Saako kaupassa kuvata
Kommentit (54)
Enta sitten tallainen tapaus: Ulkomaisessa kaupassa on esilla iittalan lasia. Kauppaan tulee kiinalainen asiakas ja alkaa kuvata esineita. Takuuvarmasti tiedetaan etta on kiinalaisen valmistajan palveluksessa ja kuukauden kuluttua markkinoilla on iittala-kopiot pilkkahinnalla. Onko oikein kieltaa kuvaus vaikka onkin ns. "yleinen tila"?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:38"]
Kaupassa saa kuvata.
[/quote] Ei saa jos kauppias kieltaa. Kauppias voi myos maarata miten kaupassa pitaa olla pukeutunut, "no shirt, no shoes, no service".
Otin kaverini lapsista 1 ja 4 v Itiksen kauppakeskuksen HM:n hyllyjen välissä (idea oli kuvata söpöt pienet siskokset yhdessä somissa kesämekoissa), ja välittömästi myyjä tuli huutamaan, että ei saa kuvata, kun TUOTTEITA voi näkyä siinä (vaikka tuskin näkyi ja se ei ollut kuvaamisen motiivi)....
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:35"]
Enta sitten tallainen tapaus: Ulkomaisessa kaupassa on esilla iittalan lasia. Kauppaan tulee kiinalainen asiakas ja alkaa kuvata esineita. Takuuvarmasti tiedetaan etta on kiinalaisen valmistajan palveluksessa ja kuukauden kuluttua markkinoilla on iittala-kopiot pilkkahinnalla. Onko oikein kieltaa kuvaus vaikka onkin ns. "yleinen tila"?
[/quote]
Missä maassa?
[/quote] Doesn't matter.
On aiva nse ja sama onko kuvaaminen kiellettyä VAI sallittua,miksi yleensä pitää jossain kaupassa kuvata?
Mitään muuta syytä en siihen löydä kuin sen että pääsee kinastelemaan vartijan ja poliisin kanssa ja pätemään,kuten juuri Viherahokin tekee,pätee kuin nuoret sällit joilla seisoo hetken kunnes lentää HEEH!
Olen muutaman kerran kuvannut kaupassa jotain tuotetta, esim laukkua, takkia jne. ja lähettänyt kuvan saman tien tyttärelle. Ei minua kukaan ainakaan kieltänyt, vaikka myyjät näkivät tilanteen. Kyse oli ostopäätöksestä, eli kysyin tytöltä, josko hän haluaisi ko. tuotteen. Useimmiten haluaa.
Jos kuvaaminen olisi kielletty, niin eipä olisi tullut kauppojakaan.
Kauppaa ei lasketa julkiseksi tilaksi. Ei saa kuvata.
Saa kuvata. Kauppia saa kuitenkin heivata pihalle niin halutessaan.
Onpa täällä paljon "mielensäpahottajia". Kumma jos suututtaa jos joku kuvaa kaupassa. Jos häiritsee liikaa niin tilatkaa netistä älkääkä parkuko joa joku kuvaa. Tuskin teidän elämä siihen kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Kauppaa ei lasketa julkiseksi tilaksi. Ei saa kuvata.
Kylläpä vaan lasketaan..
Kiitos kommenteista!
On nyt paljon rennompaa kuvata, kun tietää sen olevan luvallista 👍🤸🥳🌞🐿
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 21:25"]
Itse olen kaupassa töissä. Meillä ohjeet ovat että saa kuvata kunhan ei häiritse toisia asiakkaita jne. En katsonut videota mutta kommenteista päätellen kuvaaja käyttäytyi häiritsevästi.
[/quote]
Ei käyttäytyn. Ihan asiallisesti kuvasi. Komeentoijat ovat pelejä vain.