Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntui niin pahalta kun mieheni kommentoi tuota fotballfrueta

Vierailija
04.12.2013 |

Tarkoitan sitä iltalehdessä ollutta norjalaista jalkapalloilijan vaimoa, joka oli takaisin mallinmitoissa vain neljä päivää synnytyksen jälkeen. Mieheni otti sen ihan yhtäkkiä illalla puheeksi sängyssä ennen nukkumaanmenoa, ihmetteli ja kummasteli ja ihasteli. Kuulemma aikamoista, että joku on onnistunut ja vielä noin nopeasti. Että upeaa. Tuli ihan helvetin paha mieli. Menin lopulta sohvalle nukkumaan, en halunnut mieheni näkevän että minua alkoi itkettää. Osui ja upposi niin pahasti.

Yritämme miehen kanssa lasta, ja vartaloni on ollut minulle herkkä paikka koko nuoruuteni ajan. On ollut syömishäiriöitä ja masennusta, olen päässyt niiden yli kylläkin jo. Olin jo hyväksynyt, että menetän hoikan parikymppisen kroppani maailman ihanimmalle asialle, mutta mies tietämättään sohaisi muurahaispesään ja aukaisi vanhat haavat. Mies sanoo ettei oleta minun näyttävän samalta kuin tuo malli, mutta miten tässä voi päästä rentoon mielentilaan kun tiedän ettei tuommoinen palautuminen ole mahdollista ns. "normaalille" naiselle? Itse ainakin ymmärsin että tuon blogin nainen on tietoisesti syönyt todella vähän. Niin tai näin, olen ihan avoimesti kateellinen :(

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän :( Odotan nyt esikoista (rv15) ja oma keho on itsellenikin ollut aina arka paikka, olen myös sairastanut syömishäiriötä. Olen itekin miettinyt, että eikös se vauva kuitenkin ota omansa, vaikka äiti söisikin vähän? Aloin miettimään, että ehkä sittenkin olisi parempi, että söisin vain jonkin verran, ettei ylimääräisiä kiloja tule. Ainakin itse sain tuosta kuvasta paljon paineita ja ahdistusta.

Vierailija
62/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kommentit täällä ap mukaan lukien on kuin suoraan jostain kauhujen kammiosta. Silmälaput silmilläkö miesten pitäisi kulkea jotteivat näkisi muita, paremman näköisiä naisia. se on ihan se ja sama onko nainen juuri synnyttänyt vai just täyttänyt kaksikymppiä, mies ei tee eroa jos kroppa vain näyttää tuolta joten on se mies sitten ihaillut muitakin naisia. sulje koppiin ettei vaan näe että joku on paremman näköinen kuin sinä. Ja on tää oikeasti kakkan puhumista mitä täällä naiset harrastaa siitä että muka törpöt miehet vaan puhuu noin. Mun mies ei ole törppö mutta ihailee luonnostaan kauniita naisvartaloita myös minun. Ja minun viereeni myös joka yö tulee ja siitä aamulla lähtee töihin.

Joskus 10 vuotta sitten olin todella ahdistunut kun kuuntelin muiden naisten juttelua siitä miten paskoja miehet ovat ja kuinka tiirailevat muita naisia ja mitä vielä, kunnes tajusin että vaikka mä vanhenen ja nuoria misuja maailmaan tulee lisää niin voin vaan määrätä itseäni ja omia ajatuksiani. Jos en kelpaa sellaisena kun olen niin so what, ei olis meitä silloin tarkoitettu toisillemme. Mutta kun olikin, thats it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jalkapallorouvan kannalta jos timmi kunto johtuu geneettisestä lahjakkuudesta ja/tai siitä, että taloudellisen vapauden vuoksi pystyy panostamaan personal trainereihin, ravintovalmentajiin yms. Ikävää jos johtuu siitä, että raskausaikana syönyt liian vähän tai että on aloittanut treenaamisen heti synnytyksen jälkeen. Syömishäiriöisten parissa työskennelleenä sairaanhoitajana kuitenkin ajattelen, että on ajattelematonta julkaista tällainen kuva, koska se tukee maailmanlaajuisesti levinnyttä ja sikiöiden turvallisuutta varantavaa "0 koossa raskaudenkin aikana" ajattelua.

Tsemppiä sinulle! Tuskin sinun miehesikään pitäisi siitä, että sängyssä ihailisit kyseisen rouvan jalkapalloilijamiestä!

Vierailija
64/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:16"]Nämä kommentit täällä ap mukaan lukien on kuin suoraan jostain kauhujen kammiosta. Silmälaput silmilläkö miesten pitäisi kulkea jotteivat näkisi muita, paremman näköisiä naisia. se on ihan se ja sama onko nainen juuri synnyttänyt vai just täyttänyt kaksikymppiä, mies ei tee eroa jos kroppa vain näyttää tuolta joten on se mies sitten ihaillut muitakin naisia. sulje koppiin ettei vaan näe että joku on paremman näköinen kuin sinä. Ja on tää oikeasti kakkan puhumista mitä täällä naiset harrastaa siitä että muka törpöt miehet vaan puhuu noin. Mun mies ei ole törppö mutta ihailee luonnostaan kauniita naisvartaloita myös minun. Ja minun viereeni myös joka yö tulee ja siitä aamulla lähtee töihin.

Joskus 10 vuotta sitten olin todella ahdistunut kun kuuntelin muiden naisten juttelua siitä miten paskoja miehet ovat ja kuinka tiirailevat muita naisia ja mitä vielä, kunnes tajusin että vaikka mä vanhenen ja nuoria misuja maailmaan tulee lisää niin voin vaan määrätä itseäni ja omia ajatuksiani. Jos en kelpaa sellaisena kun olen niin so what, ei olis meitä silloin tarkoitettu toisillemme. Mutta kun olikin, thats it.

[/quote]

Kommenttisi perusteella taidat itsekin kulkea laput silmillä.. On aivan eri asia ihastella kauniita naisia, mutta miksi se pitää tuoda sellaisen kumppanin tietoon, jolla on tietävästi itsetunnon kanssa ongelmia. Oikein hieroa naamaan sitä faktaa? Hienotunteisuus taitaa olla katoava luonnonvara.. pitää hyväksyä kaikki, olla niin rautainen itsetunto, antaa vertailla itseään muihin, olla jatkuvassa kilpailutilanteessa. Tämä kaikki ilman loukkaantumista, muuten olet viallinen yksilö.

Olemme kaikki erilaisia. Tunnemme erilailla. Ei voi sanoa, että teet väärin, kun tunnet tuolla lailla. Ap:lla on varmasti ollut pitkä matka nykyiseen tilanteeseen, pikku hiljaa voi ruveta hyväksymään itsensä. Ap tarvitsee vierelleen kumppanin, jolla ei ole tarvetta ottaa muita naisia esille ennen nukkumaan menoa. Tilannetajua hyvät ihmiset! Toivottavasti ap:n mies ymmärsi loukanneensa, ja tajuaa keskittyä kumppaninsa itsetunnon kohottamiseen muiden naisten kommentoinnin sijaan. Joskus he voivat sitten yhdessä nauraa ap:n loukkaantumiselle.

Vierailija
65/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli niin keksitty juttu. Ei miehet ota tuollaisia puheeksi nukkumaan mennessä.

Vierailija
66/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin loukkaantuisin! Varmaankaan ei mies ole mitään henkilökohtaista tuolla tarkoittanut, mutta kyllä minäkin kokisin alemmuudentunnetta tuossa vaiheessa, etenkin jos olisin juuri synnyttänyt. En minäkään kehu muita miehiä omani kuullen, etenkään sellaisia ominaisuuksia joiden tiedän olevan miehelle 'herkkä kohta'. Jos miehelläsi on esim. vetäytyvä hiusraja, niin kehaisepas kuola valuen joku päivä jonkun komean miehen ihanan tuuheaa tukkaa. Kyllä varmasti miestäkin kirpaisee.

Vierailija
67/90 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Onpa tullut paljon kommentteja! Kiitos mielipiteistänne. Myös niistä negatiivisimmistakin, olen saanut paljon ajattelemisen aihetta. Miehelle sanoin että tuli aika paha mieli sen kommentoinnista, että jatkossa jos pitäisi muiden naisten ihastelut ihan omana tietonaan, varsinkin kun tietää suhtautumiseni niihin, niin olisin tyytyväinen. Ja se siitä. :)

Vierailija
68/90 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 08:50"]

Haluan olla mieheni silmissä se kaikkein kaunein. Koska tiedän että mies ihannoi tuollaista vartaloa, haluaisin itsekin semmoisen. Kuka nainen ei haluaisi että mies ihailee omaa vaimoaan? -ap

[/quote]

Jaa minä kun luulin, että mies kummasteli ja ihasteli sitä suoritusta. Että miten on mahdollista tuollainen tuossa aikataulussa. Minun moka, mitäs menin lukemaan tekstisi enkä rivien välejä.

Ja sitäpaitsi. Vaikka hän ihailisikin sen naisen vartaloa, se ei tarkoita ettei hän ihailisi sinun vartaloa, vaikka ne erilaisia olisikin.

Vierailija
69/90 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:41"]

Haluan olla mieheni silmissä se kaikkein kaunein. Koska tiedän että mies ihannoi tuollaista vartaloa, haluaisin itsekin semmoisen. Kuka nainen ei haluaisi että mies ihailee omaa vaimoaan? -ap

[/quote]

Jaa minä kun luulin, että mies kummasteli ja ihasteli sitä suoritusta. Että miten on mahdollista tuollainen tuossa aikataulussa. Minun moka, mitäs menin lukemaan tekstisi enkä rivien välejä.

Ja sitäpaitsi. Vaikka hän ihailisikin sen naisen vartaloa, se ei tarkoita ettei hän ihailisi sinun vartaloa, vaikka ne erilaisia olisikin.

[/quote]

joo, minäkin käsitin että suoritusta se ihaili mutta tässä nyt näki mikä av-mammojen korvien välissä killuu, kupla ja sekin saippuaa ja sanoo kohta Poks!

Vierailija
70/90 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 08:22"]

Mä kyllä miettisin pariin kertaan tekisinkö tuollaisen ilmapää miehen kanssa yhtään mitään, saatika niitä lapsia.

Saahan sitä olla vaikka mitä mielipidettä ja ihastella jotain, joka ei realistisesti edes voi olla mahdollista 99% ihmisistä. Mutta se, että moisia ajatuksia päästetään ulos oman rakkaan kuulen, jonka tietää kärsivän alemmuskompleksista vartalonsa suhteen, niin kertoo ihmisestä aika paljon. Musta on jotenkin typerää, että mies ylipäätään lukee joitain viihdeuutisia tuolla silmällä. Vähän kriittisyyttä ja medialukutaitoa. En kestäisi seurustella tuollaisen lampaan kanssa.

[/quote]

Vaimo ihasteli kesällä miten naapurin urheilijaisä pilkkoi puita minua nopeammin, vaikka hän tietää, etten ole tyytyväinen omaan fyysiseen kuntooni. Asia vaivaa mua vieläkin. Pitäiskö jättää se ilkeä narttu?

Vierailija
71/90 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se onkin niin, että monesti syömishäiriöiset (tai entiset sellaiset) valitsevat kumppanikseen ihmisen joka ei osaa ottaa tätä huomioon. Siis en nyt tarkoita, ettei mies saisi ikinä kommentoida ketään kauniiksi tai hoikaksi jne, mutta kun sellaisiakin on jotka ei näin tee. Esimerkiksi en ole koskaan oman ukkoni kuullut kehuvan muiden naisten kauneutta, vaikka minua ei edes haittaisi. Onhan maailma hoikkia ja kauniita naisia täynnä.Tuollainen seura olisi kultaakin arvokkaampaa syömishäiriöstä toipuvalle ihmiselle. Tuli mieleeni, koska monesti ihmettelen sitä miten entiset syömishäiriötä sairastavat kertovat kuinka heillä ahdistaa kun kumppani esim huomauttaa syömisistä, tai vastoin ihailee jotain hoikempaa. Ei minun mieheni ole ikinä huomauttanut minulle ulkonäöstäni ikävästi, tai vihjannut että lihominen olisi kamalaa, eikä tosiaan kehunut muita ihmisiä hoikkuutensa vuoksi. En todellakaan usko, että kaikki muut ihmiset tekevät näin puolisoilleen.

Mutta kuten joku kirjoitti, niin ehkä niitä vauvatoiveita pitäisi siirtää, ainakin jos et osaa päästä yli tuollaisesta (vaikka se hetken loukkaisikin). Voi olla että helposti siirrät samanlaisia paineita lapsellesi, ihan tietämättäsi. Sinun pitäisi toden teolla selvittää heikkoa itsetuntoasi ennen kuin alat auttamaan pientä rakentamaan omansa. En sano loukkauksena, mutta esimerkiksi minä kävin pitkän terapian ennen lapsen syntymää, jotta saisin katkaistua tietynlaisen kierteen. Etten siirtäisi lapselle niitä pelkoja, mitä minulla on jne. Minulla siis oli menneisyydestäni johtuen ongelmia. Olisi varmaan hyvä myös, että miehesi tukisi sinua tästä, ja pitäytyisi todellakin nyt alkuun ainakaan ylistämästä toisten _hoikkuutta_.

Vierailija
72/90 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:44"]

Kyllä minäkin loukkaantuisin! Varmaankaan ei mies ole mitään henkilökohtaista tuolla tarkoittanut, mutta kyllä minäkin kokisin alemmuudentunnetta tuossa vaiheessa, etenkin jos olisin juuri synnyttänyt. En minäkään kehu muita miehiä omani kuullen, etenkään sellaisia ominaisuuksia joiden tiedän olevan miehelle 'herkkä kohta'. Jos miehelläsi on esim. vetäytyvä hiusraja, niin kehaisepas kuola valuen joku päivä jonkun komean miehen ihanan tuuheaa tukkaa. Kyllä varmasti miestäkin kirpaisee.

[/quote]

Vaan arvaappa miltä tuntuu saada kiertoteitse tietää, että vaimo kehuu kavereilleen nuoria komeita miehiä samalla kun valittaa miehensä alkavaa vatsakumpua. Että ei kehtaa suoraan sanoa, mutta kaikille muille kailottaa. Sitä tuntee itsensä niin pelleksi, ettei mitään rajaa. Ainakin tällä itsetunnolla alkaa epäillä kaikkea vaimon sanomisia/tekemisiä. Vaikea ottaa puheeksi, kun mun ei pitäisi tietää.

Vierailija
73/90 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:41"]

[/quote]

[/quote]

joo, minäkin käsitin että suoritusta se ihaili mutta tässä nyt näki mikä av-mammojen korvien välissä killuu, kupla ja sekin saippuaa ja sanoo kohta Poks!

[/quote]

"normaalista" raskaudesta ja synnytyksestä jää yleensä raskausarpia ja löysä vatsanahka, lantio saattaa leventyä ja rinnat roikkua, alapäästä puhumattakaan. Tuo kuvan nainen näyttää siltä ettei ole koskaan synnyttänytkään. Pelkään etten kelpaisi miehelle raskauden jälkeen jos en näytä tuolta, tai aikansa katseltuaan vaihtaisi parempikroppaisempaan. Tältä foorumilta luettua ja pääteltyä se on arkipäivää. Jopa niiltä maailman ihanimmilta ja kunnollisimmilta perheenisiltä, jotka ovat luvanneet uskollisuutta hamaan loppuun asti. -ap

Vierailija
74/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitten on elettävä terveellisesti ja urheiltava. Ei ole oiketeitä. Ja ota huomioon että jos hankitte lapsen niin vaikka eläisi kuinka terveellisesti, voi raskaus, synnytys ja imetys muuttaa radikaalisti kehoa.

Vierailija
75/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 07:51"]

Tarkoitan sitä iltalehdessä ollutta norjalaista jalkapalloilijan vaimoa, joka oli takaisin mallinmitoissa vain neljä päivää synnytyksen jälkeen. Mieheni otti sen ihan yhtäkkiä illalla puheeksi sängyssä ennen nukkumaanmenoa, ihmetteli ja kummasteli ja ihasteli. Kuulemma aikamoista, että joku on onnistunut ja vielä noin nopeasti. Että upeaa. Tuli ihan helvetin paha mieli. Menin lopulta sohvalle nukkumaan, en halunnut mieheni näkevän että minua alkoi itkettää. Osui ja upposi niin pahasti.

Yritämme miehen kanssa lasta, ja vartaloni on ollut minulle herkkä paikka koko nuoruuteni ajan. On ollut syömishäiriöitä ja masennusta, olen päässyt niiden yli kylläkin jo. Olin jo hyväksynyt, että menetän hoikan parikymppisen kroppani maailman ihanimmalle asialle, mutta mies tietämättään sohaisi muurahaispesään ja aukaisi vanhat haavat. Mies sanoo ettei oleta minun näyttävän samalta kuin tuo malli, mutta miten tässä voi päästä rentoon mielentilaan kun tiedän ettei tuommoinen palautuminen ole mahdollista ns. "normaalille" naiselle? Itse ainakin ymmärsin että tuon blogin nainen on tietoisesti syönyt todella vähän. Niin tai näin, olen ihan avoimesti kateellinen :(

[/quote] No onpa. Itsekin kun synnytin niin sairaalassa sanovat, että vatsasi pienenty sen takia niin nopeasti, kun sinulla on niin hyvät vatsalihakset. Ihmettelinkin miten lapsivuodeosastolla useampi oli kuin olisi vielä raskaana.

Vierailija
76/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

59: täsmentää: ei ollut sellane maha ku sillä fotballfruella, mutta erottu kuitenkin. Muutenkin olen siis läskimpi kun se frue, normaali treenaava ihminen ja kyllä treenillä saa aikaiseksi. Uskon kyllä myös että kudostyyppi jne vaikuttaa...maha kasvoi ihan normaalisti raskaudessa.

Vierailija
77/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista. Kannattaa varmaan sanoa miehelle jos tuo paha mieli jatkuu.

Ajattele asiaa toiselta kannalta, kuka sitä kroppaa ei ihailisi? Siis ihan oikeasti, sehän on upea kroppa ja varmasti lähes kaikki voivt sen todeta. se, että hänen kroppaa kehutaan, ei liity meihin muihin naisiin mitenkään. En usko että kukaan puolisoaan kunnioittava mies alkaa häneen varsinaisesti vertaamaan naistaan.

Mulla oli joskus nuorempana vähän samanlaisia tunteita, vertasin itse itseäni jatkuvasti muihin ja mietin jatkuvasti että mieskin varmaan tekee samoin. Sitten aloin itse kommentoimaan ääneen naisten ulkonäköä esim tv:ssä. "Onpa kaunis" "kiva kroppa" jne... Mieskin joskus kommentoi samoin ja pikku hiljaa se "kateus" alkoi häviämään. Ei mun tarvitse olla kuin ne muut ja jos haluan olla, sekin on mahdollista esim. treenaamalla.

Vierailija
78/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa että "Hmm, käsittämätöntä miten niillä mustilla miehillä tuppaa olemaan niin isot vehkeet. Tai niin olen kuullut"

Tökerösti sanottu mieheltäsi, varmaankin aivopieru - ei tullut ajatelleeksi että voisit loukkaantua :/

Vierailija
79/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ole siitä minkä näköinen olet synnytyksen jälkeen, vaan minkä näköinen olit ennen raskautta. Yhdeksän kuukautta ei muuta kroppaa kovinkaan paljon, jos siinä on jo edeltäkäsin kunnon pyykkilautavatsa ja muistaa käyttää omia korsettilihaksiaan koko odotusajan, eikä kävele plösönä maha pitkällä. Mutta  se pieni löysä nahka siinä navan yläpuolella, se paljastaa treenanneenkin naisen synnytykset. Mutta itse asiaan, et kai sinäkään miehesi kanssa vain sen ulkonäön takia ole, eikä siinä ole mitään pahaa, jos ihailet vaikkahan kilpatanssijan upeata vartalonkannattelua tai uimarin tasapainoista vartaloa. 

Vierailija
80/90 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa...ei voi kun nauraa joidenkin itsekeskeisyydelle ja sille, että kun jotain toista kehutaan tai ihaillaan niin se olisi jotenkin heiltä pois. Se syy että lihavuutta ei yhteiskunnassa arvosteta on se, että meidän apina dna tunnistaa mitä lihavuus tuo tullessaan: itsekurin puutetta (yksi syy lihavuuteen), energian puutetta, mahdollisesti kipeitä niveliä, rajoittaa elämää (esim. portaiden kävely, lapsista huolehtiminen kun ei jaksa tehdä asioita) yms. Myös miehenkohdalla liian pumpatun näköinen ei näytä hyvältä, koska siihen liittyy ongelmia: vaikea hengittää, tai hengästyy helposti, usein kankeutta, epäluonnollisennäköinen kun mennään tietyn rajan yli...poitti on se, että kun tiettyjä vartalomalleja pidetään kulttuurissa häpeällisenä on siihen syy. Joissain köyhissä kulttuureissa lihavuutta pidetään vaurauden merkkinä, että on asiat näinkin päin...

Kaikilla on oikeus olla kropaltaa sellainen kun haluaa ja kysymys lihavan kohdalla pitäisi olla, että mitä sulle kävi, mikä johti tähän? EI miksi olet noin läski...Kaikki ei myöskään pysty lähellekkään tuollaiseen tulokseen vaikka haluaisi. Sairaudet, diabetes, vammat jotka estää liikkumisen, geenit, taloudellinen tilanne, tai jokin muu syy.

Jos joku nyt pahoittaa mielensä siitä, että joku on saavuttanut jotain arvostettavaa ja kertoo sen muille, niin pitää miettiä: onko omatunto kohdillaan, kerjäänkö huomiota, eli kun toinen saa sitä loukkaannun siitä, yritänkö peitellä/ kieltää omia puutteita, vikoja, epäkohtia jotka vaivaa minua, mutta valheessa on helpompi elää.