Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä te näette kemia kahden ihmisen välillä jotka sitä havaitsette?

Vierailija
26.09.2020 |

Toisessa ketjussa joku kertoi havainneensa. Olenko joku puusilmä kun en osaa tulkita semmoisia? Oletan että naiset ja miehet jotka viihtyy hyvin yhdessä on avoimesti hyviä kavereita. En ajattele että siinäpä on sutinaa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se perinteinen silmiin tuijottaminen, pupillien laajeneminen ja puna poskilla.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että vältetään katsomasta toista ollenkaan, mikä on vaikeampi huomata, eli epäilys herää vasta kun sitä jatkuu pitkään.

Vierailija
42/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla nähnyt näitä, jotka ovat ihastuksesta hämmentyneitä toisistaan. Saattavat siis puna poskillaan vältellä toistensa katskontaktia ja olla ylitehokkaita. Ollaan ehkä ylireagoidun sosiaalisia muille, mutta ihastusta vältellään katsomatta. Vahvasti ihastuneella on vaan se jokin yleisilme, jota ei voi oikein peittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla tiesin kahden ihmisen ihastuneen toisiinsa. Oli vasta ihan alku-askelissa. Kumpikin ujoja, niin kovasti alkoivat hermostuksissa touhukkaiksi. Toisiaan eivät noteeranneet oikeastaan ollenkaan, mutta onnellinen hymy oli kummallakin. 

Vierailija
44/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmoista ulkopuolinen huomaa. Ei se mitään katseita ja flirttailu ole.

Kemia on sitä, että itse tuntee tietyn ihmisen seurassa olon mukavaksi ja se toinen ajattelee myös niin. Joku kumma yhteys juuri siihen ihmiseen, ei muuhun. Itsellä on tällainen ystävä. Joku sukulaissielu

Ystäväkemia on eri asia kuin eroottinen kemia. Sukulaissielun kanssa on yhteys ja rauha, miellyttävyys. Seksuaalinen kemia on jännitteitä, epämukavuuttakin toisinaan.

Oli kemia ihmisten välillä mitä hyvänsä niin ei sitä muut näe. Jonkinmoinen jännite kehonkielessä on eri asia.

Kyllä herkimmät sen vaistoaa. Itse olen tarkkailija ja huomaan kyllä välillä. Erityinen lämpö katseessa, väkisin karkaava hymy, pienet hipaisut.

Ystäväkemiassa ei ole hipaisuja.

Vierailija
45/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämnenkontakti. Hyvät ystävät ja muut joilla on selvää kemiaa, eivät välttele kämmenkontaktia. Muutenhan se on hyi hyi. Pyyhitään kättä johonkin jos piti kätellä tai mennään jopa pesemään se desifiointiaineella. 

Vierailija
46/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseistahan sen näkee ja hyvin toimivasta kemiasta esim. Nauravat toistensa jutuille ja katsovat toisiaan silmiin. Kosketuksia myös voi havaita heidän välillään.  

Vierailija
47/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuksen vaatteiden koskettelu. Hyvä tekosyy hiplailla, kun oikoo hartaudella toisen kaulusta tmv. Siihen ei tietenkään pyydetä lupaa, jos kumpikin tietää, että se käy. 

Vierailija
48/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla nähnyt näitä, jotka ovat ihastuksesta hämmentyneitä toisistaan. Saattavat siis puna poskillaan vältellä toistensa katskontaktia ja olla ylitehokkaita. Ollaan ehkä ylireagoidun sosiaalisia muille, mutta ihastusta vältellään katsomatta. Vahvasti ihastuneella on vaan se jokin yleisilme, jota ei voi oikein peittää. 

Me ihastuttiin mieheni kanssa työpaikalla. Välillä oli hauskaa, kun työkaverit yrittivät naittaa meitä, milloin kenellekin ja puhuvat, silloin kun toinen oli paikalla, miten joku sopisi hyvin tällä toiselle (meistä jommallekummalle). Kun mentiin kihloihin, kysyivät, että kukas se sulhanen/morsian on. Eivät olleet 4 vuoteen huomanneet mitään 😂 Hyvin onnistui peittäminen, vaikkei erityisesti yritettykään.

Vierailija
49/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että kemian omaavat suorastaan leijuvat toistensa läheisyydessä. Sitähän se kemia tarkoittaa, että molemmat "tietävät" tilanteen, vaikka mitään ei olisi sanottu ääneen, joka näyttäytyy muille lähinnä keskenään hyvin toimeentulemiselta. Intuitioonsa kannattaa nojata, kun seurailee muiden toimintaa. Ilma ympärillä jotenkin väreilee eri tavalla, kun kemia alkaa olla tarpeeksi vahvaa eikä sitä pysty peittämään. Toiset aistii tällaiset, toiset taas ei.

Vierailija
50/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten he katsovat toisiaan. Voi olla hieman pidempi, tai vilkuilua, lämmin, tai kaino.

Vierailija
51/83 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari hyvää miespuolista ystävää, ja olen huomannut, että jos menen nimenomaan toisen heistä kanssa kahdestaan johonkin missä on puolituttuja, kaikki vilkuilevat jotenkin uteliaina, tyyliin onko noi yhdessä, ja joskus sitä tullaan kysymäänkin. Toisen ystävän kanssa näin ei tapahdu. Näyttääkö toisen kanssa siis siltä että olisi kemiaa? Tämä kenen kanssa kukaan ei ihmettele, on ehkä vähän rennompi kuin taas tämä toinen hillitympi, joten liittyisiköhän siihen, että näyttää että on jännitettä. 

Vierailija
52/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jotain mitä ei koskaan voi olla naisen ja kiltti miehen välillä. 😔

Höpönlöpön

Kilttimiehet on ihania.

Vierailija
53/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät kuvittelevat näkevänsä kemiaa ja flirttiä sielläkin missä sitä ei ole.

Vierailija
54/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaantuneisuus. Vaivaantuneisuus porukassa. Kyllä sen aistii.

Itse ainakin olen kiusaantunut ja vaivaantunut, kun olen sitä oikeasti. Eli minulle epämukava porukka. 

Vierailija
55/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tarkemmin selittää. Sen vain tuntee omassa kehossakin kun on seurssa missä joidenkin  toisten välissä on kemiaa. 

Minäkin taidan olla ihan kumiaivoa, koska huomaan sen vain jos jotkut ovat jo pari. 

Vierailija
56/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen ajatellut, että onkohan noilla jotain kun viihtyvät niin hyvin yhdessä. Ovatkin olleet kavereita. Sitten on saattanut tulla yllätyksenä joidenkin toisten juttu, niin hyvin on pitäneet sen salassa. En selvästikään osaa tulkita.

Ei ne ihastuneet välttämättä ollenkaan viihdy yhdessä tai ne on vaivihkaisia 30 sekunnin hetkiä, joita muut ei huomaa. Tilanne on sama kuin että jos ei ole syyllinen, ei ole mitään salattavaa ja käyttäytyy avoimesti. 

Vierailija
57/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katse hakeutuu toiseen. Liikkeet jäljittelevät toisiaan. Seisovat aavistuksen liian lähellä toisiaan.

Minun työpaikalla on ihan tyypillistä, että miehetkin seisoo lähes kylki kyljessä ja ei ne kyllä hompsuja ole. (Tulli) Toimistotöissä varmaan eri....

Vierailija
58/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen halailu ja varsinkin työpaikalla on 99.9 % varma merkki. Varsinkin silloin kun se ei ole olkapää otteinen kaveri halailu päät suorassa. 

Vierailija
59/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvat hieman liian usein tyyliin kylki kyljessä vaikkei siihen ole mitää syytä. Toinen ilmestyy aina jostain kuin varkain toisen kylkeen. Eivät välttämättä puhu mitään koska tietävät toistensa tunteet. Sanoja ei tarvita kuten kavereiden kesken, koska tunne ei ole kiusaantunut. 

Vierailija
60/83 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen huomaa kuinka kaksi ihmistä katsoo toisiaan sellaisella avuttoman idiootin ilmeellä. Ja kauheaa ujostelua aina kun ollaan lähekkäin. Monta suhdetta olen arvannut työpaikalla ennen kuin se on virallisesti kerrottu muille.

Eihän miehet tällaisia asioita välttämättä huomaa, mutta varsinkin vanhemmat naiset huomaa heti.

Tämä! Avoin huulenheitto ja flirtti ei ole se merkki. Semmoinen hellyys katseessa ja läheisyys asennoissa ja eleissä. Silmien kiilto on merkki myös.

Ihastuneet ei heitä toisilleen läppää. Se yleensä loppuu siinä vaiheessa kun tunteet syvenee. Ennemminkin kylmäävä vakavuus on tyypillisempää. Syvä ihastus tekee lähes kipeää.