Miltä tuntuu abortti?
Siis nyt on tosi kinkkinen paikka,
meillä on kolme lasta joista kaksi ovat vielä suht pieniä ja nyt sitten tapahtui sellainen vahinko jota en halua. Ehkäysy petti ja ollaan raskaana taas.
Tilanne on se että järki sanoo että nyt on abortin paikka koska en jaksa tätä lasten kanssa välillä nytkään niin miten ihmeessä ottaisin yhden lisää? Lisäksi olen ollut kotona kohta 5 vuotta ja töihinkin täytyisi palata joskus.
Olen ihminen joka omistautuu asialleen täysin joten en varmasti voisi laittaa hoitoon 1-vuoden enkä vielä edes 2 -vuotiaana eli edessä olisi noin 8-vuotta kotona oloa. Pinna kireänä ja pahalla tuulella tuskin kukaan on hyvä äiti ja sitä olisi sitten tiedossa raskausaika + mitä se vauvva ikinä tuokaan mukanaan...
Kertokaa pliis mitä siinä abortissa tapahtuu ja miten sen asian kanssa elää eteenpäin.
Lessoille ja muille hörhöille tiedoksi etten teidän kommentteja kaipaa...
Kommentit (48)
Joo olen nähnyt ja ameebalta se mulkosilmineen enemmän näyttää kuin ihmiseltä. Todella kuvottavan näköinen siellä kohdussa lilluessaan.
Ja sen 12 viikon jälkeen ei tehdä kuin painavan syyn takia.
Jos siis nainen huomaa olevansa raskaana vkolla 6, hänet pistetään odottamaan 6 viikkoa, ennen kuin saa abortin??!!
Voi päivää...
Vierailija:
Jos siis nainen huomaa olevansa raskaana vkolla 6, hänet pistetään odottamaan 6 viikkoa, ennen kuin saa abortin??!!
Voi päivää...
Silloin odotettiin viikolle 12, jolloin kuulemma saadaan paremmin " kaikki" ulos. Helpompi imuroida kuin pienempi alkio.
Vierailija:
Joo olen nähnyt ja ameebalta se mulkosilmineen enemmän näyttää kuin ihmiseltä. Todella kuvottavan näköinen siellä kohdussa lilluessaan.
Itse olen tehnyt abortin, enkä todellakaan ole päässyt asian yli, enkä missään nimessä voi " suositella" kenellekään, joka yhtään on kahden vaiheilla päätöksineen.
jos kyseessä kaavinta,. Mullekin tehtiin kaavinta. Henkisesti oli vaikeeta mulle se, että mies lähti ja jäin yksin asian kanssa 22v opiskelija..Nyt oon löytänyt elämäni miehen ja saimme juuri vauvan.
Vierailija:
Silloin odotettiin viikolle 12, jolloin kuulemma saadaan paremmin " kaikki" ulos. Helpompi imuroida kuin pienempi alkio.
Ihan sama, jos " silloin ennen" tehtiin noin.
Kun sulla nyt näkyy olevan tietokone ja ilmeisesti nettikin, koitahan vaikka päivittää noita sun " tietojasi" pikkaisen!
Apua...
ei päässyt asiaa hoitaan helsingissä ennen vkolla 12, vaikka todettiin jo vkolla 8!!!Oli niin täyttä ja leikkausvuorojonoon vaan!Yksityiselläkin oli täyttä, mutta pääsin sinne sentään vkolla 10 hoitaan asian.
Vierailija:
Vierailija:Silloin odotettiin viikolle 12, jolloin kuulemma saadaan paremmin " kaikki" ulos. Helpompi imuroida kuin pienempi alkio.
Ihan sama, jos " silloin ennen" tehtiin noin.
Kun sulla nyt näkyy olevan tietokone ja ilmeisesti nettikin, koitahan vaikka päivittää noita sun " tietojasi" pikkaisen!
Apua...
Jos tiedät kirurgisen kaavinnan oleellisesti muuttuneen, niin kerro ihmeessä.
Ymmärrän tilanteesi TÄYSIN.
Itselleni tehtiin abortti viikko sitten jolloin raskausviikkoja oli tasan 6.
Ensin sain polilla mifegyne-pillerin ja kahden päivän päästä laitoin KOTONA 4 cytotec-tablettia emättimeen ja samalla otin kipulääkkeen, niinkuin sairaalassa neuvottiin, eikä aikaakaan, kun vuoto jo alkoi, eikä se edes pahemmin sattunut, ja vuotoa ei kestänyt kuin vajaan viikon.
Täällä päin saa tehdä kotona itse tuon toimenpiteen, jos on yksi alatie-synnytys takana. Eivät edes ehdottaneet, että tulisin sairaalaan toimenpiteeseen.
Jälkitarkastus on parin viikon päästä.
Ja huojentunut olo on minullakin.
Väännetäänpä nyt vielä kerran..
Ketjussa on virheellistä tietoa: Aborttia EI TEHDÄ YLEENSÄ VIIKOLLA 12, VAAN MAHDOLLISIMMAN PIAN. Ymmärsitkö?
Ja syy, miksi abortin tekoa odotettaisiin viikolle 12 on se, että isompi sikiö on helpompi imuroida.
Mutta: NYKYÄÄN ON KÄYTÖSSÄ LÄÄKKEELLINEN KESKEYTYS. Sitä käytetään nimenomaan PIENIVIIKKOISTEN SIKIÖIDEN abortointiin. Ja se tarkoittaa todellakin ALLE 12 VIIKOISTA.
Nykyään ei siis odotella " huvikseen" raskauden etenemistä viikolle 12 asti, vaan LÄÄKETIEDE ON KEHITTYNYT.
Ymmärrätkö nyt mistä oli kyse?
Vierailija:
Väännetäänpä nyt vielä kerran..Ketjussa on virheellistä tietoa: Aborttia EI TEHDÄ YLEENSÄ VIIKOLLA 12, VAAN MAHDOLLISIMMAN PIAN. Ymmärsitkö?
Ja syy, miksi abortin tekoa odotettaisiin viikolle 12 on se, että isompi sikiö on helpompi imuroida.
Mutta: NYKYÄÄN ON KÄYTÖSSÄ LÄÄKKEELLINEN KESKEYTYS. Sitä käytetään nimenomaan PIENIVIIKKOISTEN SIKIÖIDEN abortointiin. Ja se tarkoittaa todellakin ALLE 12 VIIKOISTA.
Nykyään ei siis odotella " huvikseen" raskauden etenemistä viikolle 12 asti, vaan LÄÄKETIEDE ON KEHITTYNYT.
Ymmärrätkö nyt mistä oli kyse?
Vaikuttaisi siltä että itse et ymmärtänyt. En puhunut sanallakaan lääkkeellisistä keskeytyksistä, vaan nimenomaan kirurgisesta kaavinnasta, joita toki vieläkin tehdään. En usko sen olennaisesti muuttuneen, vaan mikäli kaavinta tehdään, niin ymmärtääkseni potilasta odotutetaan aina viikolle 12, jolloin sikiö helpommin imuroitavissa. Ja tuon ikäisellä todellakin jo kädet ja jalat suihkii eri suuntiin.
sikiö mahassasi menisi varmasti mielummin 1v. päiväkotiin ja valitsisi elämän.
monet menevät 1v. päiväkotiin ja viihtyvät siellä. tämä palsta antaa aivan vääristyneen kuvan päiväkodista.
kummatkin lapseni viihtyvät todella hyvin päiväkodissa. synnyttäisit lapsen ja laittaisit hänet 1v. päiväkotiin.
en ymmärrä miten kahden lapsen äiti voi tapattaa kolmannen lapsensa.
katumus saattaa tulla todella voimakkaana myöhemmin.
Ja minä itse en voi laittaa alle 3-vuotiasta muiden kasvatettavaksi latokseen, parempi ettei synny ollenkaan jos en sitten jaksa hoitaa. Eikä se siellä pk:ssa koko vuorokautta ole ja kasvaa SE niin isoksikin että menee kouluun ja haluaa harrastuksia mihin kuskata jne. sanonko sitten että voi kun väkisin piti sinut synnyttää niin et saa samoja asioita kuin muut kun ei aikaa riitä?
Samalla voi miettiä pienipalkkaisena että onko varaa rahoittaa noita etuuksia? Paljonkos maksaa kolmen leikki-ikäisen päivähoito? Taitaa olle vajaat 300¿ täällä pk-seudulla ja me ollaan väliin putoajia eli just niillä rajoilla ettei tukia saada. Lisäksi olen ruumiillisesti raskaassa yö työssä josta pidän mutta laittaa jo nyt miettimään miten jaksaa herätä? Ja miten mukavaa miehelle viedä kolme taaperoa hoitoon ja yrittää keretä 7 aamulla töihin. Helpompaa kahden kanssa. Sitten on tietenkin tuo koululainen joka nyt jo jää ajallisesti paljosta huomiosta paitsi kun pienemmät syö aikaa.
Tarttis ostaa isompi auto että koko perhe mahtuu kyytiin jne.
Ihan oikeasti ette pysty syyllistämään noilla murhaaja provoilla olen ehkä hiukan liian älykäs noin lapselliseen herjaan.
Minä kyllä itse alkiona miettisin näin että älä synnytä minua koska sinä et pysty minulle edes perusturvaa antamaan vaan hylkäät päiväkotiin joka päivä.
Täydellisellä omistautumisella tarkoitan todella sitä.
Lääkkeillä tehtynä abortti tuntui siltä kuin pingispallo ois tipahtanut housuihin. Sen jälkeen RUNSASTA vuotoa pari viikkoa. Jälkitarkastusta mulla ei ainakaan ollut, mutta abortista jo kolmisen vuotta aikaa, joten kaikki varmaan onnistui! Kaavinta pitää tehdä jos kaikki raskausmateriaali ei ole tullut ulos.
Vierailija:
Ihan oikeasti ette pysty syyllistämään noilla murhaaja provoilla olen ehkä hiukan liian älykäs noin lapselliseen herjaan.
Minä kyllä itse alkiona miettisin näin että älä synnytä minua koska sinä et pysty minulle edes perusturvaa antamaan vaan hylkäät päiväkotiin joka päivä.
Täydellisellä omistautumisella tarkoitan todella sitä.
Mikäli et ole täysin varma päätöksestäsi, mitä et ole kun täältä tarvitset pönkitystä, niin pidä lapsi. Vaikka saisit mitä tukea ja kannustusta tahansa niin lopulta sinä yksin kannat päätöksestäsi taakan. Kannustajat unohtavat asian, mutta sinä tulet muistamaan sen aina. Mieli ei unohda, eikä keho.
Mikäli taas olet varma päätöksestäsi ja tarpeeksi vahva luonne, niin mikään ei estä sinua eliminoimasta sikiötäsi.
Nyt päätöksen tekeminenkin on helpompaa ja taidan varata ma ajan sinne lääkärille.
Kyllä se varmaan henkisesti kolahtaa mutta realiteettejä on ihan tarpeeksi aborttiin. Mies tukee ja ymmärtää päätöstäni oli se kumpi tahansa.
Murhatkaa ja tappakaa te ihan rauhassa ei siitä kuin teidän aikanne kulu:D Miten uskovaiset ihmiset ovat niin ahdistuneita etteivät pysty muiden päätöksiä ymmärtämään. Katsokaa lessut niitä dokkareita muiden elämästä elämästä sieltä telkusta- ai niin sehän on teiltä kiellettyä!!! Tynnyrissä on vähän huonoa ymmärtää muiden lähtökohtia.
Vierailija:
Nyt päätöksen tekeminenkin on helpompaa ja taidan varata ma ajan sinne lääkärille.
Kyllä se varmaan henkisesti kolahtaa mutta realiteettejä on ihan tarpeeksi aborttiin. Mies tukee ja ymmärtää päätöstäni oli se kumpi tahansa.
Murhatkaa ja tappakaa te ihan rauhassa ei siitä kuin teidän aikanne kulu:D Miten uskovaiset ihmiset ovat niin ahdistuneita etteivät pysty muiden päätöksiä ymmärtämään. Katsokaa lessut niitä dokkareita muiden elämästä elämästä sieltä telkusta- ai niin sehän on teiltä kiellettyä!!! Tynnyrissä on vähän huonoa ymmärtää muiden lähtökohtia.
Ymmärrän kyllä ihan hyvin perustelut, epävarmuudet ym. muut, enkä sinänsä ole aborttia vastaan. Sen lisäksi että abortin vastustajat ovat kiihkeän fanaattisia haukkuessaan murhaajaksi, niin myös puolustajat suhtautuvat joskus vähän liian löysin rantein. Minusta on tärkeää muistuttaa että jos sattuu olemaan kovin herkkä luonne niin abortti on sen luokan asia, että herkän ihmisen voi olla erittäin vaikea selvitä asiasta. Voi seurata vakavaakin masennusta yms., erityisesti nuorilla.
Sen vuoksi halusin tähdentää sitä että päätöksen on oltava täysin oma. Ihminenhän aina haluaa tukea päätökselleen, oli se sitten kumpi hyvänsä, ja molempiin päätöksiin varmasti löytyy tukijoita. Mutta jos tarvitset pönkitystä mielipiteellesi niin se osoittaa että olet epävarma päätöksestäsi.
En ole vielä kenenkään kuullut katuvan syntynyttä lasta, mutta aborttia olen kuullut monenkin katuvan. Tämä on tietysti täysin irrelevanttia tietoa, mutta pohjaankin vain omaan kokemukseeni.
Kukaan muu ei kanna lopullista vastuuta lapsesta tai abortista kuin sinä yksin ja siinä on sitten muiden vaikea lohdutella jos katumapäälle myöhemmin satut.
Vierailija:
Olethan tuohon aikoihin ollut edellisten lastesi kanssa seurantaultrassa, joten tiedät että viikoilla 12 sikiöllä on jo selkeästi pää ja kädet ja jalat jotka viuhuvat ja huiskivat ees sun taas..?