Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi OAJ ei ota mitään kantaa kouluväkivaltatapauksiin?

Ex-ope
27.09.2020 |

Täysin hampaaton järjestö kuten useimmat sen jäsenetkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävi näin eli helvetinmoinen kalabaliikki.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000610494.html

Vierailija
2/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Alppolan tapauksessa yksittäinen opettaja OAJ siis saivat niin paljon kakkaa kätöseen Oikeamielisten taholta, että jos tämän framilla olevan tapauksen osallistujalista on sitä mitä on vihjattu, on yksinkertaisempaa antaa asian olla. Niin vastenmielistä kuin se onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Alppolan tapauksessa yksittäinen opettaja OAJ siis saivat niin paljon kakkaa kätöseen Oikeamielisten taholta, että jos tämän framilla olevan tapauksen osallistujalista on sitä mitä on vihjattu, on yksinkertaisempaa antaa asian olla. Niin vastenmielistä kuin se onkin.

Huhhuh tätä nykyistä maailmanmenoa...

Vierailija
4/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh tätä nykyistä maailmanmenoa...

Niinpä. Asioista ei saa sanoa siten kuin ne ovat ja vielä vähemmän toimia sen mukaan.

Vierailija
5/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olette tälläkin palstalla nähneet nämä vaietaan kuoliaaksi. Kun panee silmät kiinni mitään pahaa ei tapahdu.

6/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OAJ:n kanta koulukiusaamiseen ja -väkivaltaan on selvä ilman julkilausumia. Ammattijärjestö on vuodesta toiseen vaatinut oppilaitoksiin lisää aikuisia opettamaan ja huolehtimaan lapsista ja nuorista.

Vierailija
7/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kannanottoa toivoisit?

Vierailija
8/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajat lukevat kasvatustieteitä, jos eivät ole kasvattajia?

Vierailija
9/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten olette tälläkin palstalla nähneet nämä vaietaan kuoliaaksi. Kun panee silmät kiinni mitään pahaa ei tapahdu.

Vaietaan? Itse olen lukenut aiheestaa nyt etenkin viimeaikoina lukuisia uutisia ihan Suomen suurimmista lehdistä, yhden uhrin siskon julkaisua on jaettu ahkerasti sosiaalisessa mediassa, lisäksi samaista siskoa on haastateltu ainakin yhteen Suomen suurimmista ip-lehdistä. Missä vielä aiheesta pitäisi rummuttaa ja mitä lisähyötyä se toisi?

Vierailija
10/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaietaan? Itse olen lukenut aiheestaa nyt etenkin viimeaikoina lukuisia uutisia ihan Suomen suurimmista lehdistä, yhden uhrin siskon julkaisua on jaettu ahkerasti sosiaalisessa mediassa, lisäksi samaista siskoa on haastateltu ainakin yhteen Suomen suurimmista ip-lehdistä. Missä vielä aiheesta pitäisi rummuttaa ja mitä lisähyötyä se toisi?

Aihetta rummutetaan, mutta kukaan päättäjä, kuten opetusministeri, ei ota asiaa hoitaakseen. Ei ne asiat älämölöstä muutu. Oikeusministerin pitäisi perustaa työryhmä, joka tekee lakialoitteita varten esityksen, mitä välineitä kouluille ja opettajille annetaan, jotta väkivalta, sillä uhkailu ja rahankiristys kouluissa loppuu.

Vierailija
11/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Mielestäni, asiasta on kirjoitettu ja lausuttu mielipiteitä liikaakin.

Onneksi av-mammat osaavat panna asiat kuntoon.

OAJ on mielipiteensä ilmaissut, jo vuosikausia.

Vierailija
12/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatte jauhaa asiasta poliittisten irtopisteiden haussa. Iljettävää touhua. Kiusaamista on ollut niin kauan kuin ihmisiäkin. Ennen rankaistiin karssereilla ja lyötiin kepillä ja laitettiin nurkkaan. Ei varmaan tuohon ole onneksi paluuta. Jos jollakin olisi patenttiratkaisu kousaamiseen, se olisi jo sata vuotta sitten otettu käyttöön. On tälläkin palstalla ja muualla nähty jo pitkään auktoriteettien täydellinen halveksiminen ja alasajo. Miten se yhtäkkiä olisi toisin koulussa? Sehän heijastaa ympäröivää yhteiskuntaa ja sen arvoja. Empaattisuus, sivistys, ystävällisyys ovat kirosanoja täälläkin. Aggressiivisuus, vihapuhe ja väkivallan ihannointi jylläävät somekuonassa joka minuutti.

Vierailija
13/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näiden kult tuurinrik astaj ien väristä sanoo puoli sanaa ketju poistuu saman tien.

Vierailija
14/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ollut monta vuotta some-aikana (>10v) aikaa reagoida näihin kiusaamisiin mutta eipä tällaista ole aikaisemmin ollut. Iltiksessa itse vanha kokkkarikähmykin puuttuu asiaan koska on tunnistanut mafiamaisia piirteitä.

Jokohan nyt saataisiin ainakin se aikaiseksi myös käytännön tasolla, että se on kiusaa on se joka vaihtaa koulua. Lain kiemuroissa on mahdollista, mutta enpä ole juuri lukenut tapauksista joissa kiusaaja lähtee, kiusattu melkein aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan