Biisi, joka pelotti sinua?
Oletko sinä koskaan kuullut mitään sellaista biisiä, joka olisi saanut sinut pakokauhun valtaan?
Yhtenä krapula-aamuna etsin Spotifystä rauhoittavaa musiikkia, ja koska Bob Dylan oli suosikkini kauan sitten, ajattelin, että hänellä saattaisi olla jotain uudempaa, hiljaista musiikkia. Löysin uuden levyn vuodelta 2012, levyn nimeltä "Tempest". Päätin kuunnella sieltä biisin "Pay in blood".
Oi jumalauta, ei olisi pitänyt! Biisi on kuin tehty jonkin jenkkiläisen sarjamurhaajaelokuvan tai kauhuelokuvan taustamusiikiksi! Pelotti ihan helvetisti kuuntelemisen jälkeen! Aivan kammottava biisi!
Ei siis teknisesti eikä musiikillisesti kammottava, vaan Dylanin äänenkäytön takia. Sellaista uhkaavaa mörinää ei löydy kovinkaan paljon saatananpalvontahevin ulkopuolelta. Kuunnelkaa nyt itsekin. Spotifystä. YouTubestakin löytyy liveversioita, mutta ne eivät koskaan yllä samalle kauhuelokuvatasolle kuin studioversio.
"Minä maksan verellä... Mutta en omallani!" Ja se äänenkäyttö! Meinasi pukata pökälettä punttiin.
Kommentit (141)
Napoleon XIV: They're Coming to Take Me Away Haha.
Lapsena se pelotti minua.
80-luvun elektroninen rokki joka on tehty synkän kuuloiseksi, soi silloin tällöin radiossa. Kuulostaa epävireiseltä. Kylmiä kappaleita tiedän useita, mutta ne eivät varsinaisesti pelota. Hieman pelottava kokemus oli kun kuuntelin Tchaikovsky: The Swan Lake osa 3 yksin pilkkopimeässä kuulokkeiden kanssa, olin metsässä kävelyllä. Silloin tuli muutaman kerran katsottua sivuille ja taakse :D
Skandaali- hautajaismusiikki.. todella ahdistava.
Myös skandaalin ei pysty.. hyvä kuvaus masennuksesta ja miltä se tuntuu. Itse kärsin vaikeasta masennuksesta.
Adelen Skyfall. Hrrr.. Hyvä biisi, mutta jollain tavalla todella kammottava.
Joose Keskitalon monet esim. "Luultavasti jäit junan alle"
Liehuva liekinvarsi, se alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Kom-teatterin balladi toveri Viljasesta pelotti ja ahdisti tosi paljon lapsena. Muita ahdistavia on ainakin tuo "Ei vanhene koskaan"-tunnari, koko sarja oli ahdistava. Myös piru mieheks pelotti lapsena,
Punaorvon laulu, jotkut vanhat murhaballadit
joita oli suvussani laulettu ja siksi niitä "kuului"opettaa eteenpäin
Miljoonasateen Olkinainen. Psykoottinen ja sairas. CMX, Musta ja valkea-yäk.
Comus: First Utterance.
Sekä kansikuvasta että musiikista saa painajaisia vaikka hieno levy onkin. Onneksi se on aika harvinainen ;)
Pelle Hermannin tunnari oli pelottava lapsena. Samoin kuin Michael Jacksonin Thriller. Sitä en pysty edelleenkään kuuntelemaan. Myöskin Dumbosta se elefanttilaulu, jonka joku jo mainitsi. Sit eilen Subilta tuli ahdistava amerikkalainen leffa, joka kertoi naisesta, joka käytti pillereitä, jotta laihtuisi. En saa sitä leffan nimeä enkä soundtrackia päähäni.
Silta-sarjan tunnusmusiikki, joka on yhtä aikaa todella hyvä ja kiehtova.
Röyksoppin What else is there.
Video on pelottava, nainen vain leijuu maisemien läpi vähän maanpinnan yläpuolella ja paikat vaan rapistuu. Kantsii vilkaista, nykyään tykkään biisistä mutta aikoinaan kuumotti.
Metallica, Enter sandman, Metellica, until it sleep...Ovat mulle pelottavia
Vierailija kirjoitti:
Pelle Hermannin tunnari oli pelottava lapsena. Samoin kuin Michael Jacksonin Thriller. Sitä en pysty edelleenkään kuuntelemaan. Myöskin Dumbosta se elefanttilaulu, jonka joku jo mainitsi. Sit eilen Subilta tuli ahdistava amerikkalainen leffa, joka kertoi naisesta, joka käytti pillereitä, jotta laihtuisi. En saa sitä leffan nimeä enkä soundtrackia päähäni.
Unelmien sielunmessu. Requem oh the dreams.
Milleniumin tunnusmusiikki on kaunis, mutta aiheuttaa (vieläkin ) kylmiä väreitä.
Samuli putron ääni. Aivan sama mistä valitus kertoo, ääni on kuin elävältä mädänneen. Hyytävä, elävä kuollut ääntelee ja Freddie Krugermainen olemus lisäksi.
Nyt telkkarissakin pyörivän American horror storyn tunnusmusiikki...
Varsinkin jos näkee sen siinä ohjelman alussa, kun se videokin on jo niin kamala.
Itsellä ainakin menee kylmät väreet joka kerta !