Tuntui niin pahalta kun mieheni kommentoi tuota fotballfrueta
Tarkoitan sitä iltalehdessä ollutta norjalaista jalkapalloilijan vaimoa, joka oli takaisin mallinmitoissa vain neljä päivää synnytyksen jälkeen. Mieheni otti sen ihan yhtäkkiä illalla puheeksi sängyssä ennen nukkumaanmenoa, ihmetteli ja kummasteli ja ihasteli. Kuulemma aikamoista, että joku on onnistunut ja vielä noin nopeasti. Että upeaa. Tuli ihan helvetin paha mieli. Menin lopulta sohvalle nukkumaan, en halunnut mieheni näkevän että minua alkoi itkettää. Osui ja upposi niin pahasti.
Yritämme miehen kanssa lasta, ja vartaloni on ollut minulle herkkä paikka koko nuoruuteni ajan. On ollut syömishäiriöitä ja masennusta, olen päässyt niiden yli kylläkin jo. Olin jo hyväksynyt, että menetän hoikan parikymppisen kroppani maailman ihanimmalle asialle, mutta mies tietämättään sohaisi muurahaispesään ja aukaisi vanhat haavat. Mies sanoo ettei oleta minun näyttävän samalta kuin tuo malli, mutta miten tässä voi päästä rentoon mielentilaan kun tiedän ettei tuommoinen palautuminen ole mahdollista ns. "normaalille" naiselle? Itse ainakin ymmärsin että tuon blogin nainen on tietoisesti syönyt todella vähän. Niin tai näin, olen ihan avoimesti kateellinen :(
Kommentit (90)
voi meitä...
Itse olen tämmöinen normipainon ylärajalla oleva pehmeä äiti-ihminen.
Aina tulee olemaan kauniimpia, treenatumpia, pitkähiuksisempia, heleäihoisempia... Ja aina tulee joku, joka on myös NUOREMPI.
Henk'kohtaisesti en ymmärrä todellakaan, miksi joku sikspäkki olisi jotenkin tavottelemisen arvoinen. Kohtuullinen lihaskunto kyllä, mutta mä teenkin työtäni vaatteet päällä.
Ap, vieraita naisia ihastellaan poikaporukassa, ei todellakaan oman rakkaan kuullen. Onko se sun tulevan lapsesi isäehdokas mies vai vielä poikanen?
Voi sua ap... ymmärrän murheesi. Mulla oli sellainen ex joka arvosti minua joka käänteessä ja ihaili muita kauniita ja hoikkia naisia. Hän sanoi rinnoistanikin että miten ne sojottaa eri suuntiin, miksei ne ole yhdessä niin että jää rintavako niinkuin malleilla?
Kihlajaispäivänä kun oltiin syömässä mies muistutti minua että olin luvannut laihduttaa sitten kun mennään kihloihin että olen hoikka kun mennään naimisiin. Jatkuvaa vertaamista malleihin ja misseihin... en ollut koskaan sopivan kokoinen, olin liian iso.
Olin tuolloin 20v ja nuori, kokematon, huonolla itsetunnolla varustettu lapanen. Hävettää vieläkin mitä ihmettä ajattelin kun kuuntelin sitä törkimystä 3 vuotta ennenkuin tajusin jättää sen! Naimisiin ei koskaan menty, onneksi tulin järkiini aiemmin.
Nyt 40 vuotiaana itsetuntoni on huomattavasti parempi, naimisissa olen ollut hyvän miehen kanssa jo 10 vuotta ja olen ihan varma että hänelläkin on silmää naiskauneudelle mutta ei sitä koskaan minulle sano. Edelleen olen pullukka mutta ei se miestäni haittaa, saan olla sellainen kuin olen.
Neuvoni sinulle; jos miehesi jatkuvasti ihannoi toisenlaista vartaloa joka sinulla on ja sinulle tulee sellainen olo että pitäisi näyttää myös mallilta ennenkuin miehellesi kelpaat niin lähde suhteesta. Et tule kelpaamaan koskaan miehellesi sellaisena kuin olet.
Mutta muista, joskus miehet päästelee suustään hölmöyksiä, jollei se hänen kommenttinsa ollut tarkoitettu sinulle loukkaukseksi vaan ihan aidosti hämmästeli miten olikin niin timmi raskauden jälkeen niin anna olla. Kyllä se totuus raskaudesta ja raskauden jälkeisestä palautumisesta miehelleskin valkenee kun sitä elää... ja tajuaa varmasti ettei normaalit naiset näytä tuolta synnytyksen jälkeen, eikä kuulukkaan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 08:24"]
Miksi et sanonut miehelle, että tuo onnistuu puolison tuella eli jos puoliso tuo tarpeeksi rahaa taloon ja mahdollistaa sen, että vaimolla on personal trainer, oma ravitsemusterapeutti, kuntosali jne. Että koska mieskulta olet valmis tarjoamaan minulle kaiken tuon?
[/quote]
No jotkut naiset pystyvät huolehtimaan kunnostaan ilman rikasta miestäkin. Kai tuokin tekosyyksi käy, joskin vähn säälittäväksi sellaiseksi. :D
Toivottavasti aloittaja on korkeintaan 17-vuotias, aikuiselta en ihan ymmärä tuollaista käytöstä. Kannattaisi ehkä vielä hetki miettiä onko nyt vielä ihan sopiva aika kotileikkeihin..
Eikai se mikään automaatti ole, että raskauden jälkeen olet löysä läskikasa lopun ikääsi? Vaikka siihen menisi enemmän kuin 4 päivää tai 4 kuukautta niin kyllä se sieltä tulee vielä entinen kroppa takaisin.
Nykyään tuntuu olevan entistä enemmän tekosyitä sille, ettei olla edes normaalipainoisen mitoissa. "ei ole personaltreineriä", "ei ehdi kuntoilemaan", "mulla on varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta" jne... Ei hoikkana pysymiseen vaadita kuin se ettei syö liikaa, moni on ihan hyvissä mitoissa vaikka ei liiku ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 08:24"]
Miksi et sanonut miehelle, että tuo onnistuu puolison tuella eli jos puoliso tuo tarpeeksi rahaa taloon ja mahdollistaa sen, että vaimolla on personal trainer, oma ravitsemusterapeutti, kuntosali jne. Että koska mieskulta olet valmis tarjoamaan minulle kaiken tuon?
[/quote]
No jotkut naiset pystyvät huolehtimaan kunnostaan ilman rikasta miestäkin. Kai tuokin tekosyyksi käy, joskin vähn säälittäväksi sellaiseksi. :D
Toivottavasti aloittaja on korkeintaan 17-vuotias, aikuiselta en ihan ymmärä tuollaista käytöstä. Kannattaisi ehkä vielä hetki miettiä onko nyt vielä ihan sopiva aika kotileikkeihin..
[/quote]
Ilman muuta jotkut pystyvät, mutta nyt on kyse tuosta jalkapalloilijan vaimosta, jolla on ravitsemusterapeutti, personal trainer jne. käytössään joten jospa ei laajennettaisi keskustelua nyt Biafran nälkäänäkeviin tai Qatarin orjatyövoimaan vaan pitäydyttäisiin tässä kyseisessä naisessa ja kuvassaan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:02"]
Eikai se mikään automaatti ole, että raskauden jälkeen olet löysä läskikasa lopun ikääsi? Vaikka siihen menisi enemmän kuin 4 päivää tai 4 kuukautta niin kyllä se sieltä tulee vielä entinen kroppa takaisin.
Nykyään tuntuu olevan entistä enemmän tekosyitä sille, ettei olla edes normaalipainoisen mitoissa. "ei ole personaltreineriä", "ei ehdi kuntoilemaan", "mulla on varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta" jne... Ei hoikkana pysymiseen vaadita kuin se ettei syö liikaa, moni on ihan hyvissä mitoissa vaikka ei liiku ollenkaan.
[/quote]
Ja lisäksi varmistat lääkityksellä, että hormonitoiminta asetetaan laiduttavalle tasolle. Ei imetystä, ei kuukautisia ja silti estrogeenit ja insuliini rajatasoille => sillä pysyy kuosissa.
Kasvamista vielä hieman ennen lapsentekoa. Eikö mies tiedä menneisyyden ongelmistasi, olisiko aika kertoa, sanoit "tietämättään sohaisi ...."
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:02"]
[/quote]
Tiesitkö, että maailmassa on vain kourallinen naisia, joilla on 70 v iässä samanlainen kroppa kuin 20 v iässä. Kaikki muut ovat laiminlyöneet kuntoilun ja itsestään huolehtimisen.
Kun näin tuon naisen kuvan, niin olihan se vaikuttava ilmestys juuri synnyttäneeksi, mutta jotkut palautuu nopeasti, taitaa olla tosin vaan luokkaa promille tms. Itse en ole koskaan näyttänyt tuolta, saati synnytyksen jälkeen, vatsa punaisilla arvilla ja pömpöllään. Mitä sitten? En usko, että olisin yhtään onnellisempi, vaikka olisin tuollainen kaunis malli taviksen sijaan. Kovat paineet ne on heilläkin ja pienempikin muutos ulkonäössä voi aiheuttaa suurtakin ahdistusta. Ja panostusta ja työtä varmasti vaatii ulkoasu jatkuvasti. Itse tykkään itsestäni ja mies myös, ei aiheuta ahdistusta raskausarvet tai pienet pömppikset. Se on loputon suo, jos alkaa kadehtia kauniimpia, rikkaampia, fiksumpia jne.
Miehet nyt heittävät kaikenlaista, eivät he aina mieti mikä loukkaa ja mikä ei.
Mutta olihan se vähän tökeröä...
Mielestäni kerrot avoimesti että sinua loukkasi asia ja ehkä on hyvä puhua myös siitä, että miksi. Jos aiotte hankkia yhteisen lapsen niin on hyvä lähentyä muutenkin toista ja tutustua syvemmin.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 08:53"]
Norminaisella on neljä päivää synnytyksen jälkeen niin iso vaippa housuissa, ettei tuollaisia pikkareita voisi pitää. Vatsa on kuin olisi vielä viidennellä kuukaudella, tissinkohdat märkinä, tukka rasvaisena ja väsymys paistaa kasvoilta. Norminainen kuvaa ennemmin sitä vastasyntynyttään, kuin keikistelee itse bikineissä kuvattavana.
[/quote]
No ei silti pidä vihata toista naista siksi, että tämä huolehtii itsestään.
Mies
Kuka vihaa? Mutta ei pidä vihata sitäkään synnyttänyttä, joka ei tuolta näytä? Kaikki ollaan varmaan sitä mieltä, että tuo norski on aivan POIKKEUKSELLISEN hyvän näköinen vastasynnyttäneeksi.
Voi ei. Tähän se on mennyt kun naiset puhuvat paskaa suut ja silmät täyteen pönkittääkseen omaa habitustaan. Mä olin tuon näköinen ekan synnytyksen jälkeen ja vielä nyt kaksikymmentä vuotta ja muutama muukin synnytys tässä välissä, edelleen litteävatsainen, en harrasta fitnessiä.
Tiedättekö kuinka paljon vuosien aikana on sattunut muiden naisten iva ja pilkka? Raskauksien aikana kun ei ole vatsaa tullut niin sehän on aivan helevetin epänormaalia ja minä tietenkään en ole syönyt enkä ajatellut lasta vaan ihan itseäni koko ajan. Naiset ovat todella ilkeitä ja tuntuu että mitä peikompi tyyppi niin sitä kamalampaa tekstiä suusta vuotaa.
Fotbalfru on nuori ja nätti nainen joka haluaa pysyä kunnossa. Mikä ihme siinä on että ne naiset jotka näkevät vaivaa itsensä eteen ovat niin punainen vaate muille naisille? Miksette itse pidä itsestänne huolta? Mitäs luulet kumpi on enempi kunnossa tekemään lapsen kanssa juttuja ja jaksamaan unettomia öitä, satakiloinen vai viiskytkiloinen? Nainen joka istuu vauvapalstalle naputtelemassa vai se joka ulkoilee?
Parasta mitä nainen voi tehdä sekä itselleen että perheelleen on pitää kroppa ja mieli kunnossa, että jaksaa. Hyi teitä!
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:40"]Voi ei. Tähän se on mennyt kun naiset puhuvat paskaa suut ja silmät täyteen pönkittääkseen omaa habitustaan. Mä olin tuon näköinen ekan synnytyksen jälkeen ja vielä nyt kaksikymmentä vuotta ja muutama muukin synnytys tässä välissä, edelleen litteävatsainen, en harrasta fitnessiä.
Tiedättekö kuinka paljon vuosien aikana on sattunut muiden naisten iva ja pilkka? Raskauksien aikana kun ei ole vatsaa tullut niin sehän on aivan helevetin epänormaalia ja minä tietenkään en ole syönyt enkä ajatellut lasta vaan ihan itseäni koko ajan. Naiset ovat todella ilkeitä ja tuntuu että mitä peikompi tyyppi niin sitä kamalampaa tekstiä suusta vuotaa.
Fotbalfru on nuori ja nätti nainen joka haluaa pysyä kunnossa. Mikä ihme siinä on että ne naiset jotka näkevät vaivaa itsensä eteen ovat niin punainen vaate muille naisille? Miksette itse pidä itsestänne huolta? Mitäs luulet kumpi on enempi kunnossa tekemään lapsen kanssa juttuja ja jaksamaan unettomia öitä, satakiloinen vai viiskytkiloinen? Nainen joka istuu vauvapalstalle naputtelemassa vai se joka ulkoilee?
Parasta mitä nainen voi tehdä sekä itselleen että perheelleen on pitää kroppa ja mieli kunnossa, että jaksaa. Hyi teitä!
[/quote]
Mitä sä selität? Onko täällä joku väittänyt, että olisi väärin näyttää hyvältä ja panostaa ulkonäköön? Mielestäni ei. Maailamassa on niin paljon muitakin asioita, johon keskittyä. Miksi jokaisen pitäisi näyttää tuolta? Kuka edes sanoo, että juuri tuo on se tavoiteltavin tila synnytyksen jälkeen? Kauneus on suhteellista. Miksi miehellä on oikeus "vaatia" moista juuri synnyttäneeltä naiselta? Jokainen saa näyttää sellaiselta kuin tykkää. Ei ole mikään itseisarvo näyttää tuolta juuri synnyttäneeltä. Ja tää kommentti lähtee hyvinkin litteävatsaisen 25v äidin näppikseltä.
En ymmärrä mitä merkitystä sillä on meneekö synnytyksestä ja raskaudesta palautumiseen 4 päivää vai vaikka kokonainen vuosi? Kiva jos jollain menee vain se 4 päivää, mutta jos ei ole tarve tehdä bikinimallin töitä tai vietellä uutta miestä hetkeen tms. niin ei musta ole merkitystä vaikka menisi vähän pitempään... Se aika kuitenkin menee nopeasti vauvaa hoitaessa.
Onhan se upeaa. En ymmärrä miksi jonkun muun pitäisi siitä loukkaantua jos toisella menee hyvin ja on onnistunut pääsemään niin hyviin mittoihin. Itsekin olen ollut nuorempana pyöreä. Välillä taas melkein alipainoinen vaikka en kyllä siitä kärsinyt. Minustakin on hienoa, että hän on päässyt noin hyvään kuntoon vaikka en aina ole ollut missään mallin mitoissa.
Oot aika lapsellinen ap ja sulla on todella heikko itsetunto. En tajua miten pystyt terveeseen parisuhteeseen jos otat jokaisen toisesta naisesta sanotun positiivisen asian henkilökohtaisena loukkauksena. Ero tuosta tulee ennen pitkään ja miehessä ei ainakaan ole tämän viestin perusteella mitään vikaa. Ammattiloukkaantujan käytöstähän tuo on.
Se ei ole miehesi vika, että sulla on ollut ja ilmeisesti on edelleenkin jotain henkisiä ongelmia kehonkuvaasi liittyen. Terve nainen kestää kyllä lausahduksen, jostain Norjalaisen jalkapallovaimon kropasta ilman mitään draamaa tai loukkaantumisia. Henkisesti terve ei edes ajattelisi negatiivisesti koko asiaa.
Jos miehesi ei tajua mikä tampio hän oikein onkaan, niin voisit joku ilta päästellä suustasi samansuuntaisia kommentteja miesten ulkonäöstä. Ehkä se herättelisi miehen tajuamaan ja voisitte keskustella asiasta.
Ymmärrän, että loukkaannuit. Todella ajattelematonta mieheltäsi. Älä välitä täällä olleista ilkeistä kommenteista.
Eikö tuoin blogi ole jo menneen talven lumia? Miten siitä nyt on täällä Suomessa alettu vasta puhumaan? Muistan kun ruotsalaiset puhuivat siitä melkein jotain 2 vuotta sitten.