Rohkenisinko vaatimaan palkankorotusta?
Kommentit (11)
2. Heh, tuo vaihtoehto ei nyt tule kysymykseen. ap
Vaatiminen on aika huono lähtökohta: palkasta neuvotellaan ja sinun pitää pystyä perustelemaan, miksi palkkaasi pitäisi korottaa. Kristallipalloni kertoo minulle, että tuskin saat lisää liksaa.
4. Mä aion perustella vaateeni ja uskoisin perusteiden olevan riittävät. Kristallipallosi taitaa olla hieman pölyn peitossa. ap
Tällaisessa talouden tilanteessa pitäisin pomona sinunlaistasi työntekijää palikkana. Eli vailla minkäänlaista silmää jos kehtaa pyytää palkankorotusta.Lähes joka yrityksessä/kunnassa irtisanomisia,lomautuksia ja hankintojen jäädytyksiä.Mikä on alasi jos näitä ei teillä ole?Muista että hautausmaa on täynnä korvaamattomia...
6. Uhkailetko sinä, vai mitä tuolla hautausmaa vertauksellasi tahdot sanoa? Alallani palkka on kolmiportainen ja mielestäni olen seuraavan tason palkan ansainnut, koska kriteerit täyttyvät. ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:54"]
Vaatiminen on aika huono lähtökohta: palkasta neuvotellaan ja sinun pitää pystyä perustelemaan, miksi palkkaasi pitäisi korottaa. Kristallipalloni kertoo minulle, että tuskin saat lisää liksaa.
[/quote]Itseasiassa mietin tuota sanavalintaa ja arvasin, että joku kielipoliisi siihen tarttuu. Olisiko anelu tai rukoilu tehnyt suuremman vaikutuksen? ap
8. Pikkasen tsemppausta ehkä olisin kaivannut. ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:54"]
[/quote]Itseasiassa mietin tuota sanavalintaa ja arvasin, että joku kielipoliisi siihen tarttuu. Olisiko anelu tai rukoilu tehnyt suuremman vaikutuksen? ap
[/quote]
Pääsääntöisesti työntekijä esittää itselleen palkankorotusta, ei vaadi tai pyydä tai anele sitä. Nykytilanteessa voit toki vaatiakin, mutta kuten joku jo sanoi, nyt on työnantajan markkinat eli toivottavasti sinulla on uusi työpaikka katsottuna.
11. Toki ymmärrän, että työnantajalle on edullisempaa, jos tyytyisin nykyiseen palkkaani, mutta koska he itse ovat luoneet palkkakriteerit, niin miksen saisi huolehtia omasta edustani? ap
Potkut ja joku pitkäaikaistyötön tilalle.