Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiseen töykeään käytökseen olet törmännyt parturissa?

Vierailija
02.12.2013 |

?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja oli aivan hakoteillä hiusteni leikkuun suhteen, joten jouduin neuvomaan häntä muutamaan otteeseen. Saatuaan hiukseni leikattua melkein valmiiksi, hän sitten laittoi kädet puuskaan ja sanoi kuin pikkulapsi: "Mä en kyllä ala". Sitten hän puhisi siinä aikansa eikä tosiaan enää leikannut hiuksiani. Itse lähinnä pyörittelin silmiäni kun olin niin yllättynyt, että joku voi noinkin käyttäytyä. Olin tosiaan niin hämmentynyt, että jopa maksoin käynnistäni. Ihan hullua, minun hiuksenihan siinä olivat saksittavana, joten saan kai neuvoa miten ne leikataan. Kyseinen kampaaja oli hieman alle 6-kymppinen nainen.

Vierailija
2/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksiani pestiin vuosia sitten alueella, jossa en mielelläni asuisi. Liikkeeseen sisään tuli alkoholisti, joka vaati, että hänen hiuksensa leikataan. Kampaaja ohjasi miehen minun eteeni ja kysyi minulta, voiko hän leikata miehen hiukset. Totesin, että minulla on ikävä kyllä kiire, joten käyttäisin mielelläni varaamani ajan. Mies lähti pois uhkaillen.

Erittäin alkeellista toimintaa kampaajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minulle laitettiin permanenttia. Permanenttiainetta valahti otsalta silmään, ja pyysin kampaajalta paperia, kun kirvelee niin kovasti, että pyyhkisin aineen pois. Vanhempi kampaajarouva tiuskaisi kiukkuisesti "ei siitä keneltäkään näkö ole ennenkään mennyt, ihan turha kitistä!" Eikä tuonut paperia, onneksi oli taskussa nenäliina jolla pyyhin valuneet aineet pois.

- Kerran menin kampaajalle ajatuksenani muuttaa hiusten leikkuutyyliä. Ajattelin että voisin ehkä katsella hiusmalleja kampaajalla olevista kirjoista kuten usein olin tehnyt. Mutta kun sanoin että haluaisin muuttaa mallia ja katsoa jonkin kivan lyhyen mallin, niin kampaaja alkoi tuhista selvästi erittäin turhautuneena ja selittää, että ei tämä näin käy, kyllä minun pitäisi tietää mitä haluan! Hämmennyin niin, että sanoin sitten että tasataan sittenkin vain latvat polkkatukastani...

Vierailija
4/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen osakseni saanut negatiivista kohtelua kuin positiivista....Mitä se kertookaan suomalaisesta kampaamokulttuurista..?

Pari ikävintä, joista jäi pitkäksi aikaa tosi paha maku suuhun.

- Tapahtui muutamia vuosia sitten. Olin varannut ajan väriin, raitoihin ja leikkaukseen. Kampaajana oli n. 25 vuotias, ilmeisesti vasta vähän aikaa sitten valmistunut huonokäytöksinen tyttö. Kampaamo oli iso, vuokratuolikäytännöllä toimiva yritys. Kampaaja vaikutti koko ajan tosi kyllästyneeltä ja huokaili ärsyyntyneenä. Kovaan ääneen arvosteli hiuksiani, kehotti oikein kampaajakavereitaan katsomaan miten "huonosti" edellinen kampaaja oli raidat minulle tehnyt. Nosteli paksuja hiuksiani takaraivolta ja puhkui ja puhisi, "huh huh! Katsokaa miten törkeästi nämä edelliset raidat on tehty". (Joo, kiitti vaan, nämä hiukset on olleet mulla nyt 1,5 kuukautta.)

Kampaamo oli täynnä asiakkaita ja muita kampaajia. Sain tuosta muiden tuijotuksesta ja kampaajan kovaäänisestä halveksunnasta jonkinlaisen paniikkikohtauksen, en esim. pystynyt juomaan vesilasillista, jonka tyttö tajusi kaikesta huolimatta tarjota. Kädet tärisivät niin paljon. Tämä samainen kampaaja ylisti arvostelumesoamisen jälkeen myymiään ylihintaisia hiustuotteita alan parhaiksi ja yritti saada mua ostamaan niitä (nämä samat tuotteet löytyivät viereisestä kampaamosta 50% halvemmalla). Kampaamokäyntini sisälsi siis minun hiusteni ja niiden silloisen ulkonäön halventamista ja loput ajasta pakkomyytiin hiustuotteita. Ei kiitos.

- Tämä tapahtui kun olin alle parikymppinen, siis vuosikausia sitten. Tällä kerralla olin varannut ajan myös raitoihin ja leikkaukseen. Tekijänä tuolloin oli häseltävän oloinen vanhan kansan kampaajanainen. Ilmeisesti saanut koulutuksen max. 1970-luvulla, jos hänellä edes oli koulutusta. Oli töissä muistaakseni tuolloin melko isossa Stop-ketjussa. Näytin malliksi lehdestä leikkaamaani kuvaa, mutta epäselväksi jäi, oliko naisella edes lukulaseja mukanaan ja näkikö hän ylipäätään koko kuvaa.  Nyökytteli vaan ja haisi tupakalle (mielestäni myös alkoholille, mutta järkeilin hajun olleen vain voimakasta vanhemman naisihmisen hajuvettä). Raita-ainetta hän mätki päähäni ronskilla tyylillään ja samalla sain sitä myös melkoisesti naamaani, tunsin miten vanat valuivat otsaani pitkin ja lähestyivät silmiäni. Onneksi kulmakarvat stoppasivat vanat ja sain sanottua, että apua, ainetta menee silmääni. Nainen tempaisi housuntaskustaan ilmeisesti oman käytetyn paperisen nenäliinansa ja alkoi hankaamaan otsaani voimakkaasti. Pyysi asiaa silti kerran anteeksi painellessaan raita-aineen levitettyään tupakalle. Naisella tuntui olevan kova kiire ja henkilökohtainen kännykkä soi jatkuvasti, nainen puheli pihelimeensa pitkiä pätkiä. Muutaman kerran joku naisen tuttu (ilmeisesti aikuinen lapsensa?) kävi kampaamossa utelemassa kuinka kauan vielä menee ja voisiko nainen kiirehtiä. Olo oli kiusallinen ja kiireinen. Tunsin itseni syylliseksi naisen kiireeseen ja toivoin tapahtuman olevan pian ohi. Kotona huomasin, että toinen vastaostetun kalliin hupparini hihasta oli aivan vaalennusaineen sotkemien läiskien tahrima. Oli ilmeisesti sotkeutunut kun päälläni ollut kappa oli aivan valuneessa vaalennusaineessa.

Vierailija
5/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaessani esikoista ihan vieras kampaaja kysyi yllättäen "onko se ihan oman miehen kanssa tehty?". Siis mitä v*ttua??? No, kyllä oli, mutta mitäpä se hänelle kuuluisi vaikka ei olisikaan? Tuo on jäänyt lähtemättömästi mieleen, ja en todellakaan mennyt samalle kampaajalle toiste. Tästä on jo 7 vuotta, mutta en edelleenkään ymmärrä, mitä ajoi tuolla kysymyksellä takaa, oliko hänellä siinä jokin syvempi ajatus vai lipsahtivatko sanat vaan suusta.

Vierailija
6/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 2 lisää, että olen harkinnut, että mieheni alkaisi leikata hiuksiani, kun noita huonoja kampaajakokemuksia on niin paljon kertynyt... 

Vierailija
7/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee aina halvan hinnan perässä niin varmasti näinkin voi käydä.

Laatu maksaa.

Vierailija
8/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin punavuorelaisessa, muka-hienossa kampaamossa kun etsin paikkaa joka laittaisi tukkani kuntoon nopeassa aikataulussa. Olin ollut kaupungilla pyörimässä ja saanut kutsun haastatteluun parin tunnin päähän ja ajauduin sitten Punavuoreen käymään kampaamoita läpi koska Kampissa kenelläkään ei ollut edes lyhyttä aikaa.

Valitsemani kampaamo vaikutti ihan symppikseltä paikalta, sisällä eläkeikää lähestyvä rouva yksin lukemassa lehteä. Menin sisään ja tervehdin, tämä katsoi minua perusilmeellä eikä vastannut tervehdykseeni. Kysyin, olisiko hänellä varttia, "tukka pitäisi pestä ja laittaa kuosiin"(minulla on lyhyet hiukset). Nainen nousi hitaasti ylös ja mittaili minua sanomatta mitään, lopulta murahti "joo, tuu tänne" ja meni pesupaikalle.

Vartin sijaan touhuun tuhlaantui melkein puoli tuntia ja lopputulos oli kuin 50-luvun leffasta: tukkani muistutti peruukkia! Hinta oli 30€...enkä edes saanut työpaikkaa!

Vierailija
9/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vikaa luetunymmärtämisessä? Kysymys koski parturikokemuksia ja joka ikinen tähän mennessä tullut vastaus koskee kampaamopalveluita.....

Vierailija
10/10 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin reilu 30 kymppinen kampaaja nainen leikkasi hiukseni kun olin 10-vuotias. Valitti kovaan ääneen, sitä miten voimakkaasti hiukseni haisevat tupakalta. Pyysin siistimään latvoista ja erikseen ettei leikkaisi otsahiuksiani liian lyhyiksi ja näytin paljonko niitä saa max. lyhentää. Nainen tähän vihaisesti joo, joo ja saksaisi sitten aivan tarkoituksella muutamia senttejä tätä lyhyemmän vinon ja epätasaisen suoran. Oli muutenkin todella ilkeä ja jotenkin tasapainoton koko ajan. Ei ilmeisesti pitänyt sukulaisesta joka oli varannut minulle ajan, mutta pakkoko se oli minulle kostaa?