Lähikaupan myyjä vastaa kysymyksiinne
Kommentit (11)
Tykkäätkö työstäsi? Oletko hakeutunut alalle vai ajautunut? Tyydyttääkö palkka?
Tunnetko useimmat asiakkaasi eli siis ainakin naamatuttuja? Miten koet sen, että ihmiset juttelee niitä näitä siinä kassalla?
Kysytkö, "tahdotko kuitin?"
- Yleensä oletan ettei asiakas ota kuittia ellei osta sitten yli 50 eurolla. Tämä näkyy siinä, että asiakas kävelee suoraan pakkaamaan ottamatta kuittia. Toki tarjoan sen ojentamalla tai joskus harvemmin kysymällä "kuittia?" Yleisesti ottaen 90% ihmisistä jättää sen ottamatta joten heitän roskiin.
Entä kysytkö, "pannaanko pakasteet pieneen pussiin?"
- En kysy pakasteista mitään. Asiakas saa pussittaa ne itse pikkupussilla jos haluaa. Pienmyymälöissä on kädet täynnä kaikkea muutakin, kassalla kerkeää juuri ja juuri piipahtaa purkamassa jonon pois ja sitten täytyy mennä jatkamaan. Pussit ovat tarjolla kassan päädyssä jos joku niitä haluaa.
Tykkäätkö työstäsi? Oletko hakeutunut alalle vai ajautunut? Tyydyttääkö palkka?
- Rakastan työtäni. Se on monipuolista. Hakeuduin alalle ihan kutsumuksesta. Olen pienestä asti halunnut olla töissä kaupassa. Palkka on mikä on, se vaihtelee nettona 1200-2000 euroon. Parempina kuukausina enemmän :-)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:32"]
Tunnetko useimmat asiakkaasi eli siis ainakin naamatuttuja? Miten koet sen, että ihmiset juttelee niitä näitä siinä kassalla?
[/quote]
Tunnen ja tiedän. Asiakkaista tulee kuin iso perhe. Heidän takiaan työtä jaksaa päivästä toiseen. On mukava vaihtaa kuulumisia ihmisten kanssa ja jutella niitä näitä. Te teette päivästä paremman.
Oletko Lähikaupan tyttö, kuten siinä biisissä?
Arvioitko asiakkaiden ruokatottumuksia ostosten perusteella? Lähikaupoistahan yleensä haetaan lähinnä jotain pientä ja usein epäterveellistäkin.
Onko jauheliha tänään tarjouksessa?
Oletko joutunut väkivaltatilanteeseen?
onko -30% tuotteita paljon nyt hyllyssä? pitäisi ostaa itsenäisyyspäivän yli ruokaa ja rahaa ei ole tolkuttomasti :(
Miksi pullonpalautuskone on melkein aina rikki?
Kysytkö, "tahdotko kuitin?" Jos kysyt, oletko saanut ohjeen tehdä niin? Minua hämmästyttää tämä yleistynyt tapa.
Entä kysytkö, "pannaanko pakasteet pieneen pussiin?" Siis nimenomaan pieneen, vaikka asiakkaalla olisi 4 litran jätskipakettia. Tämäkin tuntuu olevan vakiofraasi kassoilla nykyään.