Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään työttömänä olleet: haetteko ihan mitä työtä tahansa

Vierailija
02.12.2013 |

vai edelleen koulutusta vastaavaa? Tietenkään hitsaaja ei voi hakea sairaanhoitajan töitä, mutta tarkoitin siis sellaista, mihin ei ole tiukkoja pätevyysvaatimuksia. Onko onnistanut?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on henkilö, jolta on pelle hukassa. Nyt kaikki auttamaan pellen etsinnässä! Mä voin katsoa eka vaikka wikipediasta jos se olis siellä.

Vierailija
2/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle här! Hej! Hur mår du?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaihtanut alaa kahdestikin. Mutta koskaan ei voi tietää millä alalla on töitä tulevaisuudessa. Muutama vuosi sitten oli rakennusalalla hyvä tilanne ja sinne haki niin paljon porukkaa, että ainakaan meidän paikkakunnalla ei alle kasin keskiarvolla ollut mitään asiaa. Mutta se ala romahti, kuten on käynyt monelle muulle alalle.

Minun kurssikavereistani muutamalla oli työpaikka valmistuessa kun itsekin valmistuin, muutamat meistä ml  minä itse saimme työpaikan myöhemmin. Mutta ei se työllistyminen mitenkään helppoa ollut, vaikka meitä täsmäkoulutettiin "tulevaisuuden alalle". 

Kaikki eivät voi kouluttautua hoitajiksi ja tiedän vaikka kuinka paljon hoitajia, jotka eivät millään saa vakinaista paikkaa. Minulle se olisi viimeinen vaihtoehto, ennemmin vaikka seiskaa myisin, jos työttömäksi jäisin. Kyllä hoitajan pitää olla tarkka eikä kömpelö kärsi olla, minä olen hajamielinen ja peukku keskellä kämmentä. On ihan eri asia istua tietokoneen ääressä, missä työnsä voi tarkistaa. Mutta en voi mennä työhön, missä kaikki pitää tehdä kerralla oikein, kun en kertakaikkiaan osaa olla tarkka vaikka olen kuinka harjoitellut. Minulla on siis työpaikka, vakituinen, joten jos tällä kertaa ei joku ottaisi tätä tekosyynä....

Vierailija
4/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 08:02"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 07:57"]

No eikö hoitoalalla ja jossain siivoushommissa ole työtä tarjolla?

[/quote]Hoitoalalla on vain keikkoja. Se ei elätä. Työttömyyskorvausraha tulee ajallaan, keikojen palkanmaksua joutuu usein odottelemaan. Siksi en tee enää ainuttakaan keikkaa.

[/quote]

Jaa'a... Parikin kaveria on elättänyt itsensä loistavasti sijaisuuksilla ja keikoilla. Eivät edes halua vakituista paikkaa, koska vapaus valita työalueensa katoaisi.

Hoitoalalla tarvitaan AINA sijaisija, joskus jopa sijaisten sijaisia.

Vierailija
5/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:38"]

Kyllä mun mies sai vielä viime vuonne työkkäristä ihan postissa työpaikkailmoituksia, joihin piti hakea.

[/quote]Kuinka paljon, kuinka usein niitä tuli, ja olivatko ne oikeasti hänelle sopivia paikkoja?

Vierailija
6/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:50"]

Te-keskuksella ei ole enää aikaa "määräillä" kenellekään mitään paikkoja haettavaksi. Ehkä vielä kaksi vuotta sitten olikin näin, mutta ei enää.

[/quote]Pari iltaa sitten hallitus tiedotti säästöaikeistaan, mikä rakennepaketti lie ollutkin. Luin siinä yhteydessä netistä työllisyyden hoitoon liittyviä rakennepaketin tausta-aineistoja - jotain ministeriöiden papereita - ja siellä sanottiin että te-keskusten on lisättävä työtarjouksia.

[/quote]

Sain hiljattain tällaisen, vieläpä oman alani "työtarjouksen" ("TYÖTARJOUS: Koulutuksesi ja osaamisesi perusteella olemme sitä mieltä, että sinulla on edellytykset tähän työhön--haethan paikkaa pikaisesti--"). Soittaessani innoissani TE-toimistoon ilmoittaakseni, että olen hakenut paikkaa ja kysyäkseni miten asia etenee, tulikin ilmi, että tämä "tarjottu" paikka on julkisesti esillä mol-sivuilla satojen hakijoiden haettavana. Minua ei valittu työhön.

Että se niistä ns- tarjouksista. Saisivat keksiä jonkin paremman nimen noille, nykyinen on tosi harhaanjohtava.

Vierailija
7/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:50"]

Te-keskuksella ei ole enää aikaa "määräillä" kenellekään mitään paikkoja haettavaksi. Ehkä vielä kaksi vuotta sitten olikin näin, mutta ei enää.

[/quote]Pari iltaa sitten hallitus tiedotti säästöaikeistaan, mikä rakennepaketti lie ollutkin. Luin siinä yhteydessä netistä työllisyyden hoitoon liittyviä rakennepaketin tausta-aineistoja - jotain ministeriöiden papereita - ja siellä sanottiin että te-keskusten on lisättävä työtarjouksia.

[/quote]

Sain hiljattain tällaisen, vieläpä oman alani "työtarjouksen" ("TYÖTARJOUS: Koulutuksesi ja osaamisesi perusteella olemme sitä mieltä, että sinulla on edellytykset tähän työhön--haethan paikkaa pikaisesti--"). Soittaessani innoissani TE-toimistoon ilmoittaakseni, että olen hakenut paikkaa ja kysyäkseni miten asia etenee, tulikin ilmi, että tämä "tarjottu" paikka on julkisesti esillä mol-sivuilla satojen hakijoiden haettavana. Minua ei valittu työhön.

Että se niistä ns- tarjouksista. Saisivat keksiä jonkin paremman nimen noille, nykyinen on tosi harhaanjohtava.

[/quote]

No eikös tuo tarjous ollut paikallaan, kun et ollut itse sitä avointa paikkaa löytänyt???

Vierailija
8/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli yksi tällainen "työtarjous" työkkäristä viime viikolla. Lähetin tietysti hakemuksen matkaan, kun oli pakko ja nyt torstaina on sitten haastattelu. Ei ole oman alani alan työpaikka ja olen ko. työhön myös ylikoulutettu, joten luvassa lienee mielenkiintoinen haastattelu. Ihmettelen, miksi sain kutsun haastatteluun, kun ansioluettelostakin selvästi näkee, että olen tehnyt aivan toisenlaisia töitä viimeisen kymmenen vuoden ajan.

Vierailija
9/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:39"]

No eikös tuo tarjous ollut paikallaan, kun et ollut itse sitä avointa paikkaa löytänyt???

[/quote]

Olisin löytänyt sen varmasti parin päivän sisällä (tarkastan kaikki molin ja muiden kanavien ilmoitukset vähintään kahdesti viikossa), eli ei ollut. Haen kaikkia oman alani tai edes sinnepäin olevia paikkoja. Mielestäni sana "työtarjous" sisältää ajatuksen siitä, että sitä paikkaa ihan oikeasti tarjotaan eikä vain ehdoteta haettavaksi. Sain aiemmin esimerkiksi asuntotarjouksen, mikä tarkoitti sitä, että sain vain valita, otanko asunnon vai en.

Toki noita potentiaalisia työpaikkoja voi lähetellä, mutta eivät ne mitään tarjouksia ole.

Vierailija
10/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:46"]

Mullekin tuli yksi tällainen "työtarjous" työkkäristä viime viikolla. Lähetin tietysti hakemuksen matkaan, kun oli pakko ja nyt torstaina on sitten haastattelu. Ei ole oman alani alan työpaikka ja olen ko. työhön myös ylikoulutettu, joten luvassa lienee mielenkiintoinen haastattelu. Ihmettelen, miksi sain kutsun haastatteluun, kun ansioluettelostakin selvästi näkee, että olen tehnyt aivan toisenlaisia töitä viimeisen kymmenen vuoden ajan.

[/quote]

Outoa, itse en ole saanut mitään tuollaisia. Olenkin ajatellut, että työkkäri on varmaan jo luopunut tuollaisesta, mutta näköjään ei. Höh! No, ehkä noita työhistoriaan ja koulutukseen sopimattomia "tarjouksia" aletaan lähetellä vasta tietyn työttömyysajan jälkeen?

T: 53

Vierailija
11/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:46"]

[/quote]

Outoa, itse en ole saanut mitään tuollaisia. Olenkin ajatellut, että työkkäri on varmaan jo luopunut tuollaisesta, mutta näköjään ei. Höh! No, ehkä noita työhistoriaan ja koulutukseen sopimattomia "tarjouksia" aletaan lähetellä vasta tietyn työttömyysajan jälkeen?

T: 53

[/quote]

Olen vielä irtisanomisajalla, joten en ole vielä edes virallisesti työtön. Terv. 55

Vierailija
12/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 16:38"]

Palstalla on henkilö, jolta on pelle hukassa. Nyt kaikki auttamaan pellen etsinnässä! Mä voin katsoa eka vaikka wikipediasta jos se olis siellä.

[/quote]

erittäin paras viesti TODELLA pitkään aikaan:D

Vierailija
13/63 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 16:38"]

[/quote]

Piti tulla kaivamaan tämä viesti esiin kun tästä saa aina niin älyttömät naurut...kiitos!

Vierailija
14/63 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:08"]

Mutta eikö ole niin, että te-keskus määrää että joitakin paikkoja on haettava, ja niitä on silloin haettava, vaikka ei uskoisi osaavansa tai tykkäävänsä? Tarkoitetaanko tässä ketjussa vain niitä paikkoja joita haetaan "vapaaehtoisesti"?

[/quote]

Ei se niin ole, minulle ei ole vuosikymmeniin tullut mitään paikkoja haettaviksi. Poikkeuksia ovat kai sellaiset työpaikat, joihin ei tule tarpeeksi hakijoita ilman työvoimaviranomaisten apua, tai tukityöt.

Mutta vastaus otsikkoon: en mitä tahansa, mutta melkein mistä tahansa, eli koulutusta ja kokemusta vastaavaa Kotkasta, Utsjoelta ja siltä väliltä, ruotsinkielistä rannikkoa ja pääkaupunkiseutua sentään välttelen.

Vierailija
15/63 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti luulette että puhelinmyyntiä voi tehdä kuka tahansa? Ja että sillä tienaa? Onko teille soittelevat puhelinmyyjät aina hyviä, ja te ostatte heiltä aina jotain?

Ja se kuuluisa hoito-ala, eihän sinnekään ketä tahansa oteta, sinnehän on aika kovat testit ja haastattelut että pääsee kouluun, ei siihen kaikista ole, ja jotkut tietävät sen jo itsekin eivätkä edes hae kouluun. 

Vierailija
16/63 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koulutus, jonka alan töitä en ole päiväkään tehnyt. Sen sijaan olen ollut monilla aloilla ilman koulutusta/kokemusta. Esim. Varastossa, kolmessa erilaisessa tehtaassa, kiinteistöjen kunnossapidossa, myynti- ja siivoustyössä. Sopimukset eri pituisia, mutta ei paljon työttömänä ole silti onneksi tarvinnut olla. Tämä siis tapahtunut 5 vuoden aikana, jotka työelämässä olen viettänyt. Ja olen itse tyytyväinen monipuolisuuteeni vaikka palkkataso lähteekin aina alusta ja vakinaistumisesta turha haaveilla.

Vierailija
17/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työpaikat sillä lisäänny, vaikka oltais kaikki ydinfyysikoita. Oletko pelle?

Vierailija
18/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisille avustajille on kysyntää enemmän kuin tarjontaa. Vaan eipä se homma kiinnosta juuri ketään huonon palkan, mahdollisesti hankalan avustettavan jne. takia...

Vierailija
19/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut viimeist 15 vuotta vakinaista työtä . En kelpaa. Olen hakenut 38 eri työvoimakoulutukseen en kelpaa. Ei ylipainoa ym. Joten teen pätkätöitä nytkin 3 eri työnantajaa. Viime aikoina olen törmännyt ihmeelliseen vaatimukseen työnantaja puolelta. Eli ei saisi tehdä toisille yrityksille töitä????? Miten sellaista voi vaatia kun ei ole kuitenkaan täysiä tunteja. Murusina palkkani maailmalla on

Vierailija
20/63 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 11:17"]

Henkilökohtaisille avustajille on kysyntää enemmän kuin tarjontaa. Vaan eipä se homma kiinnosta juuri ketään huonon palkan, mahdollisesti hankalan avustettavan jne. takia...

[/quote]

Luulen, että noissa hommissa syy kiinnostumattomuuteen on osa-aikaisuus. Kun tuntipalkka on alle kympin ja töitä 10-15 tuntia viikossa niin eihän sillä elä. Henkilökohtaisille avustajille pitäisi olla jokin työrinki, joka organisoisi nuo pätkähommat siten, että päästäisiin lähelle täyttä työviikkoa. Avustamalla useampaa ihmistä viikon aikana voisi avustajallekin jäädä jotain käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän