Kummin on oikein? Vaaleampi meikkivoide vai vähän tummempi meikkivoide?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voitteko suositella ikääntyvälle iholle kosteuttavaa ja medium peittävää meikkivoidetta?
Ap
Alueen Brooke moussemeikkivoide tosi hyvä. I.t coameticsin CC-voide myös. Mineraalimeikeistä Alima Pure.
Lauren Brooke siis, autocorrect iski.
Ja sun kuvaus väreistäsi vaikuttaa siltä, että en menisi luonnon ihonväriä tummempaan suuntaan vaan sama tummuus tai vähän vaaleampi.
Liian vaalea tekee nukkemaisen vaikutelman. Tummempi on parempi.
Kait se on sokkarille mentävä. Siellä parempi valaistus mitä Kicksissä. Vähän arveluttaa enää netistä tilalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kait se on sokkarille mentävä. Siellä parempi valaistus mitä Kicksissä. Vähän arveluttaa enää netistä tilalla.
Ap
Jos Pk-seudulla olet niin TwistBe niminen liike on myös hyvä vaihtoehto. Ainakin jos luonnonkosmetiikka kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos Pk-seudulla olet niin TwistBe niminen liike on myös hyvä vaihtoehto. Ainakin jos luonnonkosmetiikka kiinnostaa.
En asu Pk seudulla ja ei asiaa sinne nyt korona aikaan.
Ap
Niin, se oikea vaihtoehtohan on pyrkiä löytämään mahdollisimman lähellä omaa ihonsävyä oleva. Mitä peittävämpi meikkivoide, sitä vähemmän se antaa anteeksi värieroa. Moni meikkivoide toki tummuu hiukan varsinkin rasvoittuvalla iholla ja silloin sen on syytä olla hiukan vaaleampi. Tai sitten ongelmana voi olla, että kaula ja kasvot ovat eri paria ja silloin pitää pyrkiä kompromissiin: ei paljon liian vaalea/tumma kumpaankaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vähän vaaleampi jos noista pitää valita. Kaulan ihon väriin sulautuva.
Meikkivoide kuuluu levittää myös kaulalle.
Mä kävin ostamassa täydellisesti ihon sävyyn sopivan meikkivoiteen. Kyllä kannatti. Tosin satsasin laatuun ja päätin että käytän vain juhlissa.
Arkena käytän bb voidetta. Niitä on 2, toinen jäänyt käyttämättä kun liian tumma, ja toinen hitusen liian vaalea. Nyt tajusin srkoittaa näitä yhteen, jolloin sävy juuri sopiva. Tuotteet on eri merkkiä, mutta sekoittuu hyvin. Kannattaa kokeilla jos itsellä kaappiin jäänyt hutiostoksia.
Joskus aiemmin kyselinkin, kokeilen uudestaan. Onko kukaan löytänyt mistään Misshan bb-voidetta, tuntuu olevan joka paikasta loppu haluamassani sävyssä. Ulkomailta jos tilaa, niin lätkäistään tuntuvat postikulut päälle 10-15.
Vierailija kirjoitti:
Kun mulla vaaleampi meikkivoide on punertava ja taas tummempi meikkivoide on kellertävä....en oikein tiedä kumpi on parempi. Vaalea on Kicksistä ostettu ja myyjä katsoi ranteeseen oikein sävyn. Tummemman olen tilannut itse netistä meikkiblogin suosittelemana.
Ap
Sekoita niitä keskenään, jos toinen tuntuu liian vaaleaslta ja toinen liian tummalta.
tummempaa on helppo vaalentaa sekoittamalla siihen vähän tavallista kasvovoidetta, siksi ostan aina mielummin vähän liian tummaa, siitä voi itse sekoitella kulloiseenkin rusketustasoon sopivan voiteen. Hieman tummempi on minusta parempi kuin liian vaalea, ainakin omalla naamalla, mutta ehkä se riippuu ihmisestä.
Olen aina käyttänyt meikkivoidetta (Joe Blasco tai Max Factor) vain peittämään tummia silmänalusia. Nykyään käytän vain nenän vieressä silmänurkissa ja häivytän huolella. Minulla on hyvä aurinkopuuteri ja poskipuna, joilla saa väriä kasvoihin.