Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä uskonnon symboli on kidutuspaalu?

Vierailija
27.09.2020 |

Kristinuskon.
Ei minkään muun.
Kidutuspaalu, johon ihminen on hakattu nauloilla kiinni.
Tätä kidutuspaalua näkee kaikkien kirkkojen katoilla ja seinämaalauksissa.
Mitä se kertoo tästä uskonnosta?

Tälläkin hetkellä telkkarista tulee tämän uskonnon "jumalan palvelus" niminen riitti.
Pahinta on, että siihen on värvätty pieniä lapsia mukaan.
Lapsia, joilla ei ole mitään käsitystä asiasta.
Aivopesua pahimmasta päästä, ja vielä Suomessa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikäli joku, vaikka maapallon ulkopuolinen sivistynyt ihmislaji näkisi tämän, olisivat he hämmästyneitä.

Vierailija
2/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä mitä se risti merkitsee. Ota jumala sydämmeesi niin näät muutakin kuin kidutusvälineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän nyt ei voi järjellä selittää.

Käsittämätöntä onkin, miten tämä on edelleen voimissaan?

Tiede vs uskonto.

Vierailija
4/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisuhrit eivät ikävä kyllä ole niin harvinainen osa eri uskontojen rituaaleja, jumalat usein himoitsevat ihmisverta. Sillä tavalla sielu puhdistuu ja tulevan vuoden sato on runsas, ja aurinko voittaa pimeyden. Oikeastaan aika ihastuttavan alkukantaista ja lihallista täällä abstraktien instituutioiden ja rahan palvojien keskellä.

Vierailija
5/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä se kertoo tästä uskonnosta?"

No mitä se sinun mielestäsi kertoo siitä uskonnosta?

Vierailija
6/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä mitä se risti merkitsee. Ota jumala sydämmeesi niin näät muutakin kuin kidutusvälineen.

Ai niin, te näette jotain kaunista siinä täysin turhassa gore-performanssissa.

Eikö se Kaikkivoipa oikeasti mitään vähemmän veristä keksinyt?

Vierailija
7/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooman imperiumin, joka teloitti Jeesuksen ilman todisteita, väärin syytöksin

Vierailija
8/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiin naulitseminen on kuole manrangais tuksen täytäntöönpanotapa, jossa henkilö kiinnitetään sitomalla tai nauloilla riippumaan tarkoitusta varten pystytettyyn, useimmiten ristinmuotoiseen tolppaan. Teloi tustapa on erityisen julma, sillä uhri ei yleensä kuole heti vaan saattaa virua ristillä pitkäänkin.

Antiikin Roomassa ristiin naulitsemista käytettiin erityisesti kapinoitsijoiden ja kapinallisten orjien teloit tamiseen.Rooman valtakunta (usein myös antiikin Rooma) oli antiikin aikaisen Rooman kaupunkivaltion pohjalta kasvanut laaja imperiumi, joka käsitti koko Välimeren alueen.

Ristiin naulitseminen alkoi luultavasti Persiasta. Aleksanteri Suuri levitti tavan valloittamilleen alueille. Roomalaiset oppivat tavan Karthagosta. Ristiin naulitsemista käytettiin orjille, kapinallisille, merirosvoille ja muille erityisen halveksituille vihollisille ja rikollisille.

Rooman kansalaisia ei yleensä ristiin naulittu, paitsi vakavista rikoksista, kuten maanpetturuudesta – mukaan lukien myös sotilaskarkuruus – koska tapaa pidettiin häpeällisenä. Laajoja ristiin naulitsemisia tehtiin Spartacuksen kapinan aikana, sisällissodan aikana ja Jerusalemin tuhon aikana.

-wikipedia

Mitä tämä julma tapa kertookaan sitä käyttäneistä ihmisistä, jotka olivat ei-kristittyjä? Tätä kuoleman ranganistustapaa käyttivät nimenomaan ihmiset, jotka eivät olleet kristittyjä eikä juutalaisia. Sellaiset ihmiset kuin sinäkin. Niin, mietihän sitä, miten julma ihminen voikaan olla...

Vierailija
9/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen samaa asiaa. Alttareilla on vielä kuvia siitä ja mä en ymmärrä miten jotkut menee sinne koko ajan vielä katsomaan. Mulla on erityisherkkyys ja mä en kestä tuollaista ja se alkaa ahdistaa. Sitten sitä näytetään ja mulle se aiheuttaa vaan vastareaktion. Sitä pidetään positiivisena ja kaikkia kristittyjä siksi hyvinä ja mulla on huonoja kokemuksia että ei todellakaan sellaisia niin en halua olla sellaisten kanssa tekemisissä. Mulle tulee huono olo.

Vierailija
10/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen samaa asiaa. Alttareilla on vielä kuvia siitä ja mä en ymmärrä miten jotkut menee sinne koko ajan vielä katsomaan. Mulla on erityisherkkyys ja mä en kestä tuollaista ja se alkaa ahdistaa. Sitten sitä näytetään ja mulle se aiheuttaa vaan vastareaktion. Sitä pidetään positiivisena ja kaikkia kristittyjä siksi hyvinä ja mulla on huonoja kokemuksia että ei todellakaan sellaisia niin en halua olla sellaisten kanssa tekemisissä. Mulle tulee huono olo.

Johtuukohan se huono olo siitä omasta syntisyydestä? Siitä, että se risti on konkreettinen ja silmin nähtävä muistutus siitä, että Jeesus kuoli ristillä sinunkin syntiesi tähden?

Tuo nyt aika vieras ja outo ajatus itselleni, että kaikkia kristittyjä pidettäisiin hyvinä? Tämähän on ihan Raamatunkin valossa vieras ajatus kristityistä ja kristityille.

Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, mutta saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Room 3:23‭-‬24

Vierailija
11/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, te näette jotain kaunista siinä täysin turhassa gore-performanssissa.

Eikö se Kaikkivoipa oikeasti mitään vähemmän veristä keksinyt?

Kamala tilannehan se oli, ei ulkoisesti todellakaan kaunista. Tosi rankkaa Jeesukselle. Mutta sisältö oli: Kolmiyhteinen Jumala meni Pojassaan itse häpeällisenä pidettyyn kuo. lemaan rakkaudesta sinuun, minuun, meihin kaikkiin. Jeesus suostui kärsimykseen rakkaudesta, koska Hän halusi pelastaa meidät ikuiselta ka.dotukselta.

Vierailija
12/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisuhrit eivät ikävä kyllä ole niin harvinainen osa eri uskontojen rituaaleja, jumalat usein himoitsevat ihmisverta. Sillä tavalla sielu puhdistuu ja tulevan vuoden sato on runsas, ja aurinko voittaa pimeyden. Oikeastaan aika ihastuttavan alkukantaista ja lihallista täällä abstraktien instituutioiden ja rahan palvojien keskellä.

Taidat nyt puhua vähän eri asiasta. Epäjumalat vaativat ihmisuhreja, tässä Jumala i t s e uhrasi itsensä muiden puolesta.

Koska Jeesus oli synnitön, ku olema ei voinut pitää Häntä saaliinaan. Mutta Jeesus nousi ylös 3. päivänä ja Hän elää, tänäkin päivänä! Hän elää ja rakastaa meitä ja rukoilee meidän puolestamme.

Vierailija
13/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän nyt ei voi järjellä selittää.

Käsittämätöntä onkin, miten tämä on edelleen voimissaan?

Tiede vs uskonto.

Järki on yksi Jumalan hyvä lahja mutta siitä voi tulla joillekin epäjumala.

Tiede ja järki eivät selitä kaikkea, ne ovat tärkeitä, mutta vain osa tätä elämän rikkautta. Raamatussa sanotaan, että tieto paisuttaa/tekee ylpeäksi mutta rakkaus rakentaa (1. Korinttilaiskirje 8:1).

Vierailija
14/14 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pastori sanoi kerran, että jos Jeesus olisi sur mattu sähkö tuolilla, niin monien kristittyjen kaulaketjussa roikkuisi pieni sähkö tuoli. Eli tuo väline ei ole se pointti vaan syntiemme sovitus.

Näiden välineiden kammottavuus kertoo synnin kauhistuttavuudesta, se ei ole leikin asia vaan se tuhoaa meitä sisäisesti ja ulkoisesti niitä, joihin se voi kohdistua kauttamme. Siksi Jeesus antoi itsensä puolestamme.