Kiva! Anoppi meni kertomaan tytöllemme...
ettei joulupukkia ole olemassa. Anoppi ollut siis 6.v tyttöni kanssa päivän kun tyttö on flunssassa ja oli mennyt tämmöisen möläyttämään. En ihan tarkkaan ymmärtänyt, miten asia on tullut puheeksi mutta jotain olivat puhuneet joululahjoista ja anoppi oli kysynyt tytöltä, että haluaako lähteä ostamaan hänen kanssaan joululahjoja joku päivä... Voi jestas mikä idiootti. Olen ihan raivona, kyllä 6.v:n mielestäni kuuluu uskoa vielä joulupukkiin tai ainakaan anopin ei pitäisi mitään mennä kertomaan. Tyttö on pettynyt, säälittää tyttöni puolesta kun innoissaan on kirjoittanut joulupukille ja käytiin jopa vähän aikaa sitten katsomassa joulupukkia. Tuntuu, että koko joulu on pilalla. Lapsi on odottanut joulupukin tuloa, ollaan katseltu ikkunasta näkyykö tonttuja ja jouluaattona kaikkein parasta on nähdä lapsen ilme kun innoissaan odottaa pukkia. Tekisi mieli soittaa anopille ja sanoa suorat sanat.
Kommentit (29)
Onpa täällä ankeaa sakkia. Lapsena joulussa oli hienointa se taika ja salaperäisyys, mikä alkaa ensimmäisestä kalenteriluukusta ja huipentuu joulupukkiin. Eikä se joulun taikuus meillä ainakaan loppunut 6-vuotiaana, eikä ole loppunut itseltäni vielä 33-vuotiaanakaan. 89-vuotias mummoni tarkkaili tonttujen jälkiä ja metsän keijuja. Pukki on olemassa kaikille jotka siihen haluavat uskoa. Ankeuttajat jättäköön lapset rauhaan. :p
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:09"]
Meidän kolmasluokkalainen uskoo edelleen pukkiin. Vaikka innoissaan paketoikin meidän muille ostamia lahjoja.
Meillä on aina "autettu" pukkia ostamalla lahjoja jne. Eli heistä on luonnollista että ostamme ja valmistamme lahjoja ja paketoimme ne. Pukki sitten vain jakaa ne lahjat (ja ehkä muitakin hommaamiaan lahjoja).
Pukista ja tontuista ei juurikaan ole puhuttu. Ja isä on ollut jo viimeiset 5 vuotta pukkina. Ja silti nuo lapset tuntuu uskovan satuun.
En ole hennonut väkisten kertoa totuutta. Olen ajatellut että saa uskoa niin kauan kun haluaa. Eiköhän tuo jo tavallaan tiedäkkin että ei pukkia ole olemassa mutta onhan se kiva toivoa jos kuitenkin olisikin olemassa tuollainen "lahaja-automaatti".
Ja ainakin minä ikävöin edelleen joskus sitä lapsuuden "jouluntaikaa". Silloin jännitettiin mitä kivaa saisi lahjaksi. Ja se vapauden tunne kun sai montapäivää olla vain ja nauttia. Ei tehty jatkuvasti töitä kuten muulloin.
[/quote]
eikö juuri eräässä tositosi pitkässä ketjussa palstamammat kilvan kehuneet, että heille riitti joulukuusi tunnelmaksi, eikä kukaan halunnut lahjoja. Ja kukaan ei ostanut kuin villasukat lapsille, sillä joulukuusi ja kynttilät antaa jouluntunnelman. Muuten olet hirveä materialisti.
Mihin se nyt häipyi se pelkän joulukuusen tuoma tunnelma
Höh....joulupukki on satu, johon aikuisetkin jouluna uskoo ja anoppi halusi antaa lapsellekin lahjojen antamisen, valitsemisen ilon ja yhteisen salaisuuden. Olipa kamalaa.
Itse olen kovin yrittänyt meidän eskarille jo antaa mahdollisuuden keksiä totuus....paketoidaan yhdessä serkulle, papalle ja iskälle ja joulupaperit yms on esillä. Mutta usko on kova...askarteli botain minulle jouluksi ja jätti joulukalentwrin viereen, jotta tonttu voi sen hakea ja jouluna sitten tuoda muiden lahjojen mukana. Ei kai tässä auta muu kuin "jäädä kiinni" paketti kädessä :)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:09"]
Meidän kolmasluokkalainen uskoo edelleen pukkiin. Vaikka innoissaan paketoikin meidän muille ostamia lahjoja.
Meillä on aina "autettu" pukkia ostamalla lahjoja jne. Eli heistä on luonnollista että ostamme ja valmistamme lahjoja ja paketoimme ne. Pukki sitten vain jakaa ne lahjat (ja ehkä muitakin hommaamiaan lahjoja).
Pukista ja tontuista ei juurikaan ole puhuttu. Ja isä on ollut jo viimeiset 5 vuotta pukkina. Ja silti nuo lapset tuntuu uskovan satuun.
En ole hennonut väkisten kertoa totuutta. Olen ajatellut että saa uskoa niin kauan kun haluaa. Eiköhän tuo jo tavallaan tiedäkkin että ei pukkia ole olemassa mutta onhan se kiva toivoa jos kuitenkin olisikin olemassa tuollainen "lahaja-automaatti".
Ja ainakin minä ikävöin edelleen joskus sitä lapsuuden "jouluntaikaa". Silloin jännitettiin mitä kivaa saisi lahjaksi. Ja se vapauden tunne kun sai montapäivää olla vain ja nauttia. Ei tehty jatkuvasti töitä kuten muulloin.
[/quote]
eikö juuri eräässä tositosi pitkässä ketjussa palstamammat kilvan kehuneet, että heille riitti joulukuusi tunnelmaksi, eikä kukaan halunnut lahjoja. Ja kukaan ei ostanut kuin villasukat lapsille, sillä joulukuusi ja kynttilät antaa jouluntunnelman. Muuten olet hirveä materialisti.
[/quote]
Kun ne ei ole ne lahjat siinä joulupukissa vaan se henkilö. Mutta sitähän sinä ja kaltaisesi ankeuttajat ette pysty ymmärtämään.
Helvetti! 6v. saakin usko joulupukkiin. Sinkkonenkin sanoo että ämmät ei anna lasten olla lapsia. Sano lapsellesi että mummi valehtelee. Siitäpä saa.
25, en ymmärrä ajatusmaailmaasi. En sitten yhtään. Antaa lapsen uskoa pukkiin niin pitkään kuin vaan haluaa, miksi vängällä mennä pilaamaan toisen ilo??
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:09"]
[/quote]
[/quote]
Kun ne ei ole ne lahjat siinä joulupukissa vaan se henkilö. Mutta sitähän sinä ja kaltaisesi ankeuttajat ette pysty ymmärtämään.
[/quote]
No jos sinun lapsesi on niin vajakki, ettei vielä 6 vuotiaana tajua, että vanhemmat ostaa lahjat ja ne joulupukit kaupoissa yms. ovat leikkiä, ei sille voi mitään.
Mutta kyllä normaali 6v jo aavistaa, että ei pukki ole oikeasti mikään satuolento korvatunturilta.
Voi herranen aika, mikä kalabaliikki. Anoppi paljasti valtiosalaisuuden ja nyt pitäisi sitten selittää kaikki parhain päin. Kummankohan maailma romahti, äidin vai tyttären? Mistä johtunee, että luulen mamman maailman olevan nyt sekaisin. Heti huomenna on varmaan tilattava vähintäin psykiatrin vastaanotto. Ja tytölle oma aika. Sinkkonen on todella sanonut, että lasten pitää antaa olla lapsia pidempään kuin nykyään, mutta kai siihen nyt muutakin kuuluu kuin usko joulupukkiin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:47"]
Minusta ei ole mitenkään erikoista, että eskarilaiset vielä uskovat joulupukkiin, varmaan sen ennen kouluun menoa tai 1-2 luokalla olisin kertonut, ellei ennen sitä itse olisi tajunnut. Muutenkin en olisi kyllä halunnut että anoppi sen kertoo ja muutenkin vielä joulun alla. Lasten pitää saada olla lapsia ja monelle lapselle se joulupukki on oieasti jouluisin tärkeä juttu. Selitin tytölle, ettei joulupukki millään voi tuoda lahjoja kaikille maailman lapsille, ja sen vuoksi myös aikuiset ostavat joululahjoja mutta silti saa uskoa joulupukkiin jne. Ap
[/quote]
Juu, nyt välitpoikki ja anoppi ei saa ikinä tavata lapsenlasta. Haukut miehesi hänen äitinsä takia ja et anna kuukauteen pillua.
Aina kannattaa loukkaantua ja vihata anoppia.
Toivottavasti tää on anoppihullun provo, eikä kukaan ole oikeasti noin hullu