Louis Vuitton Alma vernis nahkaisena?
Onko kellään? Onko käytännöllinen pm koossa? Saako siihen hihnaa? Itse haaveilen siitä joululahjaksi itselleni. Mietin vain onko tyyliäni (klassinen) ja aikaa kestävä laukku? Mustana haluaisin.
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:21"]
Michael Korsin laukuista tämä on mietinnässä.
http://ellaprettyblog.blogspot.fi/2013/10/bag-review-closer-look-at-michael-kors.html
mitä mieltä?
ap
[/quote]
Tosi kiva päivälaukku, on sitä samaa saffianonahkaa kuin mitä Pradat ja muut kalliit merkit käyttää laukuissaan mutta ainakin tonnin kovemmalla hintalapulla! Kannattaa tosiaan käydä myös Furlan liikkeessä Galleria Esplanadilal (entinen Kämp Galleria), heillä on kohtuuhintaiset ja laadukkaaat italialaisvalmisteiset laukut myös.
Kyllä minun mielestä tonnin parin laukku pitää kestää käyttöä ja kulutusta, ei sitä ole hyllyn päälle tai johonkin rakkauslaukku-alttarille tarkoitettu :D
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:31"]
up, mitä mieltä olette Mulberryn Alexasta? Nyt olen kallistumassa siihen. Onkohan kuin arka nahka? Haluan laukun joka kestää jokapäiväistä käyttöä. Muuten ei kannata maksaa kyseistä summaa.
ap
[/quote]
Se sopii varmaan useamman eri asuyhdistelmän kanssa, ja huippumallit sekä näyttelijättäret suosivat sitä myös. Laukku näyttää todennäköisesti vaan paremmalta kun se ikääntyy. Mulberryllä on uskomattoman hyvä asiakaspalvelu, eivät keskity palvelemaan venäläisiä ja aasialaisia kun sinne menee ;)
Alma on jakkupukuleidimäinen, minun 55v äiti käyttää sitä :D
Minusta Korsilla on hauskat ja laadukkaat laukut, olen käyttänyt kahta Korsia nyt viime aikoina, toinen pirtsakka fuksian värinen olkalaukku piristää nyt synkkänä vuodenaikana. Vuittonit ovat kaapiston perällä, yksi monogramminen ja yksi ruskearuutuinen damier, ne tuntuu vaan niin tylsiltä juuri nyt =))
Olen ihmetellyt sitä miksi niin moni vaatemaultaan "sekavatyylinen" tai aikuispissismäinen ostelee näitä leidilaukkuja kuten Chanelin kaikki tikatut mallit, Vuittonin Almat? Lopputulos on vain jotain sieltä naurettavan ja säälittävän väliltä.
LV Alma saa monet näyttämään tosi persjalkaisilta just sen takia kun se levenee alaspäin malliltaan! :-D Kukaan ei ota tätä huomioon laukkua ostettaessa?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:26"]
Eikö nämä Vuittonit ole vähän liian tätien, lentoemäntien ja kosmetologien tyylisiä laukkuja?
[/quote]
Eli viekää nyt ne veronpalautusrahanne jonnekin muualle kuin Luiskan Vuiskalle, ellette sitten ole tätejä, lentoemäntiä tai kosmetoloogeja? : D
Vastaako tähän muut kuin kyseisiä laukkuja haukkuvat?
ap
Alexa on hienon mallinen laukku ja kun sen saa olallekin, Korseja saa siihen samaan hintaan pari erilaista plus lompakon.
Itse valitsisin Saint Laurentin laukun, tai Celinen.
Ap vois pysyy lestissään ja ostaa tasoisensa laukun. Ei mikään duunari, veikkään lähäri, tarvii mitään vuittonii ja mulberryy. Eiks hm laukku käy sulle?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:21"]
Ap vois pysyy lestissään ja ostaa tasoisensa laukun. Ei mikään duunari, veikkään lähäri, tarvii mitään vuittonii ja mulberryy. Eiks hm laukku käy sulle?
[/quote]
Täähän täältä puuttuikin. Eli kaikki pysyköön vaan kastissaan, eiks niin.. ja mikäs oma ammattisi olikaan?
ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:21"]
Itse valitsisin Saint Laurentin laukun, tai Celinen.
[/quote]
Vaikea saatavuus Suomessa. Celinestä pidän. Mutta YSL on minulle tuntemattomampi.
ap
Kirjoittiko ap jo omistavansa Alman kopiona vai miten se olikaan? :)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:31"]
up, mitä mieltä olette Mulberryn Alexasta? Nyt olen kallistumassa siihen. Onkohan kuin arka nahka? Haluan laukun joka kestää jokapäiväistä käyttöä. Muuten ei kannata maksaa kyseistä summaa.
ap
[/quote]
Se sopii varmaan useamman eri asuyhdistelmän kanssa, ja huippumallit sekä näyttelijättäret suosivat sitä myös. Laukku näyttää todennäköisesti vaan paremmalta kun se ikääntyy. Mulberryllä on uskomattoman hyvä asiakaspalvelu, eivät keskity palvelemaan venäläisiä ja aasialaisia kun sinne menee ;)
Alma on jakkupukuleidimäinen, minun 55v äiti käyttää sitä :D
[/quote]
Alma on just sellainen kuin haluat sen olevan. Sen kanssa sopii pellava ja silkki, farkku ja turkis, hörhelöisempi ja minimalistinenkin tyyli. Se on myös oikeiden vaatteiden seurassa hyvin business-like, mutta ei minun mielestäni ole sellainen yksinään. Toki saattaa riippua vähän väristäkin.
Tuosta Vernis-nahan naarmuuntumisesta ja kulumisesta sitten. Henk.koht. olen sitä mieltä, että minkä tahansa laukun tai esineen saa huonoon kuntoon kovakouraisella tms. pidolla. Minä pidän laukkujani huolellisesti, mutta kuitenkin ihan normaalisti. Omassa 8-vuotiaassa mustassa Bayswaterissani on silti yksi pitkä ja leveä raapale, en tiedä mistä se on tullut. Näyttää kuin se olisi avaimella siihen vedetty...
Alma mustana alkaa jo olla niin blogilaukku, sellaiset on Lindalla, Ballerines-Maijalla ja Adalminalla ainakin.
Alma-laukkumalli tehtiin jollekin vanhalle huononäköiselle sukulaisrouvalle jolle piti saada niin pitkä vetoketju laukkuunsa että näkee varmasti sen laukun pohjaan asti kun avaa vetskarin päästä päähän.
Kiilto-Alma in iiihku, siks ku Paris Hiltonillaki on sellanen!!!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:19"]
Vastaako tähän muut kuin kyseisiä laukkuja haukkuvat?
ap
[/quote]
Älä välitä ap, nämä kyseiset laukut ovat niin monen tavoittamattomissa, että pistäähän se harmittamaan kun joku pohtii ääneen tulevia hankintojaan. Sanoin sinulle jo aiemmin tässä ketjussa ja sanon uudelleen, että osta se laukku minkä todella haluat, älä tee kompromisseja. Älä varsinkaan joidenkin av:n rääväsuiden takia.
ap