitani pintaan tai vaikuta elämääni.

Vierailija
29/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, miksi ei-kristityt antavat lahjoja jouluna? Sehän on kuitenkin kristittyjen tapa, kun tietäjät toivat Jeesukselle lahjoja.

Vierailija
30/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:38"]

Mun mielestä on huvittavaa kuinka nämä "ateistit" ym. hikeentyvät näistä provoista. Jos kerran asia noin nostaa tunteet pintaan niin ei taidakaan olla ihan sinut oman uskonsa kanssa. Tai siis uskottomuuden :D

Itse uskon Jumalaan, mutta mulle on aivan yksi ja sama mihin muut uskoo tai on uskomatta. Ei nosta tunteitani pintaan tai vaikuta elämääni.

[/quote]

Minä hikeennyn ainoastaan tyhmyydestä ja tietämättömyydestä. Siis siitä, että nämä ns. uskovaiset eivät tunne edes omaa uskontoaan, muista uskonnoista puhumattakaan.

Vierailija
31/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:00"]

Minua kiinnostaisi tietää, miksi ei-kristityt antavat lahjoja jouluna? Sehän on kuitenkin kristittyjen tapa, kun tietäjät toivat Jeesukselle lahjoja.

[/quote]Itse asiassa kristityt kivasti vaan nappasivat vanhemman tavan antaa lahjoja, Saturnalia-juhlasta. Kolme tietäjää ovatkin hyvä tekosyy tämän toisen uskonnon tavan matkimiselle. Sitähän kristittyjen juhlat hyvin pitkälti ovat, toisten uskontojen juhlien ryöstöviljelyä. Eiköhän ne ateistit anna lahjoja ihan samasta syystä kuin kristitys... eli siksi, koska se on muodostunut perinteeksi.

Vierailija
32/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:38"]

[/quote]

Minä hikeennyn ainoastaan tyhmyydestä ja tietämättömyydestä. Siis siitä, että nämä ns. uskovaiset eivät tunne edes omaa uskontoaan, muista uskonnoista puhumattakaan.

[/quote]Tämä on muuten erityisen ärsyttävää. Meilläkin on töissä eräs tapauskovainen, joka aina muistaa kertoa muille, miten heidän pitäisi elää ja olla, miten viettää eri juhlia... ja aina hän paljastaa, että ei tunne omaa uskontoaan ollenkaan. Hän joskus ihmetteli, miten voin tuntea Raamattua paljon paremmin kuin hän, vaikka en ole kristitty. Itse hän ei ollut sitä edes lukenut.

Vierailija
33/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei sitten varmastikaan juhli joulua esim joulupukin kanssa koska joulupukki ei ole kristillinen perinne.

Vierailija
34/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi? Miksen juhlisi kristinuskon pöllimää talven juhlaa?

Vierailija
35/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:00"]

Olen samaa mieltä, että kirkollisiin juhlapyhiin kuuluvat vapaapäivät kuuluisivat  oikeasti vain kirkkoon kuuluville. Erotaan kirkosta, mutta helatorstait ym. kyllä kelpaa vapaapäiviksi. Menkööt töihin kirkollisina juhlapyhinä ne, jotka eivät kirkkoon kuulu.

[/quote]

Joulu ei suinkaan ole kirkon juhla! On esim. näitä vapaita suuntia, kuten helluntailaisuus. Hehän eivät kuulu luterilaiseen tai ortodoksikirkkoon. Varmasti kuitenkin uskovat. Joku lienee jo tämän maininnut, mutta en nyt jaksa heti lukea koko ketjua.

Vierailija
36/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:54"]

Vituttaa et ei uskota tai ei kirkkoon verojen takia mut sit juhlitaan silti joulua. Millai kehtaatte??

[/quote]

"Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa".

Minä liityin seurakuntaan 15-vuotiaana koska halusin rippileirille. Pian sen jälkeen aloin ajatella, että miksi edes liityin, koska muistin syyn miksi alun perin en seurakuntaan kuulunutkaan. Tiedätkö mikä siihen oli syy? Seurakunnan ja kirkon ahneus.

Kristinusko saarnaa lasten evankeliumista "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta."

Saarnataan siitä, miten lasten kaltainen on Jumalan valtakunta, kuitenkaan minä en saanut kuulua seurakuntaan lapsena ilman maksua (toisin kun lapset muuten), koska vanhempani eivät kuuluneet seurakuntaan (eroasivat kirkosta 90-luvun pahimpaan lama-aikaan säästääkseen kaikki rahat).

Seurakunta ja kirkko on tekopyhä, joka toimii vastoin oppejaan. Minä voin uskoa jumalaan oman mieleni mukaan, mutta rahanahneeseen seurakuntaan minä en halua kuulua.

Vierailija
37/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe ei ole uskonnollinen, missään vaiheessa omaa elämään en ole yhdistänyt joulua uskontoon/Jeesukseen. Olen eronnut kirkosta ja kyllä meillä joulua juhlitaan, koska se syy mikä meillä on aina ollut = yhdessä vietettävä aika, jolloin on hyvää ruokaa ja juomaa, lauluja, yhdessä oloa ja se tietty tunnelma (plus annetaan lahjoja). Minusta jos ihminen on uskonnollinen pitäisi antaa vapaus toisten viettää omaa aikaansa niin kuin haluaa, minusta aika kaksinaamaista että ollaan olevinaan uskovaisia mutta sitten haukutaan/arvostellaan muita. Surullista.

Vierailija
38/155 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En julhi joulua uskonnollisista syistä. Jouluna koristellaan koti valoilla, kukilla ja kuusella, syödään jouluruokia, saadaan ja annetaan lahjoja. Siinä ei ole mitään uskonnollista. Joulun aikaan oli alkujaan pakanallinen juhla, jota kristinuskon myötä alettiin kutsua jouluksi. Mutta meillä juhlitaan ihan kaupallista joulupukkijoulua.

Vierailija
39/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että kirkollisiin juhlapyhiin kuuluvat vapaapäivät kuuluisivat  oikeasti vain kirkkoon kuuluville. Erotaan kirkosta, mutta helatorstait ym. kyllä kelpaa vapaapäiviksi. Menkööt töihin kirkollisina juhlapyhinä ne, jotka eivät kirkkoon kuulu.

[/quote]

Juu ja ateisteille omat pyhät jolloin uskikset tekee duunit;) Sori vaan, mutta et vaikuta kovinkaan uskovaiselle jos haluat toiset ihmiset pois kirkosta (sinne muuten saa kaikki tulla ellet tiennyt), eiköhän ne pyhätkin ole ihan vain kaikille. Katsos mitähän siitä tulisi, jos olisi buddhalaisten pyhä, hindujen pyhä, harry potter fanien pyhä... Olisi työnantajat helisemässä, pyhäpäivät kun ei ole etuoikeus vapaapäiviin töistä vain kristityille, silloin pitäisi antaa samat oikeudet toisillekin ja tasa-arvon nimissä yksikään uskonto tai aate ei voisi antaa erilaisia oikeuksia toisille.

Miksi uskovaiset ovat niin kapeakatseisia? Jos minut joku kutsuisi joskus viettämään hanukkaa vaikka en ole juutalainen, tai johonkin toiseen vastaavaan juhlaan niin miksi en menisi vaikka en sitä uskontoa edustakaan? Kai sitä voi toisten ihmisten kanssa olla ja juhlia erilaisia pyhiä tai vaikka halloweenia ja kiitospäivää jos haluaa, miksi pitäisi syrjiä niitä jotka eivät nyt edusta juuri sitä mitä ne juhlien "omijat" haluavat?

On se kumma kun uskovaiset käyttää paljon aikaa aivopestäkseen porukkaa mukaan joukkoonsa kiertämällä mm. ihmisten ovilla ja sitten ollaan käännyttämässä kirkosta pois? Melko syrjivä asenne, minä voin juhlia mitä vain ja kenen kanssa vain, uskoo kukin mihin haluaa.

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;)

Vierailija
40/155 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:05"]

[/quote]

Tätä juuri ihmettelen :D Ihmeellistä kaksinaismoraalia!

Ap

[/quote]

Voi uskoa vaikka ei kirkkoon kuuluisikaan;) Ette kai te johonkin kuuluvat ole sen ylempänä muita ihmisiä? Hassua miten toiset yrittävät omia pyhäpäiviä vain itselleen, ei kovin kristillistä käytöstä ainakaan, että halutaan itse johonkin kuulumisen varjolla enemmän vapaapäiviä kuin toisille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi