Voiko sinusta alaikäisenä (17v) aloitettu parisuhde kestää läpi iän?
Kommentit (53)
Voi. Harvinaista varmaan , mutta muutaman tällaisen pariskunnan tunnen.
Itse olen ollut mieheni kanssa yhdessä 19-vuotiaasta. Nyt ollaan 37-vuotiaita, eikä mitään aietta erota.
Tiedän yhden 15-vuotiaasta ja yhden 17-vuotiaasta seurustelleen parin.
Tunnen myös pari tuollaista paria tai toiset olleet 13- ja toiset 16-vuotiaasta asti yhdessä. Molemmat keski-iän ylittäneitä. Mutta läpi elämän on toki vielä arvoitus, voivathan elää vielä helposti 30 vuotta ja enemmän. Siinä ajassa ehtii erota montakin kertaa.
Voi. ksksi tätiäni esimerkiksi meni peräti avioon 17-vuotiaina. Liitot kestäneet kymmeniä vuosia.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:01"]
Voiko sinusta alaikäisenä (17v) aloitettu parisuhde kestää läpi iän?
[/quote]
No ei tietenkään, sillä vain 20-vuotiaana, 24-vuotiaana ja 29-vuotiaana aloitetut parisuhteet tulevat kestämään, mitkään muut ei.
Joo jos ihan tosissaan, niin itselläni on kestänyt jo aika kauan ja kumpikin toivotaan että läpi iän jatkuisikin, ei tässä vielä olla kuoleman portilla niin vaikea varmaksi sanoa. Huomattavasti pidempään kuitenkin yhdessä oltu kuin useat tuttavat jotka vakiintuivat itseäni hieman myöhemmin, että eipä taida ikä määritellä suhteen kestävyyttä vaan ihan toiset asiat:)
Meillä ainakin kestänyt lukiossa 16- ja 17-vuotiaina aloitettu parisuhde jo kohta 20 vuotta eikä ole ikinä oltu eroamassa, vaikka kaikenlaista ylä- ja alamäkeä elämässä on vastaan tullut. Eräs sukulaistäti taas on ollut miehensä kanssa yhdessä 13-vuotiaista(!!) asti. Ovat nykyään melkein 7-kymppisiä ja hyvin menee! :)
Minäkin tunnen pariskunnan, joka on ollut yhdessä 16- ja 17-vuotiaista. Edelleen yhdessä nyt 41- ja 42-vuotiaina.
Mun isoäiti oli 17-vuotias kihlautuessaan pappani kanssa. Olivat 60 vuotta naimisissa.
Minä olen ollut mieheni kanssa 16 vuotiaasta.
nyt takana reilu 10 vuotta, eikä tähän hätään ainakaan olla eroamassa.
14 vuotiaasta asti ollaan oltu yhdessä ja nyt ikää 52v, naimisissa 33v. Siis kyllä voi!
Voi mutta aika harvinaista se nykypäivänä on. Mun vanhemmat on olleet yhdessä 16-vuotiaista ja nyt 70+
Ei kai se mahdotonta ole, hyvin epätodennäköistä kylläkin. En tunne yhtäainutta sellaista paria, edes hyvin etäisesti tuttujen ihmisten parista. Varmasti 99% tällä hetkellä seurustelevista 17-vuotiaista eroaa ennemmin tai myöhemmin.
Kaikki ystäväni, joiden kanssa olen jutellut, ovat vieläpä ssanoneet etteivät voisi enää kuvitellakaan seurustelevista samojen (tai samanlaisten) ihmisten kanssa kuin 17-vuotiaana.
Ollaan miehen kans oltu yhdessä 17 v ikäisistä. Nyt ollaan 36 v. Kolme lasta. Ei olla erottu. Kaikenlaista yhteiseen matkaan mahtuu tietysti.
Mun vanhemmat on vielä yhdessä, aloittivat seurustelun 17-vuotiaina ja nyt on ikää 63.
Vanhainkodeissa olen useitakin pariskuntia tavannut. Ihan presidentin luvalla aikoinaan...
Me oltiin 15v ja 16v kun alettiin seurustella, yhdessä 25v, kunnes tuli ero nelikymppisinä. Minä kyllä uskoin vielä edellisenä iltana että kyllä tästä selvitään ja ollaan yhdessä kunnes kuolema erottaa.
Voi, ihan samoin kuin milloin muulloinkin aloitettu suhde. Miten 20-vuotiaana aloitettu suhde olisi kestävämpi kuin 17-vuotiaana aloitettu?
Itse olin 17v kun tapasin mieheni, joka oli silloin 27v. Edelleen ollaan yhdessä (minä olen 45v nyt). Toivottavasti on vielä monia yhteisiä vuosia, nyt näyttää siltä, mutta eihän elämästä koskaan tiedä.
Ei ole ainakaan kenelläkään tuttavalla kestänyt, viimeiset eros nyt kesällä, yleensä kattilat jaettu siinä kolmevitosina. Minä siis 45v, saman puolison kanssa 24 -vuotiaasta