Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi laittaa parempaa ruokaa, sinä vai äitisi?

Vierailija
26.09.2020 |

Usein kun kuulee että äidin laittamaa ei mikään peittoa!

Minun äitini on aina laittanut hyvää ja monipuolista ruokaa, mutta täytyy sanoa että koen olevani parempi kokki nyt 28-vuotiaana. Äitiäni puolustan kuitenkin sanomalla että minä kasvoin ja opin kokkaamaan nyt internetin aikana, joten varustuksiini on kuulunut kaikki maailman ruoanlaittoon liityvä tieto miljoonista resepteistä ammattikokkien "salaisiin" vinkkeihin ja ihan kulinaristiseen tieteeseen perustuviin nikseihin. Äitini taas oppi ruoanlaittonsa 80- ja 90-luvun keittokirjojen avulla. Lähtökohdat eivät siis olleet ihan reilut.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt äitini ehdottomasti. Ihania laatikkoruokia, patoja, karjalanpaistia, paistettua kalaa, lihapullia jne. Aina oli paljon juureksia, vihanneksia ja salaatteja. Ja jälkiruoaksi marjasoppaa tai puolukkapuuroa. Itsepoimittuja marjoja. Kaikki 5 lasta ja isä poimimassa mukana. Ja kahvit, mehut, voileivät, pullat tietenkin. Loppupiristyksenä lähijärvessä uiminen. Tämä taisi mennä nyt vähän nostalgian puolelle ja aiheesta pois. Anteeksi.

Vierailija
22/28 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli ennen hyvä kotikokki. Mutta nyt melkein kasikymppisenä tuntuu jotenkin menettäneen taitonsa. Toki isän ja äidin ruokarajoitteet, kuten ei punaista lihaa, ei sokeria, ei voimakkaita mausteita, monia ruoka-aineita on kielletty närästävän vaikutuksen vuoksi ja muutama allergia päälle, rajoittavat ruokavaliota roimasti. Äiti ei ole oikein osannut mukauttaa ruoanlaittoa näihin rajoitteisiin. Ruoka on varmasti terveellistä, mutta täysin mautonta.

Minä olen ruoka-alan ammattilainen, joten ei meitä voi verratakaan oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet ovat perinteisesti parempia kokkeja niin sanon että minä. Äitini tekee ehkä parempaa ns. ”kotiruokaa” lähinnä koska itse en sellaista juurikaan tee, ja hän on minua parempi leipomaan kaikkea paitsi leipää.

Vierailija
24/28 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, koska pidän ruoanlaittoa tylsänä.

Vierailija
25/28 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Slow food, lähi ja luomu ja hävikin vähentäminen ovat lähellä sydäntä. Äiti...no, keksi salmiakkisilakan ja umpioidun lohen kookosmaidossa, muuten kokkaa 1970-lukua.

Vierailija
26/28 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla mummojen ja mutsien reseptejä tallessa?   Olen mies ja itselläni ne on. Tosin lähinnä leipomiseen. Itse syntynyt 76 ja kauppojen valikoimat on mutseilla ollut vähän suppeamat siihen aikaan. 

Minulla on edesmenneeltä mummolta tallessa muutama resepti leivonnaisista, joita lapsuudessa sain mommolassa syödä. Kivaa että voi itsekin jatkaa perinnettä ja tehdä noita nostalgisia leivonnaisia välillä. N32

Vierailija
27/28 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että minä. On äidinkin ruuat ihan hyviä, mutta hänellä ei ole mitään intohimoa ruuanlaittoon ja minä taas tykkään kokeilla kaikkea uutta ja teen monipuolisemmin ruokaa. Äiti tekee usein vain samoja perusruokia jotka maistuvat perusruuilta. 

Pakko lisätä tähän omaan viestiini vielä, että jouluruokien laitossa jään kyllä äidille kakkoseksi! Äidin jouluruuat ovat parhaita.

Vierailija
28/28 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kumpikaan ei ole koskaan oikein varsinaisesti laittanut tuokaa, valmista ollaan aina syöty ja useimmiten ulkona. Sanon kuitenkin että minä, koska olen meistä ainoana jäljellä eikä äitini enää laita yhtään mitään.

Mummoni on kyllä edelleen todella hyvä leipomaan. Ruokaa sekään ei juuri itse laita.