Louis Vuitton Alma vernis nahkaisena?
Onko kellään? Onko käytännöllinen pm koossa? Saako siihen hihnaa? Itse haaveilen siitä joululahjaksi itselleni. Mietin vain onko tyyliäni (klassinen) ja aikaa kestävä laukku? Mustana haluaisin.
Kommentit (116)
Epi-nahkaisena mielummin ottaisin kuin Vernis, sillä jälkimmäinen on hyvin arka materiaali, ihan jo sormenjäljet näkyvät tosi helposti. Kaunis se kyllä on ehdottomasti! Ja myös keskustan Stockalla on hyvät valikoimat Korsia, Itiksessäkin tosin varmaan jonkin verran.
Harmi että mies ja lapset lähtevät mukaan, ei oikein voi kauaa mallailla laukkuja. =/ Pitää käydä mallailemassa niitä Korsin laukkuja stockalla ja sitten sitä almaa LV:llä. Jos ostaa Korsin laukun niin rahaa jäisi vielä muuhunkin mutta jos ostaa alman niin ainakin on klassinen laukku. Tuleekohan vernis nahkaan helposti naarmuja? Nyt kyllä epi houkuttelisi käytännöllisyyden ja ns. merkittömyyden puolesta. Sen tunnistaa vain LV laukuksi jos tietää jotain laukuista. =)
ap
Ap, hanki se Alma, jos sinulla on sen verran "ylimääräistä" rahaa, pidät mallista ja tunnet, että sille on paljon käyttöä. Sanoisin, että jos hankit jonkun Korsin mallin korvikkeeksi, jää se Alma kaivelemaan joka tapauksessa. Kivaa shoppailupäivää! :)
https://www.google.fi/#q=louis+vuitton+alma+vernis
Sairaan ruma laukku, oikeesti! Osta mieluummin Mulberryn Bayswater.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 23:31"]
[/quote]
Makuasia, musta Mulberryn bayswater on ruma. Mutta en sitä täällä kuitenkaan huutelisi. Kertoo sivistyksen tasosta jos haukkuu..
ap
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 23:35"]
[/quote]
Makuasia, musta Mulberryn bayswater on ruma. Mutta en sitä täällä kuitenkaan huutelisi. Kertoo sivistyksen tasosta jos haukkuu..
ap
[/quote]
Huoh.
Mun mielestän sun kannattaa mennä Vuittonille ja mallata Almaa sekä verniksenä että epinä. Mulla on yksi epinahkaisena, oikeasti harmittaa etten ole ostanut useampaa, kun niiden hinta nousee kohisten.
Olen lyhempi kuin sinä ja mulla on pm koko.
Jos tykkäät Almasta, osta se nyt ja Kors myöhemmin.
Alma on ajaton klassikko, tuskin kadut sen ostoa.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:21"]
Mun mielestän sun kannattaa mennä Vuittonille ja mallata Almaa sekä verniksenä että epinä. Mulla on yksi epinahkaisena, oikeasti harmittaa etten ole ostanut useampaa, kun niiden hinta nousee kohisten.
[/quote]
Niin toivottavasti en kadu!!!! Mietin vain että onko vernis nahkaisena liian merkkiä huutava kun on logollinen? Miten vernis nahka kestää, naarmuuntuuko? Kertooko liikkeessä totuuden jos kysyn vernis nahan arkuudesta. Olen kyllä almassa kallistumassa epiin juuri logottomuuden takia. Ja toisaalta mietityttää vielä se alexa. Se olisi myös aika ihana. Jomman kumman ostan. Hinnat nousee koko ajan ja joka vuosi ja jos lykkään ostosta niin ensi vuonna hinnat voivat olla taas sen pari sataa kalliimmat. Mietin jos ostaisi alexan normaalina ja sen michael korsin mustana. Saisi molemmat. Mustan ja ruskean laukun.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:21"]
[/quote]
Joo, minä maksoin muutama vuosi sitten omasta GM Almastani 1290 euroa, kun nyt laukku maksaa lähes 2000 euroa. :)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:21"]
[/quote]
Niin toivottavasti en kadu!!!! Mietin vain että onko vernis nahkaisena liian merkkiä huutava kun on logollinen? Miten vernis nahka kestää, naarmuuntuuko? Kertooko liikkeessä totuuden jos kysyn vernis nahan arkuudesta. Olen kyllä almassa kallistumassa epiin juuri logottomuuden takia. Ja toisaalta mietityttää vielä se alexa. Se olisi myös aika ihana. Jomman kumman ostan. Hinnat nousee koko ajan ja joka vuosi ja jos lykkään ostosta niin ensi vuonna hinnat voivat olla taas sen pari sataa kalliimmat. Mietin jos ostaisi alexan normaalina ja sen michael korsin mustana. Saisi molemmat. Mustan ja ruskean laukun.
ap
[/quote]
Mun kokemus on se, että käytän epiä enemmän kuin vernistä, se on arempi mahdollisesti.
Toisaalta molempia käytän harvoin, kierrätän laukkuja, jotta kaikki saisivat vuorollaan käyttöä ja mulle on kertynyt niitä vähän jo liikaa:)
Alexaa en ole ostanut, kun niissä oli jnkv laatuongelmia, nyt kai ne tehdään jälleen Briteissä, joten sen pitäisi olla ok.
Olen käynyt mallaamassa kylläkin mutta olen jotenkin aina päätynyt muuhun.
Alexa on kuitenkin kiva, varsinkin kun sinulla on pituutta.
Logot: no niihin voi kyllästyä ehkä helpommin.
Mulla oli innostusta mustaan vernikseen mutta jokin tökki värissä ja hyllyyn jäi.
Tuolla aiemmin tuskailit laukun hankintaa, totta kai voit ostaa, mun mielestä itseään pitää joskus hemmotella, auttaa kummasti arjen raatamisessa:)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:21"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mun kokemus on se, että käytän epiä enemmän kuin vernistä, se on arempi mahdollisesti.
Toisaalta molempia käytän harvoin, kierrätän laukkuja, jotta kaikki saisivat vuorollaan käyttöä ja mulle on kertynyt niitä vähän jo liikaa:)
Alexaa en ole ostanut, kun niissä oli jnkv laatuongelmia, nyt kai ne tehdään jälleen Briteissä, joten sen pitäisi olla ok.
Olen käynyt mallaamassa kylläkin mutta olen jotenkin aina päätynyt muuhun.
Alexa on kuitenkin kiva, varsinkin kun sinulla on pituutta.
Logot: no niihin voi kyllästyä ehkä helpommin.
Mulla oli innostusta mustaan vernikseen mutta jokin tökki värissä ja hyllyyn jäi.
Tuolla aiemmin tuskailit laukun hankintaa, totta kai voit ostaa, mun mielestä itseään pitää joskus hemmotella, auttaa kummasti arjen raatamisessa:)
[/quote]
Mukava ja kaiken kattava vastaus. Kiitos sulle. Ja joo aion nyt hemmotella itseäni. =)
ap
Yön yli nukuttuani mietin yhä laukkua. Miten perustella itselleen,että on oikeus käyttää itseensä rahaa. Olen aiemmin ollut oikea shoppialija ja nyt tuntuu että kaikki ostokset tuo morkkiksen. Pienikin paitaostos ym mietityttää kauan. Miten sitten noin kallis laukku. Mistä tämä kertoo? Tavallaan en tarvitse mitään mutta haluaisin jotain ostaa itselleni joululahjaksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:42"]
Minulla on kyseinen laukku Vernis-nahkaisena ja kadun että ostin sen, koska Epi olisi ollut parempi vaihtoehto. Siinä on jatkuvasti sormenjälkiä. Minulla on se isompi GM-koko, olen 176 cm ja korkokengillä 10 cm vielä pidempi joten se koko näyttää hyvältä minun mittasuhteilla. Jos olisin lyhyempi niin olisin ottanut sen PM:n. Sitten ikävämpään juttuun: ulkomaisella ystävälläni on sama laukku, hän asuu vielä kylmemmillä seuduilla kuin me täällä, ja hänen laukun pinta alkoi halkeilemaan pakkasella. Ikävä kyllä kiiltonahka ei kestä pakkasta, ja näinollen kannattaa välttää myös kiiltonahkaisia kenkiä kun asteet miinuksella.
[/quote]
Kestääkö epi nahka paremmin pakkasta? Haluan ostaa laukun, joka tulee käyttöön.
[/quote]No joo. Näyttää ihan mun mummoni kassille.
Minulla on kyseinen laukku Vernis-nahkaisena ja kadun että ostin sen, koska Epi olisi ollut parempi vaihtoehto. Siinä on jatkuvasti sormenjälkiä. Minulla on se isompi GM-koko, olen 176 cm ja korkokengillä 10 cm vielä pidempi joten se koko näyttää hyvältä minun mittasuhteilla. Jos olisin lyhyempi niin olisin ottanut sen PM:n. Sitten ikävämpään juttuun: ulkomaisella ystävälläni on sama laukku, hän asuu vielä kylmemmillä seuduilla kuin me täällä, ja hänen laukun pinta alkoi halkeilemaan pakkasella. Ikävä kyllä kiiltonahka ei kestä pakkasta, ja näinollen kannattaa välttää myös kiiltonahkaisia kenkiä kun asteet miinuksella.
Vernis muuten naarmuuntuu aika rumasti, ja tummassa sellaisessa näkyy lisäksi sormien jäljet ja vaaleaan sellaiseen tarttuu väriä esim. farkuista, tuoleista, laukun kylkeen sijoitetusta toisesta laukusta, printit lehdistä jne. Olen nähnyt tutulla vaalean vernis-lompakon jossa jonkun lehden kirjaimet tarttunut kylkiin eivätkä lähde irti.
Nuo Alma-rouvamalliset laukut näyttää aika hassuilta ja kömpelöiltä (EPÄTRENDIKKÄILTÄ suoraan sanottuna!) niillä nuorilla bloggaajilla :D
Laukku on epäkäytännöllisen mallinen koska sinne saa tavaraa vain pohjalle, ja jos laukku alkaa pömpöttämään sivuilta niin vetskari menee kippuralle --> rikki.
http://gma.yahoo.com/blogs/abc-blogs/cyber-monday-avoid-knock-off-designer-bags-online-122649722--abc-news-lifestyle.html