Jeee, kohta terveyskeskukseen jonottelemaan
10v pojan jalka, sisäreisi mikä lie vaivannut nyt parisen vkoa, en usko esim nivustyrään mutta ehkä jokin revähdys ja pitäähän se tyräkin sulkea pois.
Mutta ensin siellä saa odottaa 30-60min jotta pääsee ilmottautumaan ja kertomaan mikä on hätänä ja sen jälk sitten saakin odotella lääkäriä 45min+1,5h.
Ja varmasti tekevät ongelman siitäkin että pyytäisi ilmottaujahoitajaa antamaan ne influenssapiikit (lapsi riskiryhmässä) eli varmaan ennen lääkäriä odotetaan sitten sitäkin hoitsua eli yht voi varautua n.3-4h reissuun.
Huokaus.
Kommentit (19)
Suomi ja maailman parasta arvauskeskukseen jonotusta, vastaanotossa kyylätään onko aiheeton käynti ja lopuksi maksat lääkkeistä(eli Buranasta tavallisimmin) törkyhinnan.
Onneksi ei enää tarvitse kokea tätä, terveisiä Saksasta.
Niinkun ihan on seurattu josko se jalkavaiva tokenisi itsekseen. Vai hyökkäätkö sinä heti samantien kun jokin 2pikkuvaiva" tulee niin varaamaan itsellesi tai lapsellesi lääkäriaikaa??
ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:40"]
Etkö ole kokeillut saada päivystysaikaa? Tai muuten vaan aikaa? 2 viikkoa vaivannut jalka ja influenssarokote eivät ole varsinaisesti päivystysasioita.
[/quote]
Ja mitä tulee tuohon rokotteeseen niin se nyt sattuu olemaan jaossa tähän aikaan kun sinne mennään joten tokihan se olisi tarkoituksenmukaista samala saada hoidettua sekin.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:40"]
Etkö ole kokeillut saada päivystysaikaa? Tai muuten vaan aikaa? 2 viikkoa vaivannut jalka ja influenssarokote eivät ole varsinaisesti päivystysasioita.
[/quote]
Menkää Viroon terkkariin.Sinne voi mennä ja on maksutonta. Hoitavat jonottamatta kaikki vaivat kuntoon eivätkä kysele mitään.
Yksityisellä ei tarvitse kauaa jonotella.
Miksi menet päivystykseen jonottamaan? Kumpikaan noista ei ole päivystysasia. Helpoimmalla pääsee kun varaa ajan tk:hon. Vaikka meidänkin kotikaupungissa valitetaan ettei aikoja muka millään saa, niin jotenkin kummassa itse olen aina saanut ajan varattua viimeistään viikon päähän, mikä on kiireettömissä asioissa ihan ok.
Olisi siis pitänyt osata ennustaa silloin 2vkoa sitten että vaiva ei parane ja varata aika jonka olisin saanut todnäk tälle vkolle tai seuraavalle koska antavat aikoja n.2-3vkon päähän? sori mutta en osaa ennustaa.
Ja nyt soitin heti aamulla 08 ja 8x sen jälk josko pääsisin langanpäähän ja kysyisin milloin saisi täsäs tapauksessa ajan varattua kun vaiva kestänyt tosiaan parisen vkoa. Mutta yllätys yllätys enpä ole päässyt läpi ja jätin amaulla myös yhteystietoni vastaajaan kuten nauhoitteessaan antavat mahdollisuudeksi jotta soittavat perään mutta eivätpä ole soittaneet!!
Ja nyt lapsi tulossa koulusta kotiin ja tietty lähdetään sinne sitten eikä odotella että soittavat antaaksen jonkun ajan tälle tai ensivkolle.
Ja koska vaiva kestänyt jo näinkin kauan niin en enää odottele että antavat lääkäriajan jos/kun yhteyden saa loppuvkolle tai ensivkolle tai jopa vieläkin myöhäisemmälle ajalle.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:59"]
Miksi menet päivystykseen jonottamaan? Kumpikaan noista ei ole päivystysasia. Helpoimmalla pääsee kun varaa ajan tk:hon. Vaikka meidänkin kotikaupungissa valitetaan ettei aikoja muka millään saa, niin jotenkin kummassa itse olen aina saanut ajan varattua viimeistään viikon päähän, mikä on kiireettömissä asioissa ihan ok.
[/quote]
En halua maksaa tämän asian vuoksi perusmaksua 60e ja sen päälle mahd lisätutkimusmaksuja. Ja kyllä, on oikeus siltikin nurista tk toimimattomuudesta.
Jos nurinaoikeutta ei olisi niin yht.kunnassa ei tarjottaisi tk-palveluja vaan kaikki olisi yksityistä.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:57"]
Yksityisellä ei tarvitse kauaa jonotella.
[/quote]
Ei tällainen jalkavaiva silti ole päivystysasiaksi muuttunut, vaikket (tietenkään) arvannut aluksi kuinka kauan kestää. Luuri kouraan ja aikaa varaamaan.
Influenssarokotuksille on omat ajat terkkarissa. Netistä voi katsoa miten toimitaan oman terveysaseman kohdalla. Enpä usko, että päivystyksessä rokotetaan missään.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:48"]
Menkää Viroon terkkariin.Sinne voi mennä ja on maksutonta. Hoitavat jonottamatta kaikki vaivat kuntoon eivätkä kysele mitään.
[/quote]
Tuliko mieleen, että suurimmasta osasta Suomea Viroon on hitusen liian pitkä matka ja halvemmalla pääsisi omalla paikkakunnalla yksityiselle.
Tiedoksesi: meidän tk on rokoaaika juurikin tähän aikaan ma-to ja ihan sama paikka on missä päivystyskin on klo8-16.
Ja mitä tarkoitta siitä vaan aikaa varaamaan, enkö jo tehnyt aika selväksi yritykseni varata sitä aikaa ja jos olisivat tarjonneet ensivkoa niin olisimme menneet silloinkin päivystykseen koska tämä asia ei kolmatta vkoa odota. Ei lapsen harrastuksenkaan puolesta.
Sitä paitsi nyt klo11-14 eivät edes ota jonoon kun soittaa kun silloin niillä on puhelinvastaanotossa tauko, että revipäs siitä.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:08"]
Ei tällainen jalkavaiva silti ole päivystysasiaksi muuttunut, vaikket (tietenkään) arvannut aluksi kuinka kauan kestää. Luuri kouraan ja aikaa varaamaan.
Influenssarokotuksille on omat ajat terkkarissa. Netistä voi katsoa miten toimitaan oman terveysaseman kohdalla. Enpä usko, että päivystyksessä rokotetaan missään.
[/quote]
Kiva, kun vastasit ystävällisesti. Sepä kiva, että olet ottanut selvää rokotusasiasta. Sittenhän sitä ei tarvitse täällä palstoilla ihmetellä. Vaikka rokotus suoritetaan päivystyksen tiloissa, se ei silti ole päivystysasia.
Onnea matkaan lapsesi lääkäriasian kanssa. Edelleenkään se ei ole päivystysasia, mutta turhaan minun kanssani siitä tappelet. Säästä voimasi päivystykseen!
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:17"]
Tiedoksesi: meidän tk on rokoaaika juurikin tähän aikaan ma-to ja ihan sama paikka on missä päivystyskin on klo8-16.
Ja mitä tarkoitta siitä vaan aikaa varaamaan, enkö jo tehnyt aika selväksi yritykseni varata sitä aikaa ja jos olisivat tarjonneet ensivkoa niin olisimme menneet silloinkin päivystykseen koska tämä asia ei kolmatta vkoa odota. Ei lapsen harrastuksenkaan puolesta.
Sitä paitsi nyt klo11-14 eivät edes ota jonoon kun soittaa kun silloin niillä on puhelinvastaanotossa tauko, että revipäs siitä.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
Juuri tämmöisten takia päivystys on ruuhkainen ja sinne joudutaan siirtämään resursseja -> ajanvarausajat menevät parin viikon päähän.
Päivystys on oikeasti välitöntä tutkimista ja hoitoa tarvitsevia varten. Siis niille, jotka eivät voi odottaa vaivansa takia. Ja se, voiko odottaa ei riipu siitä kestääkö kärsivällisyys ja huvittaako soittaa ajanvaraukseen, vaan paivystyksellisyys määritellään sen mukaan onko terveydelle vaaraa jäädä odottamaan yhtään.
Eli kaksi viikkoa kestänyt jalkakipu, joka käsittääkseni tässä tilanteessa estää harrastuksessa käynnin, mutta ei normaalia liikkumista ei ole päivystyksellinen vaiva. Joten jos päivystykseen tarjoudutte, niin totta kai joudutte odottamaan. Olette nimittäin vähiten kiireellisiä, joten kiireellisemmät tapaukset hoidetaan ennen teitä. Ei siis kannata suotta itkeä sitä että palvelua ei tule heti.
Mistä sä voit edes tietää, onko sillä päivystyksen hoitajalla vaikkapa rokotuslupaa, kun niitä ei jaella lähtökohtaisesti päivystyksessä? Jos ei ole, niin ei rokota.
Meillä on tk:ssa takaisinsoittosysteemi. Kukaan ei jonota puhelimessa, vaan automaatti ottaa vastaan soiton ja hoitaja soittaa takaisin puolen tunnin sisällä.
Se että lapsen harrastus kärsii jostain revähdyksestä ei paljon liikuta siellä tk:ssa. Voit hoitaa sitä panadolilla vielä vaikka viikon lisää. Se tuskin on murtuma, syöpä tai äkillinen antibiootteja vaativa tulehdus. Jos haluat pikaisesti jonkun sitä katsomaan, mene suosiolla yksityiselle. Päivystys on väärä paikka teille, kuten jo tässä moni on sanonutkin, niin jalkavaivan kuin rokotteenkin suhteen.
Onneksi on vakuutus. Eipä tarvii jonotella ja selitellä. Saa ajan silloin kun itselle sopii. En todellakaan suostu käyttämään kunnallista terveydenhuoltoa kun ei sinne ikinä aikaa saa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:34"]
Onneksi on vakuutus. Eipä tarvii jonotella ja selitellä. Saa ajan silloin kun itselle sopii. En todellakaan suostu käyttämään kunnallista terveydenhuoltoa kun ei sinne ikinä aikaa saa.
[/quote]
Kyllä taitaa riippua paljon paikasta missä asuu. Asun Espoossa ja olen aina, aivan joka kerta saanut ajan lapselle tai itselle samalle päivälle kun olen tarvinnut. Palvelu on ystävällistä ja asiallista. Tosin ap:n tyyppisessä tapauksessa en yritäkään mitään päivystysaikaa saadakaan. Minulla ei todellakaan ole tarvetta vakuutuksille.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:34"]
[/quote]
Kyllä taitaa riippua paljon paikasta missä asuu. Asun Espoossa ja olen aina, aivan joka kerta saanut ajan lapselle tai itselle samalle päivälle kun olen tarvinnut. Palvelu on ystävällistä ja asiallista. Tosin ap:n tyyppisessä tapauksessa en yritäkään mitään päivystysaikaa saadakaan. Minulla ei todellakaan ole tarvetta vakuutuksille.
[/quote]
Itä- helsingissä ei saa. Hyvä jos vastaavat puhelimeen. Ärsyttää kun se hoitsu muka tietää minua paremmin koska minulla on oikeus päästä lääkäriin. Ei edes astmaatikkolapsi päässyt. Sanoivat suoraa, että voi tulla jonottamaan päivystävälle th:lle 3-4 tuntia tai mennä suoraan yksityiselle. Oli tarve saada nimenomaan lääkärintodistus. Menimme siis yksityiselle.
Itse en ole useampaan kertaan päässyt puhelimella läpi. Kaksi tunnin soittoaikaa päivässä ln, mutta jononauha vaan pyörii. En viitsi edes yrittää enää.
Nro 18