Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40 v -naiset: mitä farkkujen jälkeen?

Vierailija
02.12.2013 |

Onko noloa, jos yli 40-vuotias nainen pukeutuu töissä farkkuihin? Kyse on toimistotyöstä, jossa ei tavata asiakkaita. Miehillä pukeutumiskoodi on suorat housut/siistit farkut + kauluspaita.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei bootcut-farkkuja!111

Ne ovat jo aivan out ja näyttävät halvan huorahtavilta Kouvola-housuilta.

Suora lahje on siistin housupukeutumisen a ja o, olipa kyseessä leveä tai pillilahje.

Vierailija
42/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on tonnin merkkifarkut, niin voi käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:39"]

Ei bootcut-farkkuja!111

Suora lahje on siistin housupukeutumisen a ja o, olipa kyseessä leveä tai pillilahje.

[/quote] Laitan tähän esimerkin suorasta sekä bootcutista. Itse suosisin Bootcutia, sen takia koska se antaa muotoa kropalle, ja sen alle sopivat useammat korot. En tiedä mitä nämä Kouvola-housut ovat, mutta sen voin vannoa, että istuvat farkut eivät mene pois muodista.

http://www.levi.com/FI/en_GB/women-jeans/p/044000065

http://www.levi.com/FI/en_GB/women-jeans/p/047020063

Vierailija
44/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin, etten voi ikinä käyttää muita kuin bootcut-farkkuja, mutta nyt kun olen tottunut slim fit- tai skinny-farkkuihin niin en muita taas osaa käyttääkään. Kivat varrellisten kenkien, saappaiden tai nilkkurien kanssa. Joo, ehkä vähän hoikkuutta vaaditaan että saa pillit ängettyä jalkaan.

Täytän tänä vuonna 40 ja aion käyttää farkkuja edelleen, mustat siistit housut ei ole mun juttu kuin hautajaisissa... töissä siis toimistossa jossa ei asiakkaita käy.

Vierailija
45/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kirjoittaa silkkaa asiaa. Jos työpaikan pukeutumiskoodi kerran on siistit farkut ja kauluspaita, niin laitat päälle siistit farkut ja paitapuseron. Mukana kannattaa olla joku sopiva neuletakki tai jakku, jonka voi tarvittaessa heittää päälle.

Vierailija
46/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 18:35"]

-Asusteilla tekee paljon, vaikka olisi ns. "tavalliset" vaatteet päällä, saa asuun tyylikkyyttä lisäämällä silkkuhuivin/koruja tmv. mikä antaa asulle lisää tyyliä.

Joten jos AP:lla on töissä esim. siistit (yksiväriset bootcut) farkut, trikoopaita ja kevyt jakku, niin tuo on aika tylsä asu. Mutta lisäämällä asuun silkkihuivin (jossa voi olla vähän jujua esim. värissä) ja rannekorun niin asu onkin viimeistellyn ja tyylikkään oloinen.

[/quote]

Minusta noilla asusteilla taas saa todennäköisesti ihan nuorekkaasta asusta tanttamaisen näköisen. Jonkun tyyliin toki sopii, mutta itse en noin naisellista laittaisi ikinä. MInulle yksinkertaisempaa linjaa, ja juju tulee vaatteiden vahvoista väreistä ja hyvästä istuvuudesta, ei "krumeluureista".

Vierailija
47/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 v ja käytän farkkuja. Jalassa tänään Leviksen curved fit, bootcuttina.

Joskus kyllä mietityttää, että pitäiskikö vaihtaa tyyliä, mutta kun istun tietokoneen ääressä koko päivän niin ihan sama mitä on jalassa.

Vierailija
48/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi kysyä tällästä edes..? Pelkäätte pukeutumista noin paljon...? TÄH?

Vierailija
49/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:50"]

Ei bootcut-farkkuja!111

[/quote] Laitan tähän esimerkin suorasta sekä bootcutista. Itse suosisin Bootcutia, sen takia koska se antaa muotoa kropalle, ja sen alle sopivat useammat korot. En tiedä mitä nämä Kouvola-housut ovat, mutta sen voin vannoa, että istuvat farkut eivät mene pois muodista.

[/quote]

Ylempi linkki edustaa hyvää lahjemallia. Se ei ole bootcut vaan aivan hintsusti alaspäin levenevä, jonka pointti on nimenomaan se, että se näyttää optisesti suoralta. Jos puntti on leikattu aivan suoraksi, se näyttää helposti alaspäin kapenevalta. Kyseessä ei kuitenkaan ole bootcut.

Sen sijaan alempi linkki edustaa huorahtavaa, selkeästi alaspäin levenevää mallia, aitoa bootcutia ja on aivan kouvola. Noissa farkuissa voi mennä lähiöbaariin laulamaan karaokea ja murehtimaan muiden yt-uhan alla olevien kanssa.

Työpaikalla ei ole pointti olla "kurvikas", ei ainakaan niissä paremmissa paikoissa. Niissä tietty neutraalius ja oman arvon tunteminen on juttu. Ei suinkaan se, että yrittää tehdä itseään kurvikkuudellaan tykö työkavereille tai asiakkaille.  juuri tietty itsekuri ja sen viestiminen myös pukeutumisella erottaa johtoporraspotentiaalin niistä muista. Kurvikkuuden viestittäminen edustaa aivan päinvastaista.

Vierailija
50/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:51"]

lyhyesti vastauksena kysymylseesi: mustat housut.

Aina tyylikkäät.

[/quote]

Väärin, mustat housut ovat tyylikkäät vain silloin kun ne ovat istuvat ja laadukasta kangasta! Esimerkiksi mustat sukkahousuihin takertuvat housut ja/tai takapuolesta kiiltelevät, ovat kaikkea muuta kuin tyylikkäät.

Vierailija
51/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalle naiselle ei ole soveliasta pitää farkkuja. Pitkä hame sopii.

Vierailija
52/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 10:00"]

Ei bootcut-farkkuja!111

[/quote]

Ylempi linkki edustaa hyvää lahjemallia. Se ei ole bootcut vaan aivan hintsusti alaspäin levenevä, jonka pointti on nimenomaan se, että se näyttää optisesti suoralta. Jos puntti on leikattu aivan suoraksi, se näyttää helposti alaspäin kapenevalta. Kyseessä ei kuitenkaan ole bootcut.

Sen sijaan alempi linkki edustaa huorahtavaa, selkeästi alaspäin levenevää mallia, aitoa bootcutia ja on aivan kouvola. Noissa farkuissa voi mennä lähiöbaariin laulamaan karaokea ja murehtimaan muiden yt-uhan alla olevien kanssa.

Työpaikalla ei ole pointti olla "kurvikas", ei ainakaan niissä paremmissa paikoissa. Niissä tietty neutraalius ja oman arvon tunteminen on juttu. Ei suinkaan se, että yrittää tehdä itseään kurvikkuudellaan tykö työkavereille tai asiakkaille.  juuri tietty itsekuri ja sen viestiminen myös pukeutumisella erottaa johtoporraspotentiaalin niistä muista. Kurvikkuuden viestittäminen edustaa aivan päinvastaista.

[/quote]

Voi hyvänen aika, kahvit lensivät sinne ja tänne ja nauru raikaa. Mihin mibnä nämä kurvit laitan, kun töihin lähden? Kaapuun pitää pukeutua jatkossa!

Vierailija
53/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 10:00"]

Ei bootcut-farkkuja!111

[/quote]

[/quote]

Niinhän minä sanoin, että ensimmäinen oli suoralahje. Minusta kummatkin ovat kivoja, mutta tykkään etelä-eurooppalaisten naisten tyylitajusta, joten jäljittelen sitä. Onpa tylsää, että mielestäsi naisen/miehen tulisi pukeutua tylsästi, jotta viestittää olevansa korkeassa asemassa.Itse juuri ihailen niitä naisia, jotka ovat korkeassa asemassa, mutta myös huolehtivat itsestään ja ovat kauniita. Olisi kiva jos Suomessakin opittaisiin, että kauneus ja äly eivät sulje toisiaan pois! 

Vierailija
54/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei farkuissa ole yläikärajaa! Pidät niin kauan kuin haluat. Toimistotyövaatteena menee ihan hyvin.

Itse olen tosin vähän kyllästynyt farkkuihin mutta johan olen niitä pitänytkin melkein putkeen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta noin 30 vuotta!

Olen alkanut ostaa paksuja legginsin tyylisiä housuja ja muita puuvillahousuja. Voin sanoa, että ainakin minua on tämä vaihtelu virkistänyt. Olen lisäksi vähän kyllästynyt farkkumateriaaliin, se kun on aina niin jäykkää ja kovaa elastaanista huolimatta.

Vierailija
55/55 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin epävarma pukeutumisestasi, suosittelen erittäin lämpimästi, että varaat ajan jonkun liikkeen pukeutumisneuvojalle. Heidän palvelunsa on ilmaista, mutta toki oletetaan että ostat sitten jotain heidän ehdottamistaan vaatteista. Kerrot pukeutumisneuvojalle nämä samat asiat ja pyydät häntä ehdottamaan vaikka kahta asukokonaisuutta töihin, mielellään vaikka niin että niitä voi keskenään vaihdella, siis että molemmat puserot sopivat molempien housujen kanssa jne. Esim. siistit farkut ja suorat housut, pari laadukasta puseroa, yksi jakku ja yksi neuletakki sekä asusteet, unohtamatta kenkiä! Toki mekko/hame myös, mutta et tainnut tykätä niistä. Ammattilainen osaa katsoa juuri sinun vartalollesi sopivat, istuvat vaatteet.

Ja nyt varmasti säikähdät ettei sinulla ole ikinä varaa tehdä tuollaisia ostoksia. Ei kerralla olekaan. Otat vinkit vastaan, ja ostat ensin sen, mitä kipeimmin tarvitset ja mihin rahat riittävät. Sitten teet suunnitelman, mitä ostat seuraavasta tilistä, mitä sen jälkeen jne. Näin saat pikkuhiljaa ja lopulta melko nopeastikin siistit työvaatteet. Sitä paitsi nyt on loppualet meneillään, että jos toimit nopeasti ja käy hyvä tuuri, saata saada jo satasella, kahdella koko asukokonaisuuden.

Nyt kun mietin tarkemmin, niin jos kerran miehillä on pukukoodi ja muut naiset eivät pukeudu farkkuihin, unohda ne siistimmätkin farkut töistä. Vaikka ne kylllä moneen työpaikkaan sopivatkin. Mutta siistien farkkujen ja mustien suorien housujen välissäkin on monta sopivaa housuvaihtoehtoa, ja tässä sinua voi auttaa ammattilainen, ellet itse osaa etsiä sopivia.