Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään työttömänä olleet: haetteko ihan mitä työtä tahansa

Vierailija
02.12.2013 |

vai edelleen koulutusta vastaavaa? Tietenkään hitsaaja ei voi hakea sairaanhoitajan töitä, mutta tarkoitin siis sellaista, mihin ei ole tiukkoja pätevyysvaatimuksia. Onko onnistanut?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 15:57"]

Tietysti olen aina hakenut kaikkia töitä joita osaisin tai pystyisin tekemään. Mutta suurimpaan osaan töitä on sellaisia vaatimuksia että on turha edes hakea, pitää olla alan koulutus, tai esimerkiksi hyvä fyysinen kunto, minä kun ole ylipainoinen ja selkävaivainen niin ei kannata hakea mihinkään rankkaan fyysiseen työhön, vaikka pääsisin haastatteluun asti, kun näkevät minut vetävät heti henkselit nimen päälle. Meidän kaupungissa on myös kieliongelma, ruotsia pitäisi osata kuin paikallinen ruotsinkielinen, ja murre on jotain aivan käsittämätöntä, sitä ei pysty kouluruotsilla ymmärtämään kovinkaan hyvin, ja kun kouluajoistakin on jo 20 vuotta, on ei voi hakea paikkoja joissa vaaditaan sujuvaa ruotsinkielen taitoa.

[/quote]

Eli: nyt laihdutusryhmään ja ruotsin kielen kursseille! Painonpudotus luultavasti helpottaa myös selkävaivojasi. Ja tämä siis jos oikeasti haluat työelämään.

Vierailija
42/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:44"]

Hyvinkin 'innovatiivisia' hakemuksia ole tehnyt, mm kaverini kanssa kahdestaan haettiin paikka, jossa piti tehdä työtä kahdella eri paikkakunnalla, eli olisimme jakaneet sen keskenämme. Ei ole tärpännyt.

Kyllä päivän pätkätyötä olisi tarjolla siellä täällä, silloin tällöin, mutta eihän työttömän sellaista kannata tehdä vaan pitäisi olla vähintään 2 viikkoa tai sellainen työ, että olisi edes toiveita jatkosta kuten esim. raskaanaolevan sairauslomansijaisuus.

[/quote]

No tästä ketjusta päätellen näitä innovatiivisia tekosyitä kyllä riittää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelisiko joku ne työt, mihin pääsee ilman sen alan koulutusta.

Vierailija
44/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies sai vielä viime vuonne työkkäristä ihan postissa työpaikkailmoituksia, joihin piti hakea.

Vierailija
45/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae mitään töitä. Nautin yksinkertaisesta elämästä, paljon mökillä ja luonnossa. Pari kertaa vuodessa teen pidemmän reissun.

Vierailija
46/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:36"]

[/quote]

Aikakauslehtien puhelinmyyjä? Lehdenjakaja?

Vierailija
47/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusta ei tarvitse olla, jos on osaamista tai työkokemusta, mutta yleensä se osaaminen tulee työkokemuksen kautta. Mäkkäriin tai vastaaviin saattaisi päästä, mutta taitavat olla aina haluttomia ottamaan muita kuin nuoria. Siellä on kyllä lukiolaisiakin töissä, tiedän pari. Johonkin pikkukauppaan.kahvilaan tai kioskiin voisi päästä, jos on sopivan asiakaspalveluhenkinen ja tarvetta tekijälle on. Ehkä ulkoalueiden hoitajaksi, jos on ajokortti? Ts. lumia kolaamaan ja ruohoja leikkaamaan. 

Vierailija
48/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:36"]

[/quote]

Aikakauslehtien puhelinmyyjä? Lehdenjakaja?

[/quote]

Kummastakaan noista ei saa tarpeeksi, että peittoaisi korvaukset. Oletko pelle?

Vierailija
49/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakaja. Tuttu on postinjakaja ja hänellä on eri alan koulutus. Kyllä se ihan kokopäivähommaa on. Mutta ei taida olla nykyään helppo päästä.

Vierailija
50/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttien mielestä kuka tahansa työtön voi milloin tahansa mennä postinjakajaksi ja saada riittävää palkkaa. Toki pienenpää, kuin he, mutta tarpeeksi.

Vierailija
51/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:59"]

Junttien mielestä kuka tahansa työtön voi milloin tahansa mennä postinjakajaksi ja saada riittävää palkkaa. Toki pienenpää, kuin he, mutta tarpeeksi.

[/quote]

Kannattaa lukea molemmat lauseet. Se oli työmarkkinatuella olleelle nuorelle "lottovoittopaikka", kun oman alan työt olivat todella kiven takana. Mutta kuten kirjoitettu, nykyään vaikea päästä ja ajokortti pitää olla, maalla myös mahdollisesti oma auto. 

Vierailija
52/63 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut jo pitkään työttömänä, niin eikö oikeasti - OIKEASTI - tule mieleen opiskella sellaista ammattia, jolla saa töitä? Miksi opiskelu on monelle poissuljettu vaihtoehto?

Vierailija
53/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:46"]

Jos on ollut jo pitkään työttömänä, niin eikö oikeasti - OIKEASTI - tule mieleen opiskella sellaista ammattia, jolla saa töitä? Miksi opiskelu on monelle poissuljettu vaihtoehto?

[/quote]

Missä ammatissa on vapaita työpaikkoja?

Vierailija
54/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse voisin opiskella mutta paikkakuntani ainoat opinahjot ovat lukio (sen olen jo käynyt) ja aikuislle jotain metallialan ja lähihoitajan kurssitusta. Lisää valikoimaa olisi kaupungissa mutta sinne matkaa noin 40 km, ei autoa käytössä ja julkiset eivät kulje. Että aina se opiskelukaan ei onnistu vaikka haluaja olisi.

Vierailija
55/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:44"]

Hyvinkin 'innovatiivisia' hakemuksia ole tehnyt, mm kaverini kanssa kahdestaan haettiin paikka, jossa piti tehdä työtä kahdella eri paikkakunnalla, eli olisimme jakaneet sen keskenämme. Ei ole tärpännyt.

Kyllä päivän pätkätyötä olisi tarjolla siellä täällä, silloin tällöin, mutta eihän työttömän sellaista kannata tehdä vaan pitäisi olla vähintään 2 viikkoa tai sellainen työ, että olisi edes toiveita jatkosta kuten esim. raskaanaolevan sairauslomansijaisuus.

[/quote]

No tästä ketjusta päätellen näitä innovatiivisia tekosyitä kyllä riittää...

[/quote]

Miks musta tuntuu, että olisit sanonut ihan samaa vuonna 1989, kun oli, mitä, 3 prosentin työttömyys. Sitten taas 1991, kun oli, mitä, 25 prosentin työttömyys. Innovatiiviset tekosyythän ne olivat nostaneet työttömyyden 3:sta 25:een prosenttiin kahdessa vuodessa!

Vierailija
56/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 16:51"]

Olen hakenut niitä töitä, joihin olen arvellut itselläni olevan mahdollisuuksia. En ole hakenut sellaisia töitä, joihin minun voidaan ajatella olevan ylikoulutettu. .

[/quote]

Miksi? Nykyäänhän joka paikassa on ylikoulutettua väkeä "väärissä töissä". Työnantajan markkinat ja käyttää tietysti tilannetta hyväkseen kun esim. yliopistoväkeä pyrkii ovista ja ikkunoista perusduuniin.

[/quote]

Yliopistoväki ei ole sinun perusduuniasi viemässä, vaikka siitä peruskoulukoulutuksella 5000 euroa kuussa palkkaa saatkin. Yliopistoväen työttömyys on tosi alhainen: olisi tosi lottovoitto, jos jonkun yliopistoväestä edes pitäisi perusduunia hakea.

Vierailija
57/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:32"]

Olen media-assistentti. Aluksi yritin hakea vain oman alan paikkoja, sitten kun tajusin ettei niitä ole, aloin hakemaan kaikkea mahdollista. Nyt olen siivoojana. 

[/quote]

Onko media-assistentti ammatti?

Vierailija
58/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä horiset? Minä lähdin vuoden työttömyyden jälkeen opiskelemaan tietotekniikkaa omatoimisella opiskelulla. 2 viime vuotta olen sitten elänyt opintorahalla ja säästöillä, nyt tätä lukuvuotta opintolainalla, kun säästöt ovat finito. Tuntuu, että on hullun hommaa. Ja ei taida tästäkään työtä tarjolla olla. Mutta mistä opinnoista sitten on... Kerro hyvä ihminen, mistä opinnoista sen työn saa.

Vierailija
59/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla on iso pula bi-alan osaajista. Jos sitä pystyy opinahjossasi opiskelemaan, suosittelen.

Vierailija
60/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää hakea. Olen hakenut kaikkea mahdollista mutten ole kelvannut.