Miten teet sen parhaimman voileipäsi
Oma herkku valmistuu näin: paahtoleippää leivänpaahtimeen ja kanaa/kalkkunaa paistettuna, majoneesia maustettuna mustalla pippurilla ja sitruunamehulla, avocadoviipaleita ja salaattia, mahdollisesti pieniä tomaatinpaloja salaatin joukossa. Nam!
Kommentit (41)
Niin siis keitetty muna, paistettu muna vai uppomuna????
Ruisleipä voidellaan tomaattipyreellä, jonka päälle kasataan runsaasti pirkan chilitonnikalaa tölkistä, tähän ripotellan vähän sokeria päälle. Päällystetään juustolla ja lämmitetään noin 2 minuuttia kunnes juusto on sulanut ja tonnikala kuumaa.
Maustatteko te tomaatit ja kurkut ja paprikat vai laitatteko leivän päälle sellaisenaan?
Itse laitan tomaatin päälle hieman sokeria ja suolaa ja mustaapippuria
Kurkun päälle suolaa ja valkopippuria
paprikan päälle sokeria suolaa ja paprikajauhetta.
Tämä on outo mutta kokeilkaa: paahdettu hapanleipä ja sen päälle rasvaa ja emmenthalviipaleita ja sen päälle banaanin viipaleita. Hyvää on makeaa ja suolaista yhtä aikaa.
karjalanpiirakoita ja mokkapaloja NAMS SLURPS!
Lämmin leipä
Esikypsennetty patonki puoliksi
Sivele niihin sweet babyrays honeychipotle barbaque kastiketta
Päälle Paistettuja kanoja
tomaattia ja juustoraastetta
Uunissa kunnes juusto alkaa vähän ruskistua
Kylmä Leipä
Jälkiuuniruispala
Oivariinia
Kylmäsavulohta
Keitettyä kanamunaa
kurkku
(majoneesia)
Paahdetun ruisleivän päälle vihreää pestoa. Yksinkertaista mutta hemmetin hyvää, opiskeluaikojen suosikki.
Paahdettujen ruispalojen väliin pähkinävoita ja maustekurkkuviipaleita. Nautitaan mieluummin ulkona mustan kahvin kanssa aamupäivällä. Opin tämän isältäni, paitsi että hän hyvin mielellään lisää kokonaisuuteen vielä snapsin, minä en.
Itsetehtyä saaristolaisleipää ja siihen La Motten suolavoita päälle. Muuta ei tarvita
Itsetehtyä saaristolaisleipää ja siihen La Motten suolavoita päälle. Muuta ei tarvita
Patongille andaluusia kastiketta, rucolaa, choritsoa ja goudaa.
Chilin purijoille: hapanleipää paahtimeen, sen päälle jalapenorenkaita etikkaliemessa tasainen kerros. Tämän päälle emmenthal-juustoa (mielellään mustaleimaista). Minuutti mikrossa ja päälle mustaa pippuria. Hyvää on, mutta kannattanee ensin maistaa niitä jalapenoja toiset niistä on aika jytyjä. :-)
Olen tylsimys ja syön aina ruisleipää margariinin ja juuston (5% rasvaa) kera.
Paahtoleivän välissä katkarapuja ja Auran kurkkumajoneesia, salaattia ja keitettyä kananmunaa viipaleina.
Minä laitan paahtoleivälle paljon voita, sinappia, kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia + ripaus sitruunapippuria vielä päälle. Mies aina yökkii vieressä, sen mielestä ällöä mutta itse en tiedä paljon mitään parempaa :D
Paahdettu ruispala/reissumies, paalle vuohenjuustoa, rucolaa ja aurinkokuivattua tomaattia... ai etta, enaa kaksi viikkoa ja paasee Suomeen toteuttamaan taman unelmaleivan!
Paahdettu leipä, mikä vaan käy, oivariinia ja edamia.
Sen harvan kerran kun leipää syön, niin teen bombayn herkkuleipää. Leivän väliin keitettyä ja muussattua perunaa, korianteri-minttu-jne.kastiketta, intialaisia mausteita, tuoretta tomaattia ja sipulia ja kasa cheddaria. Paistetaan pannulla ja painetaan leipiä yhteen. Ihan saiRAAN hyvää!
yks suosikki on ihan vaan margariini, kinkku, juusto, salaatinlehti, kurkku, tomaatti, paprika - leipä :) näitä usein löytyyki jääkaapista ja teen silloin kuin jaksan..
myös kinkku, juusto, muna ja ripaus suolaa on aika vakkari leipä. On ihanaa kun muna on vielä kuumaa ja keltuainen hieman leviää ja juusto vähän sulaa.. mmm
Lämpimistä leivistä lempparein on varmaan seuraavanlainen:
Pellille paahtoleipää, siihen hieman margariinia ja tonnikala + majoneesi sekoitusta. Päälle siivuja juustoa ja uuniin. Ihanaa kun leipä on hieman rapeaa ja juusto sulanut päälle..